گوشی سامسونگ S24 Ultra؛ مشخصات احتمالی، تاریخ عرضه و قیمت

منبع: پلازا

4

1402/5/31

11:08


گوشی سامسونگ S24 Ultra؛ مشخصات احتمالی، تاریخ عرضه و قیمت

با این‌که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد گوشی سامسونگ S24 Ultra وجود ندارد اما سعی کردیم با جمع‌آوری اخبار و شایعات پیرامون آن به یک جمع‌بندی در مورد گلکسی اس ۲۴ اولترا برسیم.

هنوز زمان زیادی تا عرضه رسمی گوشی اس ۲۴ اولترا باقی مانده است ولی با شایعات منتشر شده می‌توانیم تا حد زیادی به ویژگی‌های آن پی ببریم. مشخصات گوشی گلکسی اس 24 اولترا در برخی بخش‌ها مثل پردازنده با احتمال زیادی قابل پیش‌بینی است ولی در بخش دوربین و نمایشگر همچنان با ابهامات زیادی روبرو هستیم. با ما همراه باشید تا ببینیم گوشی سامسونگ S24 Ultra چه ویژگی‌هایی دارد.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا بر اساس شایعات

ویژگی‌هاگوشی اس ۲۴ اولترا
نمایشگر۶.۸ اینچی داینامیک امولد با رزولوشن 1440X3088 و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۳ یا اگزینوس ۲۴۰۰
سیستم عاملاندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.0
رم/حافظه۸/۱۲/۱۶ گیگابایت رم | حافظه ۲۵۶/۵۱۲/۱۰۲۴ گیگابایت
دوربین‌‌هادوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل + دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ تا ۱۰ برابری
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسل
باتری۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت
قیمتاز ۱۲۰۰ دلار

معرفی گوشی سامسونگ S24 Ultra

سامسونگ در پرچمداران خودش از جدیدترین امکانات روز دنیا استفاده می‌کند و این موضوع در مورد گوشی اس ۲۴ اولترا هم صدق می‌کند. در این قسمت از مقاله به بخش‌های مختلف گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا بیشتر آشنا شوید.

طراحی گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra

سال گذشته سامسونگ زبان طراحی جدید اولترا را روی سری S23 پیاده کرد و انتظار نداریم تغییر چشمگیری در طراحی گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا ببینیم. علاوه بر این ظاهراً سامسونگ به چیدمان ستونی دوربین‌های پشتی علاقه خاصی دارد و به احتمال زیاد از همان ساختار ستونی استفاده کند. تصاویر گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا هنوز منتشر نشده‌اند اما احتمال می‌دهیم در نمای جلویی همچنان شاهد نمایشگر ۶.۸ اینچی با حاشیه‌های کم باشیم. در این گوشی هم احتمالاً مثل سری قبل قلم S Pen را خواهیم داشت ولی امکانات آن بیشتر خواهد شد.

گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا

نمایشگر گوشی گلکسی اس 24 اولترا

یکی از ویژگی های گوشی سامسونگ S24 Ultra که همچنان اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نیست بخش نمایشگر است. سایت SamLover پیش‌بینی کرده است که به احتمال زیاد این بار به‌جای ۱۲۰ هرتز، شاهد نمایشگر ۱۴۴ هرتزی باشیم. اگر سامسونگ باز هم از همان نمایشگر قبلی استفاده کند اندازه آن ۶.۸ اینچ و از نوع داینامیک امولد 2X خواهد بود. همچنین با وضوح تصویر 1440X3088 تراکم پیکسلی به حدود ۵۰۰ پیکسل بر اینچ خواهد رسید. در مورد امکانات نمایشگر و روشنایی آن باید تا زمان عرضه رسمی منتظر بمانیم.

سخت افزار گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا

بر سر پرازنده ی گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا اولترا کمی اختلاف وجود دارد. سال قبل سامسونگ تصمیم گرفت از جدیدترین چیپست‌های کوالکام استفاده کند اما سایت Business Korea ادعا می‌کند که برخی مدل‌های اس ۲۴ با چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ وارد بازار خواهند شد. به نقل از یک حساب توییتری این پردازنده در تست چندهسته‌ای Geekbench عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و حتی A16 Bionic اپل دارد. در مجموع احتمال استفاده از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در گوشی گلکسی اس 24 اولترا به‌مراتب بیشتر است.

براساس گزارشات، سامسونگ قرار است در آمریکا و کره جنوبی از تراشه کوالکام استفاده و در سایر کشورها از تراشه اگزینوس 2400 بهره بگیرد.

گوشی اس ۲۴ اولترا/گوشی گلکسی اس 24 اولترا/گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra

در مورد حافظه داخلی و رم گوشی سامسونگ S24 Ultra هم شایعات زیادی مطرح شده است. حساب توییتری Tech_Reve مدعی است که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از حافظه UFS 4.1 پشتیبانی می‌کند. همچنین یک حساب توییتری دیگر نیز انتظار دارد این‌بار شاهد مدل‌هایی با رم ۱۶ گیگابایت هم باشیم. یک سایت کره‌ای به نام Chosun Ilbo ادعا می‌کند که حافظه همه مدل‌های اس ۲۴ از ۲۵۶ گیگابایت شروع می‌شود اما در مورد حداکثر حافظه داخلی اطلاعاتی منتشر نکرده است.

سایت SamMobile در مورد پردازنده گرافیکی گوشی سامسونگ S24 Ultra اظهار داشت که نسبت به چیپ گرافیکی اس ۲۳ اولترا ۵۰ درصد سریع‌تر است. همچنین ادعا می‌کند که از نظر پردازش گرافیکی حتی می‌تواند از آیفون ۱۵ پرو مکس هم پیشی بگیرد.

دوربین گوشی سامسونگ S24 Ultra

در ادامه بررسی گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌سراغ شایعات و اخبار مربوط به دوربین می‌رویم. با تغییر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا، انتظار زیادی برای افزایش وضوح بیشتر در گوشی اس ۲۴ اولترا نداریم. البته سایت SamLover ادعا می‌کند که سامسونگ کیفیت سنسورها را افزایش خواهد داد. همچنین این سایت ادعا می‌کند که سایز سنسور به یک اینچ خواهد رسید که به اندازه سنسور شیائومی ۱۳ اولترا است.

گوشی اس ۲۴ اولترا/گوشی گلکسی اس 24 اولترا/گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra

تغییر دیگری که احتمالاً‌ در دوربین خواهیم داشت، بهبود زوم لنز تله‌فوتوی گوشی است. یک حساب توییتری مدعی است که یک لنز تله‌فوتوی جدید با زوم متغیر ۳ تا ۱۰ برابری به ستاپ دوربین گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra اضافه خواهد شد. ظاهراً قرار است این لنز جایگزین لنزهای 3X و 10X گوشی اس ۲۳ اولترا شود. لنز جدید از طراحی پریسکوپ استفاده می‌کند و می‌تواند فاصله کانونی را تغییر دهد.

پس از انتشار این شایعات، افشاگر معروف یعنی Ice Universe نیز مهر تائیدی به آن‌ها زد و عنوان کرد که لنز تله‌فوتوی این گوشی قرار است به‌اندازه قابل توجهی بهبود پیدا کند. او مدعی است سامسونگ احتمالا از یک سنسور 50 مگاپیکسلی تله‌فوتو برای این لنز بهره خواهد برد.

باتری و شارژر گوشی گلکسی اس 24 اولترا

احتمالاً یکی از مزایای گوشی سامسونگ S24 Ultra بخش باتری خواهد بود. سایت گیزچاینا پیش‌بینی می‌کند که سامسونگ احتمالاً از باتری‌های EV به‌کاررفته در خودروهای الکتریکی استفاده کند که عمر بهتری دارند. علاوه بر این احتمال می‌رود باتری اس ۲۴ با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سری قبل به ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت برسد. در مورد شارژر گوشی نیز نظرات ضد و نقیضی مشاهده می‌شود و برخی سایت‌ها انتظار شارژر ۶۵ واتی و برخی دیگر انتظار شارژر ۸۰ واتی را دارند.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا

سری اس ۲۳ در ماه فوریه ۲۰۲۳ عرضه شد و انتظار داریم گوشی اس ۲۴ اولترا هم در فوریه ۲۰۲۴ عرضه شود. علاوه بر این جالب است بدانید که سری گلکسی S20 و سری گلکسی S22 هم در ماه فوریه عرضه شدند و تنها سری اس ۲۱ بود که در ژانویه عرضه شد. سایت Phonearena پیش‌بینی می‌کند که این گوشی در اواخر ماه ژانویه یا اوایل فوریه ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. به همین دلیل برای عرضه گوشی در ایران احتمالاً تا اواخر زمستان ۱۴۰۲ باید منتظر بمانیم.

سایت Phonearena در مورد قیمت گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا هم پیش‌بینی‌هایی ارائه کرده است که همگی بر اساس قیمت اس ۲۳ اولترا هستند. این سایت احتمال می‌دهد که نسخه‌های ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱۰۲۴ گیگابایتی این گوشی به ترتیب با قیمت‌های ۱۱۹۹، ۱۲۹۹ و ۱۶۱۹ دلار عرضه شوند. پیش‌بینی قیمت این گوشی در ایران تقریباً غیرممکن است چون وابستگی زیادی به نوسانات ارز دارد.

سخن پایانی

مشاهده کردید که شایعات پیرامون گوشی سامسونگ S24 Ultra کم نیست و اغلب آن‌ها بر اساس مشخصات اس ۲۳ اولترا هستند. در میان این شایعات، استفاده از چیپست اسنپدراگون نسل ۳ احتمال زیادتری دارد، چون پرچمداران سامسونگ اغلب از جدیدترین چیپست بالارده کوالکام استفاده می‌کنند. در مورد دوربین گوشی گلکسی اس 24 اولترا هم اشاره کردیم که احتمال افزایش رزولوشن بسیار کم است. به نظر شما اگر گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra با همین مشخصات و قیمت عرضه شود ارزش خرید دارد؟ چه مشکلاتی در اس ۲۳ اولترا وجود دارد که باید در اس ۲۴ اولترا برطرف شوند؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو