12 اثر از کردستان به مرحله کشوری جشنواره دست آفرین های هنر ایرانی راه یافت

منبع: همگردی

4

1401/9/19

19:04


ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، 12 اثر از کردستان به مرحله کشوری جشنواره دست آفرین های هنر ایرانی راه یافت.

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره دست آفرین های هنر ایرانی در خانه کرد سنندج اظهار داشت: این جشنواره در قالب محصولات و تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی به صورت 2 مرحله استانی و ملی برگزار می شود.

وی افزود: پس از نمایش 80 اثر فاخر و ارزشمند از 50 صنعتگر توانمند استان در خانه کرد سنندج و ارزیابی آن توسط کارشناسان دبیرخانه این جشنواره، 12 اثر از هنرمندان شهرستان های سنندج، بانه، دیواندره و بیجار به مرحله نهایی و ملی این رویداد راه یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار داشت: گلیم بافی، صنایع چرم، نازک کاری، البسه محلی، کلاش بافی، ارغوان بافی و مینا کاری از جمله رشته های منتخب شده در این جشنواره است.

وی گفت: آثار برتر هنرمندان استان در مرحله ملی این رویداد که اسفند سال جاری توسط معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در تهران برگزار می شود، مورد داوری و ارزیابی قرار می گیرند.

به گفته وی، جشنواره دست آفرین های هنر ایرانی در 2 مرحله استانی و کشوری و با همکاری و مشارکت بسیج هنرمندان و مرکز بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می شود.

در آیین اختتامیه این جشنواره از هنرمندان منتخب استانی و سه نفر از اساتید برگزیده حوزه صنایع دستی کردستان تجلیل شد.

12 اثر از کردستان به مرحله کشوری جشنواره دست آفرین های هنر ایرانی راه یافت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو