گوشی گلکسی A54 با پردازنده قدرتمندتر و باتری بزرگ‌تر از راه خواهد رسید

گوشی گلکسی A54 با پردازنده قدرتمندتر و باتری بزرگ‌تر از راه خواهد رسید


منبع: پلازا

4

1401/9/20

12:19


گوشی گلکسی A54 با پردازنده قدرتمندتر و باتری بزرگ‌تر از راه خواهد رسید

گوشی گلکسی A54 در راه است و به زودی عرضه می‌شود. مشخصات این گوشی میان‌رده سامسونگ تا حدودی فاش شده است. در ادامه با پلازا همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به آخرین اخبار منتشر شده از گوشی سامسونگ A۵۴.

سامسونگ در سال 2022 مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند سری گلکسی A، از جمله گلکسی A13، گلکسی A23، گلکسی A33 5G، گلکسی A53 5G و گلکسی A73 5G را در بخش‌های قیمتی مختلف عرضه کرده است. اکنون که تقریبا به پایان این سال نزدیک شدیم، کم کم باید منتظر نسل جدید گوشی‌های کره‌ای‌ها باشیم. یکی از گوشی‌های آن‌ها که کاربران زیادی منتظرش هستند، گلکسی A54 است.

فهرست مطالب

گوشی گلکسی A54

سری A گوشی‌های سامسونگ، سری اقتصادی گوشی‌های این کمپانی هستند. سامسونگ با این سری تلاش کرده بیشتر ویژگی‌های شاخص گوشی‌های پرچم‌دار خود را با حذف چند قابلیت و در نتیجه پایین نگه داشتن قیمت، به دست کاربران برساند. گلکسی A53 سال گذشته تا حدودی در این زمینه موفق عمل کرد اما از آنجایی که پردازنده ضعیف‌تری از گلکسی A52s داشت، نتوانست توجه همه را به‌خود جلب کند. سامسونگ به زودی نسل جدید این گوشی یعنی گلکسی A54 را دارد. اما آیا این گوشی می‌تواند مانند گلکسی A52s به یکی از پرفروش‌ترین میان‌رده‌های سامسونگ تبدیل شود؟

طراحی گلکسی A54 5G

به‌تازگی رندرهای جدیدی از این گوشی توسط OnLeaks و 91Mobiles منتشر شده است. براساس این رندرها ظاهرا طراحی گوشی قرار است شباهت زیادی به گلکسی S22 اولترا و احتمالا سری گلکسی S23 داشته باشد. با توجه به رندرهای منتشر شده از گوشی سامسونگ A۵۴، گوشی با دوربین 3 گانه عرضه می‌شود ولی خبری از یک بخش جداگانه برای دوربین‌ها نیست و لنزها به‌صورت جداگانه و مستقل از یکدیگر به‌صورت عمودی چیده شدند.

همچنین در پنل جلویی نیز مانند سال‌های قبل، یک حفره برای میزبانی از دوربین سلفی درنظر گرفته شده است. ظاهرا سامسونگ قصد دارد در اکثر گوشی‌های خود در سال 2023، لنزهای دوربین را به‌صورت جداگانه در پنل پشتی قرار دهد. براساس این رندرها همچنین حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز ظاهرا نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کردند. البته تا زمان عرضه نهایی گوشی نمی‌توان در این مورد اظهار نظر دقیقی داشت.

دوربین گلکسی A54 5G

براساس گزارشی که وبسایت Galaxy Club منتشر کرده است، این گوشی قرار است از یک دوربین اصلی جدید 50 مگاپیکسلی استفاده کند. شاید در نگاه اول این دوربین، رزولوشن کمتری نسبت به دوربین A53 داشته باشد ولی پیش‌بینی شده از لنز و سنسور بهتری استفاده خواهد کرد و در نتیجه می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالاتری ثبت کند.

اما در مورد سایر دوربین‌های گوشی فعلا خبری منتشر نشده است؛ با این حال انتظار می‌رود گلکسی A54 نیز مانند مدل سال قبل از لنزهای فوق‌عریض و ماکرو استفاده کند.

مشخصات گوشی سامسونگ A54

براساس گمانه‌زنی‌ها، گوشی A54 سامسونگ احتمالا با باتری بزرگ‌تری نسبت به A53 عرضه می‌شود. گلکسی A53 با باتری با ظرفیت حقیقی 4860 میلی‌آمپر وارد بازار شده بود اما ظرفیت اعلام شده 5000 میلی‌آمپر بود. حالا و براساس شنیده‌ها، سامسونگ ظرفیت حقیقی باتری را به 4905 میلی‌آمپر افزایش خواهد داد. بر این اساس احتمالا ظرفیتی که برای باتری گوشی اعلام می‌شود، 5050 یا 5100 میلی‌آمپر خواهد بود. البته این افزایش آنقدر زیاد نیست که تاثیر قابل توجهی روی شارژدهی داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود گوشی همچنان از شارژ 25 وات پشتیبانی کند.

رم و پردازنده گلکسی A54 5G

به تازگی نتایج بنچمارک گیک‌بنچ گلکسی A54 در این سایت رویت شده است. بر اساس این بنچمارک، این گوشی توانسته امتیاز تک‌هسته‌ای 776 و چندهسته‌ای 2599 را ثبت کند. پردازنده‌ای که برای گوشی در گیک‌بنچ نوشته شده، بدون نام و با شناسه S5E8835 ثبت شده است. براساس گزارشات، این پردازنده مدل جدیدتر پردازنده اگزینوس 1280 است که سال گذشته در گلکسی A53 استفاده شده بود. این مدل احتمالا با نام اگزینوس 1380 معرفی می‌شود.

گوشی گلکسی a54

امتیاز تک‌هسته‌ای این پردازنده تقریبا شبیه به اگزینوس 1280 است اما امتیاز چندهسته‌ای آن حدود 50 درصد بیشتر است؛ به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود این پردازنده از نظر عملکرد به اندازه قابل توجهی بهبود پیدا کرده باشد؛ با این وجود باید منتظر عرضه گوشی بمانیم و ببینیم سخت افزار گلکسی A54 5G، تا چه اندازه توانایی رقابت با گوشی‌های هم‌رده خود از شیائومی و پوکو را در بخش پردازنده دارد.

رم گوشی یکی دیگر از مواردی است که در این بنچمارک افشا شده است. براین اساس انتظار داریم این گوشی در نسخه پایه با رم 6 گیگابایتی عرضه شود و مانند سال‌های قبل، نسخه‌های 8 گیگابایتی آن نیز با حافظه بیشتر، وارد بازار شوند.

سایر ویژگی های گوشی A۵۴

در بحث سیستم‌عامل، این گوشی به‌احتمال 100 درصد با اندروید 13 روانه بازار خواهد شد. با توجه به پشتیبانی 4 ساله سامسونگ از این گوشی، گلکسی A54 تا اندروید 17 را دریافت خواهد کرد. همچنین در بخش نمایشگر، انتظار یک پنل سوپر امولد 6.4 اینچی با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1080p را از این گوشی داریم. در قسمت نمایشگر، ظاهرا تنها اندازه پنل کمی کوچک‌تر شده است چرا که گلکسی A53 با پنل 6.5 اینچی عرضه شده بود.

تاریخ عرضه و قیمت سامسونگ گلکسی A54

در مورد تاریخ معرفی گوشی a54 سامسونگ، هنوز هیچ خبر رسمی منتشر نشده است. گوشی‌های گلکسی A5X سامسونگ به استثنا گلکسی A52s، همگی در ماه‌های آوریل/مارس (اسفند/فروردین) عرضه شدند و احتمالا گلکسی A54 نیز در همین ماه‌ها در سال 2023 وارد بازار می‌شود؛ با این حال و با توجه به این که این گوشی بسیار زودتر از مدل‌های قبلی توانسته گواهی 3C را در کشور چین کسب کند، پیش‌بینی شده که این گوشی احتمالا زودتر و در ماه‌های ژانویه/فوریه (دی/بهمن) عرضه شود.

گوشی سامسونگ a۵۴

در مورد گوشی سامسونگ A۵۴ نیز هنوز هیچ خبر موثقی منتشر نشده است. بسیار بعید است که سامسونگ قیمت این گوشی را نسبت به مدل‌های سال قبل (449 دلار) افزایش دهد. البته با توجه به بالاتر رفتن قیمت دلار در کشور، این احتمال وجود دارد که گلکسی A54 با قیمت بالاتری نسبت به گلکسی A53 در ایران عرضه شود. گلکسی A53 در حال حاضر در نسخه با 6 گیگابایت رم، حدود 10 میلیون تومان قیمت دارد و گران‌ترین نسخه آن با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز حدود 11 میلیون تومان است.

سخن پایانی

گوشی گلکسی A54 طی چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد و باید دید می‌تواند خود را به‌عنوان یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار مطرح کند یا خیر. در حال حاضر سامسونگ بخش قابل توجهی از بازار گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده را به شیائومی واگذار کرده و اگر می‌خواهد در این بازه قیمتی موفقیت بیشتری کسب کند، کار آسانی در پیش ندارد. باید تا زمان عرضه برای بررسی گوشی سامسونگ A54 منتظر بمانیم و ببینیم این گوشی تا چه اندازه می‌تواند موفق عمل کند. نظر شما در مورد مشخصات گوشی A54
چیست؟ به‌نظر شما این گوشی با این مشخصات، ارزش خرید خواهد داشت یا خیر؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو