سفر به شیراز در فصل زمستان

سفر به شیراز در فصل زمستان


منبع: تالاب

2

1402/10/14

11:01


شیراز شهری چهار فصل و یکی از زیباترین شهرهای ایران است که در هر فصل […]

سفر به شیراز در فصل زمستان

شیراز شهری چهار فصل و یکی از زیباترین شهرهای ایران است که در هر فصل چهره‌ای خاص و متفاوت دارد. شاید خیلی از افراد فکر کنند که شیراز تنها در فصل بهار منظره‌ای زیبا و آب‌وهوایی فوق‌العاده دارد. این در حالی است که زمستان‌های شیراز خیلی رویایی و فوق‌العاده است و این شهر جلوه‌ای درخشان پیدا‌ می‌کند. در فصل سرد سال دمای هوای این شهر حداکثر به ۵ درجه‌ می‌رسد و بسیار خنک و مطبوع است. از این رو جاهای دیدنی و تفریحات زمستانه شیراز خیلی معروف هستند و طرفداران بسیاری دارد.

 

اگر‌ می‌خواهید در مورد سفر به شیراز در فصل زمستان و تهیه بلیط اتوبوس آن اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

آب و هوای شیراز در زمستان

آب‌وهوای شیراز در فصل زمستان است و میانگین دمای هوای آن حداکثر به ۵ درجه سانتی‌گراد‌ می‌رسد. در این فصل شیراز شاهد بارندگی و حتی بارش برف در نواحی مختلف خود است، اما با این وجود همچنان عطر گل نرگس در کوچه پس کوچه‌های شهر به خوبی حس‌ می‌شود. علاوه بر این باغ‌های شیراز در زمستان نیز مملو از گل‌های زیبا و رنگارنگی هستند که نمای زیبا و خاصی به این شهر‌ می‌بخشند. آب‌وهوای برفی و بارانی در کنار این جلوه‌های طبیعی زیبا موجب‌ می‌شود که بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تفریحات زمستانی شیراز بسیار لذت بخش باشد. از این رو مسافران بسیاری در فصل زمستان نیز برای خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز اقدام‌ می‌کنند.

 

جذاب‌‌ترین مکان‌های دیدنی شیراز در زمستان

همان‌طور که اشاره شد شیراز از زیباترین شهرهای ایران است و در فصل زمستان معمولا هوایی صاف و خنک دارد. از این رو برای بسیاری از افرادی که در شهرهای گرمسیر و جنوبی کشور زندگی‌ می‌کنند آب وهوای شیراز در زمستان‌ می‌تواند برای آن‌ها بسیار دل‌پذیر باشد و زمان عالی برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی شیراز محسوب‌ می‌شود. قطعا بازدید از مکان‌های دیدنی و تاریخی شیراز در زمستان‌های برفی‌اش و در کنار مردم خونگرم و مهمان‌نوازی که دارد‌ می‌تواند تجربه‌ای به یاد ماندنی برای مسافران رقم بزند؛ بنابراین به شما پیشنهاد‌ می‌کنیم با خرید بلیط اتوبوس شیراز تهران از این فرصت رویایی سفر استفاده کنید. از جمله این جاذبه‌های زمستانی‌ می‌توان به دریاچه مهارلو، پیست اسکی سپیدان، دریاچه برم فیروز و… اشاره نمود که در ادامه بیشتر به معرفی آن‌ها‌ می‌پردازیم.

ارزان‌ترین زمان مسافرت به شیراز

دریاچه مهارلو

یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی شیراز در زمستان دریاچه مهارلو است. در این فصل فلامینگوهای مهاجر به این دریاچه‌ می‌آیند و وجود آن‌ها در کنار قرمزی دریاچه و سفیدی دشت‌ها در زمستان منظره‌ای تحسین‌برانگیز خلق‌ می‌کند. در اسفندماه نیز دریاچه هارلو مملو از شکوفه‌های معطر بادام شده و زیبایی و جذابیت آن را دوچندان‌ می‌کند و آن را به مکانی عالی برای عکاسی تبدیل‌ می‌کند.

 

پیست اسکی سپیدان

این پیست اسکی معروف پکیج کاملی را از مفرح‌‌ترین تفریحات زمستانه را در خود جاده داده و در شهر شیراز به مجموعه تفریحی- توریستی پولاد کف مشهور است. از مهم‌‌ترین دلایل جذابیت این پیست و تله کابین برای گردشگران قرارگیری آن در نزدیکی آبشار معروف مارگون است. از دیگر جاذبه‌های تفریحی این پیست‌ می‌توان به مدرسه اسکی، موتور برفی، انواع ورزش‌های زمستانی مانند اسکی و… اشاره نمود که موجب‌ می‌شوند سفری به‌یادماندنی در زمستان شیراز داشته باشید.

 

دریاچه برم فیروز سپیدان

پس از بازدید از پیست اسکی سپیدان پیشنهاد‌ می‌کنیم با ۱۰ دقیقه پیاده روی و لذت بردن از هوای تمیز و عالی شیراز به بازدید از دریاچه برم فیروز سپیدان بروید. چشمه همیشه جوشان این دریاچه از میان برف‌ها و یخ‌ها‌ می‌جوشند و منظره‌ای تحسین‌برانگیز را خلق‌ می‌کند که‌ می‌تواند برای بازدیدکنندگان خیلی جذاب باشد. در اطراف این منطقه چشمه‌های آب گرم مختلفی وجود دارد که از بهترین و زیباترین مکان‌های گردشگری شیراز در زمستان محسوب‌ می‌شوند.

 

مقبره پربرف

قدمت این مقبره به ۲۵۰۰ سال پیش باز‌ می‌گردد و به دلیل موقعیت جغرافیایی کوهستانی که دارد زمستان‌ها مملو از برف است و منظره‌ای بی نظیر به وجود‌ می‌آورد. مسیر رسیدن به این مقبره در زمستان زیبایی‌های خاصی دارد و باید از جاده دشت آسپاس به سمت جاده شش پیر حرکت کنید تا بتوانید از طبیعت زیبای این مسیر و این بنای تاریخی لذت ببرید.

 

باغ‌های تاریخی شیراز

باغ‌های شیراز از مهم‌‌ترین المان‌های این شهر محسوب‌ می‌شوند و درختان سربه فلک کشیده و سفید پوش آن‌ها در زمستان و عمارت‌های با شکوهی که در آن‌ها وجود دارد زیبایی آن‌ها را دو چندان‌ می‌کند. با توجه به اینکه شیراز در زمستان خیلی هوای سردی ندارد قدم زدن در محوطه این باغات‌ می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. باغات و موزهای شیراز در زمستان پذیرای گردشگران بسیاری هستند.

 

بازار وکیل

بازار وکیل یکی از قدیمی‌‌ترین بازارهای ایران است که مغازه‌ها و دکه‌های بسیاری در آن وجود دارد و محصولات متنوعی را ارائه‌ می‌دهند. این بازار دیدنی از بخش‌های مختلفی مانند حجره‌ها، کاروانسراها، حمام‌های قدیمی و… تشکیل شده است که گشت‌وگذار و خرید در این بازار‌ می‌تواند بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشد. قدمت بازاروکیل به دوره زندیه باز‌ می‌گردد و معماری منحصربه‌فردی که دارد موجب شده تابستان‌ها خنک و زمستان‌ها محیطی گرم داشته باشد.

سفر به شیراز در زمستان | شهرآرانیوز

مسجد و حمام وکیل

حمام و مسجد وکیل نیز از دیگر آثار تاریخی معروف شیراز هستند که به دستور کریم خان زند ساخته شدند. این مسجد و حمام در نزدیکی بازار وکیل قرار دارند و دارای نشانه‌های معماری دوره زندیه با گنبدهای زیبا و ستون‌های تنومندی هستند. این کاشی کاری‌های رنگی و معماری فوق‌العاده‌ می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

 

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی شاعر بلندآوازه ایرانی در شهر شیراز و منطقه‌ای به نام سعدیه قرار دارد. سعدیه مملو از درختان سرسبز و گل‌های زیبا است که قدم زدن در آن و نوشیدن یک چای داغ در چای خانه آن در زمستان‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

 

آرامگاه حافظ

آرامگاه حافظ شاعر مشهور ایرانی که به حافظیه معروف است در شمال غربی شیراز قرار دارد. این آرامگاه از زیباترین و معروف‌‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز در زمستان محسوب‌ می‌شود. البته این مکان در هر فصلی از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد و از پربازدیدترین مکان‌های دیدنی شیراز در میان گردشگران است.

سفر به شیراز در زمستان؛ شهر شعر و غزل در میان برف! - مجله گردشگری سه کلیک

چگونه به شیراز سفر کنیم؟

سفر به شیراز در زمستان و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن حس و حال دیگری دارد. جاذبه‌ها و امکان گردشگری شیراز در زمستان از تنوع بالایی برخوردارند و در اینجا تنها به تعداد محدودی از آن‌ها اشاره شد. برای سفر به شیراز یکی از بهترین و کم هزینه‌‌ترین روش‌ها سفر با اتوبوس است که به راحتی‌ می‌توان به آن دسترسی پیدا نمود. برای خرید بلیط اتوبوس شیراز به تهران و یا برعکس کافی است به وب‌سایت اسنپ ‌‌تریپ که از معتبرترین سایت‌های رزرو بلیط سفر در کشور است مراجعه کنید و با خرید یک بلیط اتوبوس با قیمت مناسب سفری به یادماندی و کم هزینه را آغاز کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو