7 نکته برای شستن لباس های گران قیمت

7 نکته برای شستن لباس های گران قیمت


منبع: تیپ زا

4

1402/3/16

13:03


7 نکته برای شستن لباس های گران قیمت 7 نکته برای شستن لباس های گران قیمت : برای تعدادی از لباس‌ها راحت‌ترین گزینه است  شستن و خشک کردن کت و شلوار پشمی در خانه بدون آسیب رساندن به آن، فرآیندی زمان‌بر است. اما در بسیاری از موارد، “ظرافت” های سبک تر را می توان با […]

7 نکته برای شستن لباس های گران قیمت

7 نکته برای شستن لباس های گران قیمت : برای تعدادی از لباس‌ها راحت‌ترین گزینه است  شستن و خشک کردن کت و شلوار پشمی در خانه بدون آسیب رساندن به آن، فرآیندی زمان‌بر است.

اما در بسیاری از موارد، “ظرافت” های سبک تر را می توان با خیال راحت در خانه شست. فقط باید بدانید که چگونه با حساسترین  لباس ها موجود در سبد لباسشویی رفتار کنید.

7 نکته برای شستن لباس های گران قیمت

نکته 1: برچسب ها را بخوانید     

همانطور که تبلیغات نوار کناری اینترنتی می گویند، در اینجا یک ترفند دیوانه کننده وجود دارد که اکثر مردان نمی دانند – لباس شما به طور کلی به شما می گوید که چگونه از آن مراقبت کنید.

صحبت کردن در مورد لباسشویی با بچه ها همیشه شگفت انگیز است (خوب، بسیار خوب، صحبت کردن بچه ها در مورد لباسشویی در وهله اول به خودی خود شگفت انگیز است) و ببینید که چقدر از ایده بررسی برچسب های لباس شگفت زده شده اند.

آشفتگی کوچک کلمات و نمادها تقریباً به شما می گوید که چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید. نکات ظریفی وجود دارد که ارزش باز کردن بسته بندی را دارد – ” فقط خشکشویی ” به این معنی است که برای مثال، در حالی که لباس هایی که صرفاً برچسب “خشک شویی” دارند معمولاً می توانند با دست نیز شسته شوند.

7 نکته برای شستن لباس های گران قیمت

اما به طور کلی، اگر برچسب صراحتاً چیزی را ممنوع می کند، آن را انجام ندهید – یک “X” بزرگ از طریق گرافیک ماشین لباسشویی کوچک به معنای دور نگه داشتن آن از هر چیزی با چرخه چرخش، بدون توجه به دما است. «فقط در هوا خشک می‌شود» یعنی اجازه دهید لباس در هوا بنشیند، آن را در حالت «خنک» نیفتید و غیره.

دستورالعمل‌ها را دنبال کنید – به‌ویژه دستورالعمل‌هایی که به شما می‌گویند چه کاری را نباید انجام دهید – و مراقبت از لباس‌های ظریف را ده‌ها بار آسان‌تر کرده‌اید.

نکته 2: شستن دست را یاد بگیرید

برخی از پارچه های ظریف را در ماشین لباسشویی به خوبی انجام می دهند. با این حال، اکثر آنها زمانی که با دست شسته شوند بهترین عملکرد را دارند. شستن خوب دست ها یک مهارت ساده اما مهم است. اصل اساسی به این صورت است:

یک وان یا سینک بزرگ را با آب ولرم پر می کنید یک شوینده ملایم را مخلوط می کنید

لباس های خود را به آرامی زیر آب فرو می برید و سپس آنها را به آرامی از این طرف به طرف دیگر برای حدود پنج دقیقه بچرخانید.

در حین انجام این کار حتی روی لکه‌ها، شوینده نزنید، و به یکباره مقدار زیادی از آن را جمع نکنید. باید مقدار زیادی آب در اطراف و از طریق پارچه وجود داشته باشد. هر چند بار آب را عوض کنید، به خصوص اگر در حال درمان لباس های بد کثیف هستید. شما نمی خواهید آخرین بارهای خود را در آب کثیف بشویید.

مطالب بیشتر: چگونه لباس های زمستانی را بشوییم؟

نکته 3: فوراً لکه ها را پاک کنید

هرگز اجازه ندهید یک لکه بنشیند. پیش‌ از خشک شدن سریع می‌تواند تفاوت بین شستشوی کوتاه و مؤثر دست‌ها را بعداً و لکه‌های دائمی ایجاد کند.

در اسرع وقت لکه ها را با آب ساده مرطوب کنید. لکه‌هایی مانند (خون، چربی و غیره) در صورت استفاده از آب داغ می‌توانند به طور دائمی بمانند، بنابراین آن را ولرم یا سرد نگه دارید. لکه های غیر آلی مانند خاک و روغن های مصنوعی را می توان با آب گرم شستشو کرد.

آب را از پشت لکه روی پارچه لکه دار بزنید و آن را روی یک حوله  یا پارچه خنثی و جاذب دیگر قرار دهید – به این ترتیب ماده لکه دار به طور طبیعی از سطح لباس شما خارج می شود، نه اینکه بیشتر در آن خیس شود.

7 نکته برای شستن لباس های گران قیمت

نکته 4: خیساندن هرگز صدمه نمی زند

اگر چیزی دارید که لکه دار است، نه اینکه فقط کثیف باشد، خیس کردن آن هرگز ضرری ندارد.

منظور از «خیساندن» غوطه‌ور کردن کل کالا در آب و گذاشتن مدتی آن است. چند ساعت تا یک روز کامل در آب با دمای اتاق به هر چیزی که لکه‌دار است زمان زیادی برای ضعیف شدن و شکستن پارچه می‌دهد و کار بعدی را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

مطمئن شوید که تمام لباس زیر آب است. برخی از پارچه‌های ظریف وقتی خیس می‌شوند متورم می‌شوند و شما می‌خواهید اندازه الیاف به طور یکنواخت تغییر کند تا از جای خود منحرف نشوند. تا زمانی که کل لباس خیس شده و سپس با همان سرعت خشک شود.

نکته 5: شستشوی دستی در یک لگن تمیز

ساده ترین راه برای تمیز کردن ظریف ترین پارچه ها با دست است (ما در یک لحظه به جزئیات بیشتر در مورد نحوه تمیز کردن آن خواهیم پرداخت). اما قبل از شروع، مطمئن شوید ظرف مورد استفاده (معمولا سینک یا وان حمام) با آب تازه تمیز شده است.

شما می خواهید از شر لکه ها و کپک خلاص شوید، اما همچنین می خواهید از شر هر گونه مواد شیمیایی خشنی که در گذشته استفاده کرده اید خلاص شوید. اگر وقتی وان را پر می کنید کلروکس به آن چسبیده است، آب شستشوی شما اکنون حاوی سفید کننده است. این یک اثر غیرمنتظره – و نامطلوب – روی لباس شما خواهد داشت.

مطالب بیشتر: 3 روش برای شستن کت و شلوار در خانه

نکته شماره 6: لباس را آویز کنید

لباس های ظریف، چه با دست شسته شده باشند و چه با ماشین لباسشویی، معمولاً باید در هوا خشک شوند. این به این معنی است که «با نشستن در هوا خشک می‌شود»، و بهترین راه برای انجام این کار پهن کردن آنهاست.

برخی از پارچه های ظریف را می توان به خوبی روی بند رخت آویزان کرد، اما برخی دیگر در جایی که روی طناب تا می شوند چین می شوند. گیره های لباس بر روی بافت های شکننده حتی سخت تر می شوند و می توانند گودی های دائمی را در لباس ایجاد کنند.

پیدا کردن فضای مسطح کافی در خانه برای قرار دادن تمام لباس های خیس می تواند دشوار باشد بنابراین آنچه را که می توانید آویزان کنید و فقط مواد ظریف را بیرون بیاورید.

هر نیم ساعت یا بیشتر لباس ها را برگردانید تا مطمئن شوید که همه چیز به طور یکنواخت خشک شده و کپک جمع نمی شود. زمان خشک شدن بسته به آب و هوا و فضای شما می تواند از کمتر از یک ساعت تا بیش از یک روز متغیر باشد.

لباس را آویز کنید

نکته شماره 7: به درستی در ماشین لباسشویی بشویید

همه لباس شما نیازی به شستن دستی ندارند. اکثر چیزهایی که به عنوان «ظریف»، «تمیز کردن خشک» یا «شستشوی دستی» (در مقابل «فقط خشکشویی» یا «فقط شستشو با دست») برچسب‌گذاری شده‌اند، می‌توانند با خیال راحت در ماشین لباسشویی قرار داده شوند البته تا زمانی که مراقب باشید.

استفاده از تنظیمات “ظریف” روی دستگاه یکی دیگر از کمک های آشکار برای شستشوی ملایم است. اگر چرخه‌ها بر حسب گرما و طول فهرست شده‌اند، به‌جای آن، تنظیمات «سرد» یا «گرم/سرد» یا تنظیمات مشابه (نه سرد، و قطعا هرگز گرم) و یک چرخه شستشوی کوتاه را انتخاب کنید.

لباس ظریف را می‌توان در کیسه‌های لباسشویی نازک و قابل نفوذ آب نیز نگهداری کرد تا از گیر افتادن آن‌ها به سایر لباس‌ها یا ماشین‌های داخلی جلوگیری شود. اگر مشکلات رنگی دارید از لکه شدن جلوگیری نمی کند، اما احتمال کشیدگی و پارگی را کاهش می دهد.

به درستی در ماشین لباسشویی بشویید

در نتیجه:

به دلیل مشکلات رنگی ذکر شده  همیشه لباس رنگی را با رنگ های مشابه بشویید. اگر برای اولین بار است که شست‌وشو می‌شود، آن را به تنهایی داخل آن بیندازید، یا با چیزی که از لکه‌دار شدن آن بدتان نمی‌آید داخل آن بیندازید، تا بتوانید ببینید چقدر تغییر رنگ میدهد. شستن اجناس جدید با پارچه کهنه آزمایش خوبی برای رنگ لباس است. اگر پارچه با رنگ های جدید بیرون آمد، مدتی به شستن آن به تنهایی ادامه دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو