کارت ورود به جلسه تیزهوشان 1402

کارت ورود به جلسه تیزهوشان 1402


10

1401/9/16

09:51


یکی از موارد ضروری برای شرکت در جلسه آزمون استعدادهای درخشان، کارت ورود به جلسه تیزهوشان است. وزارت آموزش و پرورش با راه اندازی سامانه دانش آموزی امکانی را فراهم کرده تا تمامی دانش آموزان پایه های ششم و نهم که برای آزمون تیزهوشان ثبت نام کرده اند، در زمان توزیع کارت ورود به جلسه، …

کارت ورود به جلسه تیزهوشان 1402

یکی از موارد ضروری برای شرکت در جلسه آزمون استعدادهای درخشان، کارت ورود به جلسه تیزهوشان است. وزارت آموزش و پرورش با راه اندازی سامانه دانش آموزی امکانی را فراهم کرده تا تمامی دانش آموزان پایه های ششم و نهم که برای آزمون تیزهوشان ثبت نام کرده اند، در زمان توزیع کارت ورود به جلسه، به صورت غیر حضوری کارت خود را دریافت کنند.

بنابراین تنها در صورتی دانش آموزان به مراجعات حضوری نیاز دارند که برخی از اطلاعات و یا عکس کارت ورود به جلسه با مشخصات و عکس آنان مطابقت نداشته باشد. با توجه به اهمیت و لزوم دریافت کارت ورود به جلسه برای شرکت در آزمون تیزهوشان، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی نحوه دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان

در کشور ما مدارس مختلفی با عناوین و امکانات متفاوت وجود دارند. یکی از مدارس خاص که اکثر دانش آموزان می توانند در آزمون ورودی و پذیرش آن ها شرکت کنند، مدارس تیزهوشان، سمپاد و یا به عبارتی استعدادهای درخشان است. وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، هر ساله مراحل ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان را به انجام می رسانند.

برای اطلاع از خدمات سامانه منادا دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

این آزمون برای دو ورودی یعنی هفتم و دهم برگزار می شود. بنابراین دانش آموزان پایه های ششم و نهم می توانند خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند. با توجه به اینکه همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای دانش آموزان الزامی است، سوال مهمی که ایجاد می شود این است که زمان دریافت کارت تیزهوشان چه تاریخی در نظر گرفته می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم زمان دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان سال 1402 هنوز مشخص نیست و با توجه به زمان برگزاری آزمون، اعلام می شود.

ولی اگر این روند طبق سال های گذشته باشد، توزیع کارت و برگزاری آزمون در خرداد ماه خواهد بود. باتوجه به اینکه زمان برگزاری آزمون پایه های هفتم و دهم با یکدیگر متفاوت هستند، بنابراین زمان دریافت کارت نیز یکسان نیست. ولی به طور کلی زمان دریافت کارت ورود به جلسه، 5 روز قبل از برگزاری آزمون تیزهوشان می باشد.

راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان

در سال های گذشته ثبت نام، دریافت کارت و مشاهده نتایج آزمون های استعداد درخشان از طریق سایت تیزهوشان انجام می شد، ولی در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش این سایت را با سامانه پادا ادغام کرده و تمامی خدمات آزمون های تیزهوشان از طریق سایت به نام “سامانه دانش آموزی” به نشانی اینترنتی azmoon.medu.ir قابل دریافت هستند.

توجه داشته باشید برای ورود به این سامانه باید رمز عبور سایت همگام را در اختیار داشته باشید. حال برای دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان باید از طریق نشانی اینترنتی ذکر شده به صفحه اصلی سامانه دانش آموزی وارد شده و بر روی گزینه “آموزشی” کلیک نمایید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان

با ورود به مرحله جدید باید از سمت راست صفحه، گزینه “آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان” را انتخاب کنید.

دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان

سپس مطابق با تصویر زیر نام کاربری، کلمه عبور و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود کاربران” کلیک نمایید.

مراحل دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان

در نهایت با ورود به پنل کاربری خود باید ثبت نام را تایید نهایی کرده و گزینه “چاپ کارت” را انتخاب کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه شکایات آموزش و پرورش بر روی لینک کلیک کنید.

نکات دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان

سالانه تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان پایه های ششم و نهم متقاضی شرکت در آزمون تیزهوشان هستند، بنابراین آزمون استعدادهای درخشان از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین علت توصیه می شود به نکاتی که در ادامه مطلب بیان می کنیم توجه داشته باشید تا هنگام ورود به جلسه آزمون با مشکل مواجه نباشید:

  • همراه داشتن کارت ورود به جلسه الزامی است، بنابراین قبل از اتمام بازه زمانی اعلام شده، کارت خود را پرینت بگیرید.
  • بعد از پرینت گرفتن کارت ورود به جلسه، تمامی مشخصات و عکسی که بر روی کارت چاپ شده است را با اطلاعات خود مطابقت دهید.
  • در صورت عدم تطابق اطلاعات شما با اطلاعات کارت دریافتی باید به اداره آموزش و پرورش شهر خود مراجعه کنید.
  • دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان فقط در بازه زمانی مشخصی انجام می شود، بنابراین به اطلاعیه های اعلام شده دقت کنید.
  • بعد از پرینت کارت ورود به جلسه تیزهوشان باید به نکاتی که در کارت درج شده دقت کنید، برای مثال باید یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه برگزاری حضور داشته باشید.

توجه داشته باشید تاریخ، ساعت و محل برگزاری آزمون تیزهوشان در کارت ورود به جلسه تیزهوشان درج می شوند، بنابراین بدون دریافت کارت امکان اطلاع از حوزه امتحانی برای شما فراهم نمی شود.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت نمونه دولتی بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان را دریافت کنیم؟

برای دریافت کارت آزمون تیزهوشان باید از نشانی اینترنتی azmoon.medu.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا به همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای آزمون تیزهوشان ضروری است؟

بله، بدون به همراه داشتن این کارت امکان ورود به جلسه آزمون را نخواهید داشت.

آیا امکان بروز اشتباه در اطلاعات کارت آزمون تیزهوشان وجود دارد؟

بله، در صورت مشاهده اطلاعات اشتباه باید قبل از برگزاری آزمون به آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کنید.

آیا آدرس حوزه برگزاری آزمون تیزهوشان در کارت ورود به جلسه درج می شود؟

بله، تاریخ، ساعت و آدرس حوزه برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه درج می شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو