چگونه لباس های زمستانی را بشوییم؟

چگونه لباس های زمستانی را بشوییم؟


منبع: تیپ زا

19

1401/9/17

19:00


چگونه لباس های زمستانی را بشوییم؟ چگونه لباس های زمستانی را بشوییم؟ شستن لباس های زمستانی همیشه یکی از کارهایی بوده که افراد در مورد آن سردرگم می شوند. همانطور که می دانید؛ شستشوی صحیح و استفاده از مواد شوینده مناسب با نوع پارچه به افزایش طول عمر لباس کمک زیادی می کند. حالا که […]

چگونه لباس های زمستانی را بشوییم؟

چگونه لباس های زمستانی را بشوییم؟

چگونه لباس های زمستانی را بشوییم؟ شستن لباس های زمستانی همیشه یکی از کارهایی بوده که افراد در مورد آن سردرگم می شوند. همانطور که می دانید؛ شستشوی صحیح و استفاده از مواد شوینده مناسب با نوع پارچه به افزایش طول عمر لباس کمک زیادی می کند. حالا که به قسمت زمستانی کمد لباسمان برگشتیم. بهتر است اطلاعات خوبی در مورد نحوه شستشوی صحیح آنها داشته باشید تا ماندگاری آنها افزایش یابد.

با توجه به اهمیت فراوان این موضوع؛ تصمیم گرفتیم در ادامه این مقاله روش صحیح شستشوی لباس های زمستانی را ادامه دهیم تا اطلاعات مفیدی را با شما به اشتراک بگذاریم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه لباس های زمستانی را بشوییم؟

1. شوینده مناسب برای شستن لباس

همانطور که کمی پیشتر اشاره کردیم؛ شوینده ای که انتخاب می کنید باید بر اساس نوع پارچه استفاده شده در لباس استفاده شود.

مثلا؛ برخی از پارچه ها ممکن است در تماس با مواد شوینده حاوی آنزیم آسیب ببینند. در بین لباس‌های زمستانی، لباس‌هایی که از الیاف پشمی و بافتنی دوخته می‌شوند از حساس‌ترین لباس‌ها هستند.

نکته بسیار مهمی که هنگام شستن این لباس ها باید به آن توجه کنید زیرا این آنزیم می تواند به ساختار پشم مورد استفاده در لباس آسیب برساند و در مدت زمان کوتاهی آن را پوسیده کند. پس سعی کنید با توجه به لباس هایتان از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.

چگونه لباس های زمستانی را بشوییم؟

2. روش صحیح شستن لباس های زمستانی

بعد از اینکه مواد شوینده مناسب برای شستن لباس های زمستانی خود را انتخاب کردید، نوبت به روش صحیح شستشو می رسد.

لباس های بافتنی و پشمی حساسیت بیشتری دارند بنابراین باید در انجام آن دقت بیشتری کرد. این شستشو با دست یا ماشین لباسشویی قابل انجام است که در ادامه به توضیح بیشتر ویژگی های هر کدام می پردازیم.

بیشتر بخوانید: نحوه شستشوی لباس با دست

با ماشین لباسشویی بشویید

با توجه به حساسیت بالای اکثر لباس های زمستانی، بهتر است آنها را با دست بشویید، اما اگر قصد شستشو با ماشین لباسشویی را دارید؛ بهتر است به یک سری نکات توجه کنید. مثلا؛ برخی از ماشین های پیشرفته تر دارای گزینه شستشوی دستی هستند، اما اگر ماشین لباسشویی شما مجهز به این گزینه نیست، می توانید با انجام یک سری تنظیمات این شرایط را خودتان فراهم کنید.

به عنوان مثال سطح شستشو را روی پایین ترین چرخه تنظیم کنید. زیرا چرخاندن لباس به مدت طولانی با سرعت بالا می تواند به بافت آن آسیب برساند. در نهایت پیشنهاد می کنیم از خشک کن استفاده نکنید. زیرا سرعت خشک کن بسیار بالاست و احتمال آسیب دیدن الیاف پارچه نیز زیاد است.

چگونه لباس های زمستانی را بشوییم؟

نکات مهم در مورد شستن لباس های زمستانی با ماشین لباسشویی

شستن لباس های زمستانی با دست

این بهترین راه برای شستن لباس های زمستانی است. برای اینکه این کار را به بهترین نحو انجام دهید، بهتر است ابتدا لباس را با مواد شوینده آغشته کنید و بعد از این کار به آرامی در تابه بچرخانید. اگر قسمتی از لباس لک شده است، می توانید از مواد شوینده بیشتری روی آن استفاده کنید یا حتی آن را به آرامی به هم بمالید.

اما به یاد داشته باشید چنگ زدن لباس زمستانی ممنوع است و باعث پرز شدن آن خواهد شد. نکته مهم دیگر این است که به هیچ وجه از سفیدکننده‌ها استفاده نکنید. چون قدرت زیاد آن‌ها می‌تواند آسیب جدی به الیاف لباس پشمی و بافتنی وارد کند.

شستن لباس های خز

برای شستن کت های خز حتما از دست ها و آب سرد یا ولرم استفاده کنید. برای خشک کردن آن، آن را به بند رخت آویزان کنید و بگذارید در هوای آزاد خشک شود. پس از خشک شدن، خز آن را با کمک مسواک شانه کنید تا به حالت اولیه برگردد.

لباس های زمستانی

شستن لباس های چرمی

برای شستن لباس های چرمی بهتر است از خشکشویی ها کمک بگیرید و به آنها بسپارید. اما اگر اصرار دارید خودتان این کار را انجام دهید باید به یک سری نکات توجه کنید که عبارتند از:

از محلول آب و صابون استفاده کنید

برای شستن لباس های زمستانی چرمی از شوینده های آنزیمی استفاده نکنید. زیرا این مواد شوینده به چرم آسیب می زند و حتی ممکن است رنگ آن را تغییر دهد. برای این کار می توانید از محلول آب و صابون که ترکیب نسبتا ملایم تری است استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای نگهداری لباس های کشمیری

استفاده از اسفنج

بعد از اینکه محلول آب و صابون خود را آماده کردید، می توانید با استفاده از یک اسفنج نرم آن را روی تمام سطح لباس خود پخش کنید تا آن را تمیز کنید. به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از اسفنج روی لباس، آب اضافی را فشار دهید. پس از این کار، سطح چرم را با یک اسفنج تمیز به خوبی پاک کنید.

لباس های زمستانی

خشک کردن مناسب

بعد از انجام مراحل شستشو لباس چرمی خود را روی یک چوب رختی آویزان کرده و اجازه دهید در محیط طبیعی و هوای آزاد خشک شود.

استفاده از واکس

استفاده از واکس بعد از انجام تمامی این مراحل، از ترک خوردن لباس چرمی شما جلوگیری کرده و به افزایش زیبایی و ماندگاری آن کمک خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو