بررسی ردمی 12 فایوجی ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

بررسی ردمی 12 فایوجی ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری


منبع: تکراتو

3

1402/7/19

07:58


بررسی ردمی 12 فایوجی نشان می‌دهد که این گوشی عملکرد خوب و دوربین باکیفیتی دارد و فناوری فایوجی را با قیمت مناسب در اختیار همه قرار می‌دهد.

بررسی ردمی 12 فایوجی ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

بررسی ردمی 12 فایوجی نشان می‌دهد که این گوشی عملکرد خوب و دوربین باکیفیتی دارد و فناوری فایوجی را با قیمت مناسب در اختیار همه قرار می‌دهد.

با وجود تمرکز بسیار زیاد شیائومی بر تولید گوشی‌های پرچمداری مثل شیائومی 13 اولترا و گوشی‌های تاشویی مثل میکس فولد 2، هنوز هم درآمد این شرکت به شدت وابسته به سری ردمی است. این گوشی‌های اقتصادی نسبت به گوشی‌هایی مثل 13 اولترا سهم بیشتری از فروش کلی شیائومی را به خود اختصاص می‌دهند و جزء مهم‌ترین دستگاه‌هایی هستند که هر ساله توسط این برند روانه بازار می‌شوند.

بیش از همه محصولات شیائومی، سری ردمی بود که به فراگیر شدن استفاده از فناوری گوشی موبایل کمک کرد و به صدها میلیون نفر در سطح جهان امکان داد که پس از سال‌ها بتوانند از گوشی‌های هوشمند استفاده کنند. ردمی نوت 3 به نوعی برای این سری یک نقطه چرخش محسوب می‌شد. این گوشی اولین مدل فورجی از این برند نبود، اما اولین گوشی بود که سخت‌افزاری قوی را با قیمتی باورنکردنی در اختیار کاربران قرار می‌داد.

هفت سال پس از نوت 3، حالا ردمی 12 فایوجی هم به دنبال انجام حرکتی مشابه است. اخیراً شیائومی شرایط مساعدی نداشته و جایگاه خودش را به عنوان تولیدکننده پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در هند از دست داده است. در حال حاضر، سایر رقبای چینی جای این برند را گرفته‌اند. این شرکت سعی دارد که با ردمی 12 فایوجی دوباره جایگاه قبلی خودش را به دست آورد و بار دیگر بر همان ویژگی‌هایی تمرکز کند که قبلاً شیائومی را در صدر قرار داده بودند؛ یعنی ارائه محصولاتی با ارزش زیاد بالا.

همین تمرکز بر ارزش بود که باعث شد شیائومی در روز معرفی ردمی 12 فایوجی موفق به فروش 300 هزار عدد از این گوشی شود. برای تشخیص اینکه چه ویژگی‌هایی باعث موفقیت این محصول شده‌اند، تا انتهای بررسی ردمی 12 فایوجی با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده 2023

بهترین گوشی های 2023

بررسی ردمی 12 فایوجی

هدف اصلی از ارائه ردمی 12 فایوجی این بوده که تکنولوژی اینترنت نسل پنجم در دسترس افراد زیادی قرار بگیرد. این گوشی دارای طراحی مینیمال، نمایشگر بزرگ، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، اسلات MicroSD و یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که حدود یک روز و نیم ماندگاری شارژ دارد. در مجموع بررسی ردمی 12 فایوجی نشان می‌دهد که سخت‌افزار این گوشی بسیار قوی است. این گوشی موبایل همچنین برای حفاظت در برابر نفوذ آب و گل، از گواهینامه IP53 بهره می‌برد.

بررسی ردمی 12 فایوجی

بررسی ردمی 12 فایوجی

جدول زیر مشخصات فنی ردمی 12 5G را نشان می‌دهد. پس از آن، بررسی این گوشی از جهات مختلف را ادامه می‌دهیم.

بررسی مشخصات ردمی 12 فایوجی مشخصات فنی ردمی 12 5G
طراحی و ساختار
  • 168.6×76.3×8.2 میلی‌متر
  • 199 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای، فریم پلاستیکی، پنل پشت شیشه‌ای
  • گواهی IP53 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
  • دو سیم‌کارت هیبریدی (نانوسیم، dual stand by)
  • رنگ بندی مشکی، آبی، نقره‌ای
نمایشگر
  • IPS LCD، نرخ نوسازی 90 هرتز، روشنایی 550 نیت
  • 6.79 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 85.1 درصد
  • رزولوشن 2460×1080 پیکسل، تراکم پیکسل 396 ppi
  • گوریلا گلس
نرم‌افزار
  • اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14
تراشه
  • اسنپدراگون 4 نسل 2 (4 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 613
رم و حافظه داخلی
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایت
  • نوع حافظه داخلی UFS 2.2
  • پشتیبانی از درگاه حافظه microSDXC (اسلات مشترک با سیم‌کارت)
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید با دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز
  • 2 مگاپیکسل، لنز تشخیص عمق با دیافراگم f/2.4
  • فلش LED و HDR
  • 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم‌برثانیه
دوربین سلفی
  • 8 مگاپیکسل، لنز واید با دیافراگم f/2.0
  • HDR
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  • شارژ سریع 18 وات باسیم
صدا
  • اسپیکر معمولی
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده
  • بلوتوث نسخه 5.3، A2DP، LE
  • GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
  • پورت اینفرارد
  • USB Type-C
  • اینترنت 5G
سنسورها اثر انگشت (لبه گوشی)،‌ شتاب‌سنج، قطب‌نما، سنسور مجاورت مجازی
قیمت ردمی 12 فایوجی از 7,000,000 تا 8,100,000 تومان

بررسی ردمی 12 فایوجی از نظر قیمت

ردمی 12 در تاریخ 1 اوت (10 مرداد 1402) در دهلی هند رونمایی شد و حالا در فروشگاه‌های مختلف این کشور در دسترس است. شیائومی، نسخه‌های فورجی و فایوجی این گوشی را طراحی کرده و می‌فروشد که هر دو مدل دارای طراحی و ابعادی مشابه با کمی تفاوت سخت‌افزاری هستند. نسخه استاندارد فورجی ردمی 12 با تراشه مدیاتک هلیو جی 88 طراحی شده و دارای دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی است که در ردمی 12 فایوجی وجود ندارد.

بررسی ردمی 12 فایوجی

قیمت ردمی 12 از حدود 120 دلار شروع می‌شود که این قیمت برای مدل 4 گیگابایتی با 128 گیگابایت حافظه داخلی است. قیمت این گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم 138 دلار اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون

بررسی ردمی 12 فایوجی از نظر طراحی و ساختار

بررسی شیائومی ردمی 12 5G را با نگاهی به طراحی این گوشی شروع می‌کنیم. ظاهر و حس و حال ردمی 12 فایوجی شبیه به گوشی‌های سطح پایین نیست. قسمت پشت این گوشی دارای گلس و طراحی مینیمالی است که بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

بررسی ردمی 12 فایوجی

شیائومی ردمی 12 5G

شیائومی برای ردمی 12 فایوجی یک اسلات کارت MicroSD و قابلیت پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری را در نظر گرفته و قابلیت‌های ثابت همیشگی مثل بلستر مادون قرمز هم در این گوشی وجود دارند. این گوشی سیستم صوتی استریو ندارد، اما صدای اسپیکر پایین گوشی بسیار بلند است و هیچ مشکل خاصی در آن مشاهده نمی‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در زیبایی ظاهری این گوشی تأثیر دارد، پوشش مات فریم‌ گوشی است که با رنگ کلی گوشی همخوانی دارد؛ ویژگی که معمولاً فقط در گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار مشاهده می‌شود. بافت مات گوشی باعث شده که به دست گرفتن و استفاده از گوشی راحت باشد و طراحی زاویه‌دار کناره‌های گوشی، هیچ مشکل خاصی از این جهت ایجاد نمی‌کند.

شیائومی برای ردمی 12 فایوجی از یک نمایشگر 6.79 اینچی استفاده کرده که انتخاب خوبی است، اما حاشیه‌های زیادی دارد و کشیده‌تر از بسیاری از گوشی‌های هم‌قیمت به نظر می‌رسد. شیائومی ردمی 12 فایوجی نسبت به گلکسی اس 23 اولترا 5.2 میلی‌متر بلندتر است و همین مسئله باعث شده که استفاده از گوشی با یک دست چندان راحت نباشد.

بررسی ردمی 12 فایوجی

توزیع وزن هم یکی از مشکلات این گوشی است و گاهی اوقات گوشی بیش از حد سنگین به نظر می‌رسد. با این‌حال، کیفیت ساخت گوشی نقص خاصی ندارد و دستگاه بزرگ و سنگین به نظر نمی‌رسد. شیائومی برای این گوشی از یک حسگر اثرانگشت استفاده کرده که عملکرد بی‌نقصی دارد.

بررسی ردمی 12 فایوجی از نظر نمایشگر

بررسی شیائومی ردمی 12 5G را با نگاهی به مشخصات نمایشگر این گوشی ادامه می‌دهیم. همان‌طور که در جدول مشخصات فنی ردمی 12 5G اشاره شده، این گوشی مجهز به یک پنل ال‌سی‌دی IPS اف‌اچ‌دی پلاس 6.79 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتز و حداکثر روشنایی 550 نیت است. نمایشگر این گوشی از هیچ جنبه‌ای بهترین نمایشگر موجود در بازار نیست، اما نسبت به قیمت ردمی 12 فایوجی ، کیفیت و امکانات خوبی دارد و گزینه‌های زیادی برای تنظیم و سفارشی‌سازی آن خواهید داشت. بهتر است بدانید که این نمایشگر حالت همیشه روشن ندارد.

بررسی ردمی 12 فایوجی

مشخصات فنی ردمی 12 5G

مثل همه گوشی‌های شیائومی، ردمی 12 فایوجی هم در حالت پیش‌فرض با نرخ نوسازی 60 هرتز کار می‌کند و باید از طریق منوی تنظیمات حالت 90 هرتز را فعال کنید. رنگ کلی تصویر این گوشی خوب است و هنگام اجرای بازی یا استریم کردن ویدیو مشکلی در آن مشاهده نمی‌شود. به گفته شیائومی، نمایشگر این گوشی با لایه‌ای از گوریلا گلس حفاظت می‌شود که به مقاومت هر چه بیشتر دستگاه کمک می‌کند.

یکی از مشکلات این دستگاه این است که حسگر تشخیص نور محیط گوشی چندان دقیق کار نمی‌کند و وقتی از فضای سرپوشیده خارج شده یا وارد اتاق می‌شوید، نور نمایشگر گوشی به صورت خودکار افزایش یا کاهش پیدا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 7 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 8 میلیون

بررسی ردمی 12 فایوجی از نظر عملکرد

بررسی مشخصات ردمی 12 فایوجی نشان می‌دهد که این گوشی با چیپست اسنپدراگون 4 نسل 2 ساخته شده است. در ساخت این چیپ‌ست 4 نانومتوی از هسته‌های کورتکس A78 و A55 با پردازنده گرافیکی Adreno 613 استفاده شده و مهم‌ترین مشخصه آن استفاده از یک مودم فایوجی X61 است.

بررسی ردمی 12 فایوجی

در مجموع این چیپ‌ست برای استفاده‌های روزمره قدرت لازم را دارد و به جز تأخیرهای جزئی، تجربه کلی کار با این گوشی خوب و رضایت‌بخش است. اسنپدراگون 4 نسل 2 به صورت اختصاصی برای گیمینگ طراحی نشده و بازی‌های سنگین را با تنظیمات سطح پایین اجرا می‌کند.

ردمی 12 فایوجی کارهای سنگین را به خوبی اجرا می‌کند و فاصله چندانی با گوشی گران قیمت‌تر ردمی نوت 12 پرو پلاس که در ساخت آن از پردازنده دایمنسیتی 1080 با هسته‌های مشابه استفاده شده، ندارد.

مهم‌ترین تفاوت این گوشی با سایر محصولات مشابه، در اجرای بازی‌ها مشاهده می‌شود. Adreno 613 نسبت به رقبای خودش در سال 2023 عملکرد خوبی ندارد و در تست 3D Mark هم به امتیاز پایینی دست پیدا کرده است. این عملکرد در استفاده‌های روزمره هم مشاهده می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند که ردمی 12 فایوجی قادر به حفظ نرخ فریم ثابتی نیست.

موتور ویبره گوشی هم در حد موتورهایی است که در سایر گوشی‌های اقتصادی مشاهده می‌شود و ظرفیت 8 گیگابایتی رم گوشی باعث می‌شود که برای اجرای همزمان کارهای مختلف مشکلی نداشته باشید. بعلاوه، می‌توانید با استفاده از یک کارت MicroSD ظرفیت حافظه داخلی گوشی را تا 1 ترابایت افزایش دهید.

ردمی 12 فایوجی قابلیت پشتیبانی از وای فای ac و بلوتوث 5.3 را دارد اما متأسفانه این گوشی از وای فای 6، NFC و کدک‌های صوتی با وضوح بالا پشتیبانی نمی‌کند؛ اگر ایرباد وایرلس باکیفیت دارید، محدود به SBC خواهید بود.

بررسی ردمی 12 فایوجی از نظر باتری و سرعت شارژ

همان‌طور که در جدول مشخصات فنی ردمی 12 5G اشاره شده، این گوشی دارای یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که ماندگاری شارژ آن به راحتی به بیشتر از یک روز می‌رسد. ظرفیت بالای باتری ردمی 12 فایوجی یک ویژگی مثبت بسیار مهم برای این گوشی محسوب می‌شود. گوشی‌های اقتصادی شیائومی همیشه ماندگاری شارژ خیلی خوبی داشته‌اند؛ اما سرعت شارژ ردمی 12 فایوجی 18 وات است که رقم قابل توجهی نیست. شیائومی داخل جعبه این گوشی یک شارژر 22 وات قرار داده و این در حالی‌است که معمولاً امروزه گوشی‌های اقتصادی این برند با سرعت 33 وات شارژ می‌شوند.

بررسی ردمی 12 فایوجی

بررسی مشخصات ردمی 12 فایوجی

محدود کردن ردمی 12 فایوجی به 18 وات باعث شده که شارژ کامل دستگاه بیشتر از 2 ساعت زمان ببرد و از این نظر، ردمی 12 فایوجی نسبت به محصولات رقیب شرایط خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ تا 8 میلیون

بررسی ردمی 12 فایوجی از نظر دوربین

قطعاً انتظار نمی‌رود که شیائومی برای چنین محصولی از یک سیستم دوربین قوی استفاده کند. این گوشی دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است که با یک لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی همراه شده است. این دوربین فاقد تکنولوژی لرزشگیر OIS بوده و کیفیت ضبط ویدیوها محدود به 1080 پیکسل است. همچنین، هنگام عکاسی، تأخیر قابل توجه شاتر دوربین را حس خواهید کرد.

بررسی ردمی 12 فایوجی

بررسی شیائومی ردمی 12 5G نشان می‌دهد که رابط کاربری این دستگاه موبایل شبیه به سایر گوشی‌های این برند است. همه حالت‌های عکاسی در پایین اپلیکیشن دوربین قرار دارند و با کشیدن نوار مربوطه به سمت پایین، به گزینه‌های بیشتری دسترسی خواهید داشت. همچنین گزینه‌هایی برای فعال کردن حالت اچ‌دی‌آر، فلش و جلوه‌های زیبایی وجود دارند. زوم دیجیتال دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی گوشی هم به 10x می‌رسد.

دوربین ردمی 12 فایوجی در نور روز عملکرد بسیار خوبی دارد و تصاویری با محدوده پویا و جزئیات مناسب ثبت می‌کند. گاهی اوقات تصاویر این گوشی بیش از حد اشباع شده به نظر می‌رسند که بعضی وقت‌ها همین اشباع زیاد یک مزیت محسوب می‌شود. با توجه به ویژگی‌های سخت‌افزاری این گوشی، طبیعی است که در شرایطی با نور کم، عکس‌ها خالی از جزئیات و پر از نویز باشند. می‌توان با فعال کردن حالت Night این مشکل را تا حدودی کاهش داد.

دوربین ردمی 12 فایوجی قابلیت‌های جانبی زیادی ندارد. این دوربین فاقد لنزی برای زوم یا لنز اولترا واید است. لنز پرتره 2 مگاپیکسلی گوشی صرفاً جنبه تبلیغاتی و بازاریابی دارد چون از نظر تفکیک و تقسیم‌بندی عکس‌های پرتره چندان خوب عمل نمی‌کند. در مجموع، دوربین ردمی 12 فایوجی در سطح متوسط قرار دارد و اگر به عکاسی و فیلمبرداری علاقه دارید، بهتر است به دنبال گزینه دیگری باشید.

بررسی ردمی 12 فایوجی از نظر نرم‌افزار

پس از بررسی مشخصات ردمی 12 فایوجی از نظر سخت‌افزاری، نگاهی به مشخصات نرم‌افزاری این گوشی خواهیم داشت. قبلاً از شیائومی انتقاد می‌شد که گوشی‌های این شرکت پر از تبلیغ و نفخ‌افزار هستند و این برند تلاش زیادی کرده تا این مشکل را حل کند. اما ردمی 12 فایوجی هم پر از نفخ‌افزار است و با اینکه خیلی از این نفخ‌افزارها قابل حذف هستند، اما بهتر بود که از همان ابتدا روی گوشی نصب نمی‌شدند.

بررسی ردمی 12 فایوجی

بررسی ردمی 12 فایوجی

بررسی ردمی 12 فایوجی نشان می‌دهد که این گوشی، تبلیغاتی برای سرویس‌های شیائومی نمایش نمی‌دهد و به غیر از مسئله نفخ‌افزارها، رابط کاربری این گوشی هم شبیه سایر مدل‌های شیائومی است که بر اساس MIUI 14 و اندروید 13 ساخته شده‌اند. در این نسخه، شیائومی به جای شماره گیر گوگل از شماره گیر MIUI به عنوان شماره‌گیر اصلی و استاندارد استفاده کرده است.

نکته جالب بعدی این است که شیائومی کلاینت SMS خودش را ارائه نکرده و در عوض تصمیم گرفته از Android Messages به عنوان کلاینت پیش‌فرض استفاده کند. به غیر از این، سایر ویژگی‌های نرم‌افزاری گوشی مثل همیشه هستند. MIUI 14 پر از قابلیت‌هایی برای تنظیم و سفارشی‌سازی است و منابع زیادی مصرف نمی‌کند. همچنین با اینکه رابط کاربری گوشی نیاز به زیباسازی بیشتری دارد، اما برای همین سخت‌افزار بهینه‌سازی شده است.

شیائومی از نظر آپدیت نرم‌افزاری هم عملکرد خوبی ندارد و ردمی 12 فایوجی هم دو آپدیت سیستم عامل خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که اندروید 14 چه زمانی برای این گوشی ارائه می‌شود. شیائومی در گذشته هم از این نظر کند عمل کرده و این مشکل هم باید حل شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 12 پرو فایو جی

بررسی ردمی نوت 12 نسخه چین

محصولات رقیب

پس از بررسی مشخصات ردمی 12 فایوجی در این بخش نگاهی به محصولات رقیب و قابل جایگزینی با این گوشی داریم. اگر به دنبال گوشی با قیمت کمتر از حدود 250 دلار هستید، می‌توانید نگاهی به وان پلاس نورد CE 3 لایت فایوجی داشته باشید. این گوشی هم مجهز به یک پنل IPS LCD بوده و نرخ نوسازی تصویر آن کمی نسبت به ردمی 12 فایوجی بیشتر است. همچنین، به لطف پردازنده اسنپدراگون 695، قدرت پردازشی بیشتری هم دارد. این گوشی یک شارژر 67 واتی و یک رابط کاربری تمیزتر و مرتب‌تر دارد.

بررسی ردمی 12 فایوجی

Z7 از iQOO هم یک گوشی خوب و مجهز به تراشه دایمنسیتی 920 از مدیاتک و یک پنل AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتز است. پشت این گوشی یک دوربین 64 مگاپیکسلی قرار گرفته که کیفیت تصویر بهتری دارد. همچنین با اینکه باتری این گوشی کوچک‌تر و 4500 میلی‌آمپر ساعتی است، اما با سرعت 44 وات شارژ می‌شود.

جمع‌بندی

بررسی شیائومی ردمی 12 5G نشان می‌دهد که این گوشی برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی فایوجی ارزان قیمت هستند، انتخاب خوبی محسوب می‌شود. اما این دستگاه چند ایراد دارد. اول اینکه کیفیت دوربین این گوشی به هیچ‌وجه خوب نیست؛ این گوشی از وای فای 6 و سرعت شارژ بالا پشتیبانی نمی‌کند و از همان ابتدا پر از نفخ‌افزارهای مختلف است.

با این وجود، همه امکانات و مشخصات پایه و ابتدایی در این گوشی وجود دارند؛ از جمله طراحی خوب، نمایشگری بزرگ با سطح تعادل رنگ مناسب، باتری که به راحتی یک روز ماندگاری شارژ دارد و سخت‌افزاری که برای استفاده‌های روزمره قابل اطمینان است.

سوالات متداول

آیا ردمی 12 فایوجی برای گیمینگ مناسب است؟

این گوشی از عهده اجرای بازی‌ها برمی‌آید، اما بهتر است بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا کنید؛ چون با تنظیمات سطح بالا، سرعت گوشی افت پیدا کرده و نرخ فریم هم کاهش پیدا می‌کند.

قیمت ردمی 12 فایوجی چقدر است؟

این گوشی در بازار ایران با قیمت 7,000,000 تا 8,100,000 تومان به فروش می‌رسد.

آیا ردمی 12 فایوجی ضد آب است؟

خیر؛ این گوشی استاندارد IP53 دارد و تنها در برابر پاشش آب مقاوم است.

بیشتر بخوانید:

منبع:  androidcentral

نظر شما درباره بررسی ردمی 12 فایوجی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو