هزینه مراقبت از سالمند در منزل چقدر است؟

منبع: الو دکتر

13

1401/9/12

17:34


افراد زیادی با افزایش سن دچار ناتوانی و بیماری میشوند و متاسفانه قادر به انجام برخی از امور روزانه و شخصی شان نخواهند بود و برای اینکه زندگی مستقل و ایمن را در خانه داشته باشند توسط فرد دیگری نگهداری و مراقبت میشوند؛ خانواده این عزیزان برای اینکه بتوانند بهترین شرایط زندگی را به وجود […]

هزینه مراقبت از سالمند در منزل چقدر است؟

افراد زیادی با افزایش سن دچار ناتوانی و بیماری میشوند و متاسفانه قادر به انجام برخی از امور روزانه و شخصی شان نخواهند بود و برای اینکه زندگی مستقل و ایمن را در خانه داشته باشند توسط فرد دیگری نگهداری و مراقبت میشوند؛ خانواده این عزیزان برای اینکه بتوانند بهترین شرایط زندگی را به وجود بیاورند اقدام به مراقبت از سالمند در منزل به واسطه پرستار می نمایند که بتواند در انجام تمام امور بهداشتی، درمانی و شخصی در کنار سالمند باشد.

 استخدام پرستار و استفاده از خدمات پرستاری در منزل

ممکن است این سوال به وجود بیاید که میزان هزینه ها چقدر است؟ در پاسخ عوامل تاثیرگذاری مطرح می شوند که نقش بسیار مهمی در قیمت دارند که می‌توان به نوع خدمات درخواستی، محدوده محل سکونت، مدت زمان درخواست سرویس و وضعیت جسمی و روحی فرد تحت مراقبت و بیمار اشاره کرد.

اصلی ترین و مهمترین هدفی که در خصوص مراقبت از سالمند در منزل و استفاده از خدمات پزشکی در منزل و خدمات پرستاری در منزل وجود دارد، این بوده که این خدمات با استفاده از پرستاران و مراقبان آموزش دیده و مجرب انجام می شوند که در نهایت یک زندگی با کیفیت را برای سالمند و بیمار وجود بیاورد.

لازم است که بدانید استفاده از این خدمات تنها برای سالمندان نیست بلکه گاهی مراقبت از کودک در منزل توسط برخی از والدین به دلیل مشغله های کاری به پرستار سپرده می شود یا حتی به منظور آسایش و راحتی بیماران انجام خدماتی مثل ویزیت پزشک متخصص در منزل، اجاره تجهیزات پزشکی، تزریق سرم در منزل، فیزیوتراپی در منزل و…. برای آنها در نظر گرفته می شود.

 استخدام پرستار و استفاده از خدمات پرستاری در منزل

نحوه محاسبه قیمت پرستار سالمند

همانطور که اشاره کرده‌ایم با توجه به شرایط جسمی سالمند و محیط ارائه خدمات و نیاز مراقبتی او قیمت ها تعیین می شوند. پس اگر که قرار است مراقبت از سالمند در منزل و خدمات پرستاری در منزل را انتخاب نمایید به شرایط زیر دقت کنید:

  • هزینه سالمندی که تنها نیاز به یک هم صحبت و همدم دارد نسبت به سالمندی که دارای بیماری های خاصی است کاملاً متفاوت بوده چرا که در حالت دوم پرستار باید از مهارت هایی مثل تزریق سرم در منزل، اندازه گیری و کنترل قند و فشار خون، تعویض پانسمان و… برخوردار باشد.
  • برخی از خانواده ها علاوه بر اینکه پرستار نقش مراقبت از سالمند در منزل را دارد بلکه باید امور منزل را نیز انجام دهد؛ پس هر چقدر وظایف خانه داری به وظایف مراقبتی و نگهداری پرستار افزوده شود قطعا هزینه بیشتری را می‌طلبد.
  • مشکلات حرکتی جزء یکی دیگر از عواملی است که در قیمت پرستار سالمند نقش بسیار مهمی دارد؛ اگر سالمند از ناتوانی جسمی و حرکتی برخوردار باشد، پرستار برای اینکه سالمند دچار زخم بستر یا موارد دیگر نشود باید اقدامات بیشتری انجام بدهد.
  • تعداد افراد حاضر در منزل نیز در تعیین قیمت نقش موثری دارند چرا که ممکن است به جز سالمند فرد دیگری نیز در خانه حضور داشته باشد که پرستار باید اقداماتی مثل مرتب کردن اتاق، شستن لباس ها و…. را نیز انجام بدهد که هزینه بیشتری خواهد داشت.
  • و….

نحوه محاسبه قیمت پرستار سالمند

آرین طب

مجموعه آرین طب به عنوان ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل می باشد که از سوی نهادهای مرتبط مجوزهای لازم را دریافت نموده و با کادری مجرب و حرفه ای به همراه پزشکان متخصص می‌تواند خدمات ۲۴ ساعته را به همراه خدمات اورژانس به شما عزیزان ارائه نماید.

شما میتوانید برای خدمات ویژه ای نظیر مراقبت از کودک در منزل، فیزیوتراپی در منزل، مراقبت از سالمند در منزل، تزریق سرم در منزل، ویزیت پزشک متخصص در منزل، اجاره تجهیزات پزشکی و…. با آرین طب از طریق فرم سایت یا شماره های تماس در ارتباط باشید.

البته یکی دیگر از اقدامات بی نظیر این مجموعه ارائه اخبار و مقالات پزشکی در وبلاگ آرین طب می باشد که می تواند منجر به افزایش اطلاعات پزشکی شما و آشنایی با اقدامات لازم در شرایط اضطراری باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو