سفر با اتوبوس برای زنان باردار

منبع: نمکستان

31

1401/7/25

23:42


سفر با اتوبوس برای خانم های باردار مستلزم رعایت برخی نکات است. پس اگر خانم باردارهستید و قصد سفر زمینی با اتوبوس را دارید، پیش از خرید بلیط اتوبوس با تخفیف لازم است از برخی نکات مهم سفر با اتوبوس در این دوران مطلع شوید.

سفر با اتوبوس برای خانم های باردار مستلزم رعایت برخی نکات است. پس اگر خانم باردارهستید و قصد سفر زمینی با اتوبوس را دارید، پیش از خرید بلیط اتوبوس با تخفیف لازم است از برخی نکات مهم سفر با اتوبوس در این دوران مطلع شوید.

برای زنان باردار مخصوصا در هفته های آخر بارداری سفر با قطار و هواپیما بر اتومبیل و اتوبوس ارجحیت دارد. زیرا نشستن طولانی مدت برای خانم های باردار خطرناک می باشد و ممکن است سبب ایجاد لخته خون در وریدها بشود. مثلا قبل از خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران که مسیری طولانی و سیزده ساعته است باید احتمال خستگی زیاد برای خانم های باردار در این سفر را نظر گرفت. با این حال با رعایت برخی نکات می توان از خطر های احتمالی سفر با اتوبوس پیشگیری کرد و به جنبه خوب سفر یعنی ثاتیر مثبت آن بر روحیه خانم های باردار توجه کرد. از این رو خانم ها در این دوران باید پیش از سفر و در طول سفر به برخی نکات توجه کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم:

مراجعه به پزشک خود پیش از سفر با اتوبوس الزامی است

مراجعه به پزشک خود پیش از سفر با اتوبوس الزامی است

توصیه می کنیم که پیش از آغاز سفر به پزشک خود مراجعه نمائید و از سلامت خود و جنین تان مطمئن شوید. بدون مجوز پزشک خود اقدام به سفر نکنید. همچنین از مصرف هر گونه دارو بدون مجوز پزشک خودداری فرمائید.

لباس گشاد و کفش راحت بپوشید

اگر قرار است در دوران بارداری خود به سفر طولانی با اتوبوس بروید، حتما لباس گشاد و راحت بپوشید و از کفش های راحت استفاده نمائید. پوشیدن لباس های تنگ و کفش های نامناسب در طول سفر شما را بسیار معذب خواهد کرد و سفرتان آزار دهنده خواهد بود.

به آب وهوای شهر مقصد توجه داشته باشید

پیش از سفر حتما آب وهوا شهر مقصد را در نظر بگیرید و اگر تفاوت زیادی با آب و هوای شهر مبدا داشت در هفته های آخر بارداری از سفر خودداری نمائید تا مشکلی برای شما و جنین تان پیش نیاید. تفاوت آب وهوایی شدید ممکن است سبب ایجاد مشکلات و ناراحتی هایی برای مادر بشود.

تنقلات و خشک بار با خود همراه داشته باشید

تنقلات و خشک بار با خود همراه داشته باشید

حتما همراه خود مقداری آجیل، تنقلات و خشکبار داشته باشید تا در طول سفر با استفاده از آن از ضعف، افت فشار و حالت تهوع خود پیشگیری نمائید. همچنین نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید. البته باید توجه داشته باشید آب مورد استفاده بهداشتی و تمییز باشد و ترجیحا از آب معدنی استفاده کنید. همچنین از مصرف غذا های چندبار گرم شده و سبزیجات خام خودداری فرمائید تا دچار مسمویت غذایی نشوید.

نشستن طولانی مدت در طول سفر ممنوع

توصیه می کنیم درهنگام توقف اتوبوس پیاده شوید مقداری پیاده رویی کنید و نرمش های ساده را انجام دهید. در طول سفر صندلی خود را تا حد امکان عقب بکشید و پاهای خود را دراز کنید و هر یک ساعت تکان داده و ترجیحا ماساژ بدهید.

علاوه براین زنان باردار کمر بند ایمنی خود را در زیر شکم و بر روی ران خود ببندند و از وارد کردن فشار به شکم و جنین خوداری فرمایند. همچنین بهتر است که حتما ساعتی یکبار اقدام به پیاده رویی و تحرک نمائید.

البته سفر طولانی و بدون وقفه تا سیصد کیلومتر هم برای خانم های باردار بلامانع است به شرطی که نکات ذکر شده را رعایت نمایند و دچار حالت تهوع نشوند.

نشستن طولانی مدت در طول سفر ممنوع

مدارک مهمی که باید زنان باردار همراه خود داشته باشند

قبل از سفر حتما مدارک خود را که شامل: دفترچه درمانی و بیمه، مکمل و داروهای بارداری، گواهی نامه مخصوص پزشک و آخرین نتایج آزمایش ها را آماده کرده و همراه خود داشته باشید.

بهترین زمان برای سفر خانم های باردار

بهترین زمان سفر برای خانم های باردار از هفته ۲۰ تا ۲۷بارداری است. توصیه می شود در سه ماه سوم بارداری اقدام به سفر نکنید و سفر خود را به بعد از زایمان موکول نمائید.

علاوه بر این خانم های دارای بارداری پر خطر (مانند سن بالا، فشار خون بالا و…) در این دوران اقدام به سفر نکنند و سفر خود را به بعد ازاین دوره موکول کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو