بررسی پوکو M6 پرو ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

بررسی پوکو M6 پرو ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد


منبع: تکراتو

5

1402/6/19

07:59


پوکو M6 پرو جزء بهترین گوشی‌های فایوجی اقتصادی با پردازنده‌ای قوی، باتری بزرگ و دوربین 50 مگاپیکسلی باکیفیت است. بررسی پوکو M6 پرو مشخص می‌کند که ارزش خرید این گوشی چقدر است؟

بررسی پوکو M6 پرو ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

پوکو M6 پرو جزء بهترین گوشی‌های فایوجی اقتصادی با پردازنده‌ای قوی، باتری بزرگ و دوربین 50 مگاپیکسلی باکیفیت است. بررسی پوکو M6 پرو مشخص می‌کند که ارزش خرید این گوشی چقدر است؟

با بررسی پوکو M6 پرو متوجه می‌شویم که این گوشی همه مشخصات و ویژگی‌های مورد انتظار را دارد و یک گوشی فایوجی مقرون‌به‌صرفه با عملکرد مطمئن و ماندگاری شارژ قابل توجه است. این گوشی، تکنولوژی روز را در اختیار همه کاربران با هر بودجه‌ای قرار داده و اقتصادی‌ترین گوشی فایوجی موجود در بازار محسوب می‌شود که تجربه همه جانبه و کاملی برای کاربران فراهم می‌کند.

در مجموع، بررسی پوکو ام 6 پرو نشان می‌دهد که می‌توان نقطه ضعف‌های این گوشی در زمینه دوربین و شارژ را با توجه به کیفیت بالای امکانات و پکیج کلی پوکو ام 6 پرو نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 9 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 8 میلیون

بررسی پوکو M6 پرو

با توجه به قیمت ام 6 پرو می‌توان گفت که این گوشی جزء ارزان‌ترین گوشی‌های فایوجی موجود در بازار است. این گوشی از نظر قیمت به ردمی 12 فورجی بسیار نزدیک است و از نظر مشخصات فنی هم شباهت بسیار زیادی به ردمی 12 فایوجی دارد؛ البته به غیر از تفاوت‌هایی که در برخی عناصر طراحی و همچنین نسخه‌های مختلف گوشی از نظر ظرفیت حافظه مشاهده می‌شود.

بررسی پوکو M6 پرو

بررسی پوکو M6 پرو

در مجموع، چه پوکو ام 6 پرو را نسخه ری‌برند شده‌ی ردمی 12 فایوجی ببینیم و چه یک گوشی متفاوت، این محصول موفقیت زیادی کسب کرده و تنها 15 دقیقه پس از رونمایی، کل موجودی این گوشی در هند به فروش رسیده است.

از جمله مشخصات پوکو M6 پرو می‌توان به تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2، نمایشگر 90 هرتزی و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. قیمت پوکو M6 پرو حدود 11.290 روپیه هند است که این گوشی را تبدیل به ارزان‌ترین مدل فایوجی موجود در بازار می‌کند. جدول زیر مشخصات این گوشی را به طور کامل نشان می‌دهد. پس از آن، بررسی POCO M6 Pro را از جنبه‌های مختلف ادامه می‌دهیم.

بررسی پوکو M6 پرو مشخصات پوکو M6 Pro
طراحی و ساختار
  • 168.6×76.3×8.2 میلی‌متر
  • 199 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس)، پنل پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس)، فریم پلاستیکی
  • گواهی IP53 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
  • دو سیم‌کارت هیبریدی (نانوسیم، dual stand by)
  • رنگ بندی مشکی، سبز
نمایشگر
  • IPS LCD، نرخ نوسازی 90 هرتز، روشنایی 550 نیت
  • 6.79 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 85.1 درصد
  • رزولوشن 2460×1080 پیکسل، تراکم پیکسل 396 ppi
  • گوریلا گلس
نرم‌افزار اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14
تراشه
  • اسنپدراگون 4 نسل 2 (4 نانومتر)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 613
رم و حافظه داخلی
  • رم 4 با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • نوع حافظه داخلی UFS 2.2
  • پشتیبانی از درگاه حافظه microSDXC (اسلات مشترک با سیم کارت)
دوربین اصلی
  • دوربین اصلی لنز واید 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز
  • لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • HDR، فلش LED
  • قابلیت ضبط ویدیو 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم‌برثانیه
دوربین سلفی
  • لنز واید 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
  • پشتیبانی از HDR
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم‌برثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  • شارژ سریع 18 وات، PD
صدا
  • اسپیکر مونو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دوبانده
  • بلوتوث نسخه 5.3، A2DP، LE
  • NFC نامشخص
  • رادیو ندارد
  • GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
  • پورت اینفرارد
  • USB Type-C
  • اینترنت 5G
سنسورها اثر انگشت (لبه گوشی)، شتاب‌سنج، قطب‌نما، سنسور مجاورت مجازی
قیمت پوکو M6 پرو 135 دلار

بررسی پوکو M6 پرو از نظر طراحی و ساختار

بررسی پوکو ام 6 پرو را با نگاهی به طراحی این گوشی آغاز می‌کنیم. این گوشی با طراحی شیک و وزن سبک ساخته شده و نسبت به قیمت آن طراحی بسیار جذابی دارد. ضخامت پوکو ام 6 پرو 8.17 میلی‌متر و وزن این گوشی 199 گرم است. لبه‌های این گوشی کمی تیز هستند و برای نگه داشتن طولانی مدت در دست، چندان راحت نیست. پوکو برای پشت این گوشی از گلس استفاده کرده که برای محصولی با قیمت پوکو M6 پرو بسیار نادر است. این انتخاب باعث شده که پوکو ام 6 پرو بسیار مرغوب و گران‌قیمت به نظر برسد.

بررسی پوکو M6 پرو

پشت و نمایشگر گوشی هم با گوریلا گلس حفاظت می‌شوند؛ اما قسمت پشت گوشی اثر انگشت و لک را کاملاً جذب می‌کند. پوکو برای این محصول از طراحی دو بخشی استفاده کرده، یعنی قسمت مربوط به ماژول دوربین، حالا شیشه‌ی مات‌تری دارد اما قسمت پایین گوشی براق ساده است.

قسمت مربوط به ماژول این گوشی برجسته نیست و فقط خود لنزهای دوربین برجستگی دارند که این باعث می‌شود گوشی روی سطح صاف کاملاً تکان بخورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 12 میلیون

فریم گوشی از جنس پلی کربنات ساخته شده، اما درخشش فلزی ظریفی دارد که نسبت به قیمت ام 6 پرو بسیار زیبا است. دکمه پاور و اسپیکرها کمی ارزان و بی‌کیفیت به نظر می‌رسند. این گوشی یک جک 3.5 میلی‌متری و یک اسلات برای کارت microSD دارد؛ اما اسپیکر آن از نوع استریو نیست.

مشخصات پوکو M6 پرو

بررسی پوکو M6 Pro

در قسمت جلوی گوشی یک پانچ هول برای دوربین سلفی و همچنین حاشیه‌هایی کاملاً پهن وجود دارد؛ مخصوصا حاشیه پایین تصویر. این گوشی موبایل گواهینامه مقاومت در برابر آب و گردوغبار IP53 را دارد که در این بازه قیمتی، یک مزیت مهم به شمار می‌‌رود.

بررسی پوکو M6 پرو از نظر نمایشگر

در این بخش از بررسی POCO M6 Pro نگاهی به مشخصات نمایشگر این گوشی داریم. پوکو ام 6 پرو با یک نمایشگر 6.79 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتز ارائه می‌شود؛ در نتیجه برای مشاهده محتوا انتخاب خیلی خوبی خواهد بود.

بررسی پوکو M6 Pro

در این گوشی، هر محتوایی بسیار زیبا و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. این محصول دارای گواهینامه Widevine L1 است؛ بنابراین می‌توانید در پلتفرم‌های OTT محتوای اچ دی را مشاهده کنید. تصویر نمایشگر این گوشی با تراکم پیکسل 396 پیکسل در اینچ، نسبت به قیمت پوکو M6 پرو کاملاً واضح به نظر می‌رسد و رنگ‌های گوشی کاملاً زیبا و شاداب هستند؛ هر چند دقت رنگ پنل گوشی در بالاترین سطح قرار ندارد.

اوج روشنایی نمایشگر در تست‌ها به 410 رسیده که برای مشاهده محتوا در فضاهای داخلی و بیرونی در بیشتر شرایط مناسب است. اما ممکن است برای دیدن محتوا زیر نور خورشید با چالش روبرو شوید؛ به‌خصوص در روزهای بسیار آفتابی.

بررسی POCO M6 Pro

بررسی پوکو ام 6 پرو

بررسی پوکو ام 6 پرو نشان می‌دهد که نرخ نوسازی 90 هرتز نمایشگر این گوشی می‌تواند محتوا را به‌صورت روان اجرا کند. این نرخ در حد نرخ نوسازی 120 هرتز نیست، اما نسبت به نمایشگرهای 60 هرتزی که معمولاً هم قیمت پوکو M6 پرو هستند، عملکرد بهتری دارد. البته هنگام اسکرول کردن محتوای یوتیوب یا نتفلیکس، گوشی به صورت خودکار به نرخ نوسازی 90 هرتز سوئیچ نمی‌کند. همچنین این گوشی از نرخ حساسیت لمسی 240 هرتز پشتیبانی می‌کند. در نتیجه واکنش لمسی آن در بازی‌ها بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون

بررسی پوکو M6 پرو از نظر عملکرد

پوکو ام 6 پرو فایوجی به تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 مجهز شده که بر اساس فرایند 4 نانومتری طراحی شده است. این تراشه از جمله تراشه‌های اقتصادی بسیار قدرتمند محسوب می‌شود. پوکو ام 6 پرو با حداکثر 6 گیگابایت رم LPDDR4X و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 عرضه می‌شود که می‌توان آن را تا 1 ترابایت هم ارتقاء داد. این گوشی با اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 به دست کاربران می‌رسد.

بررسی پوکو M6 Pro

بررسی پوکو M6 Pro از نظر عملکرد نشان می‌دهد که این گوشی در تست‌های بنچمارک به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرده است. این اسمارت‌فون در تست AnTuTu موفق شده تراشه هلیو جی 88 موجود در ریلمی Narzo N55 و همچنین اسنپدراگون 4 نسل 1 به کار رفته در ردمی نوت 12 را پشت سر بگذارد. در تست گیک‌بنچ هم این گوشی از رقبا پیش است، اما در تست PCMark Work نسبت به ردمی نوت 12 امتیاز کمتری دارد.

در تست‌های بنچمارک جی‌پی‌یو هم امتیاز پوکو ام 6 پرو در تست 3D Mark Wild Life به 662 رسیده که متأسفانه در حد عملکرد هلیو جی 88 نیست. این نتایج در تست‌های Aztec Ruins و Car Chase هم تکرار شده‌اند. بنابراین، پوکو ام 6 پرو با تراشه اسنپدراگون 4 نسل دوم برای انجام کارهای روزمره انتخاب خوبی است؛ اما از نظر گیمینگ، به رقبا نمی‌رسد.

بازی‌های کال آف دیوتی موبایل و BGMI هم در این گوشی امتحان شده‌اند. در صورت استفاده از تنظیمات گرافیکی سطح پایین، مشکلی از نظر افت نرخ فریم در زمان اجرای این بازی‌ها مشاهده نمی‌شود و فقط زمانی که تنظیمات گرافیکی را در حالت متوسط قرار دهید، متوجه رد شدن بعضی فریم‌ها خواهید شد. بنابراین می‌توان در این گوشی بازی اجرا کرد اما نمی‌توان انتظار چشمگیری از آن داشت.

بررسی POCO M6 Pro نشان می‌دهد که کارهای ساده‌ای مثل ارسال پیام، برقراری تماس، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وبگردی همگی به‌راحتی و به صورت روان در این گوشی انجام می‌شوند و نرم‌افزارهایی مثل Sheets و Docs هم در این گوشی بدون هیچ مشکلی قابل اجرا هستند.

بررسی پوکو ام 6 پرو

بررسی پوکو ام 6 پرو

با بررسی پوکو ام 6 پرو از نظر نرم‌افزاری متوجه می‌شویم که رابط کاربری MIUI در این گوشی موبایل پر از قابلیت‌های سفارشی‌سازی است؛ اما از طرفی، نفخ‌افزارهای موجود در این رابط کاربری هم زیاد هستند. از جمله این نفخ‌افزارها می‌توان به چندین بازی و چند اپلیکیشن شبکه اجتماعی مثل لینکداین و اسنپ چت اشاره کرد. در مجموع اگر به دنبال یک رابط کاربری مرتب و تمیز هستید، بهتر است محصولات دیگر را بررسی کنید.

بررسی پوکو M6 پرو از نظر دوربین

در این قسمت از بررسی POCO M6 Pro نگاهی به دوربین این گوشی داریم. پوکو ام 6 پرو در پنل پشتی خود از دو لنز دوربین برخوردار شده است. با خرید این گوشی یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی خواهید داشت.

بررسی POCO M6 Pro

سطح جزئیات عکس‌های ثبت شده توسط لنز اصلی این گوشی خوب است اما محدوده پویا می‌توانست بهتر باشد. هایلایت‌ها تقریباً همیشه حالت افراطی دارند اما جزئیات قابل مشاهده در سایه‌ها خوب هستند. با وجود این ایرادهای جزئی، دوربین این گوشی بین محصولاتی با قیمت مشابه، جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود.

افکت بوکه در عکس‌های پرتره خوب است؛ البته شاید گاهی‌اوقات بیش از حد اغراق‌آمیز باشد. خوشبختانه می‌توانید با کلیک کردن روی تصویر، سطح بوکه را تنظیم کنید. قابلیت تشخیص لبه در حد متوسط قرار دارد اما برش‌ها همیشه خیلی دقیق نیستند. سلفی‌های دوربین 8 مگاپیکسلی پوکو هم زیبا هستند، رنگ پوست بسیار طبیعی است اما جزئیات از بین رفته و تصویر کاملاً صاف می‌شود.

دوربین‌های جلو و پشت گوشی از فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل و نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. در مجموع کیفیت فیلم‌ها در نور روز خوب است اما در نور کم، تصویر نویزی و دانه دانه به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 4 میلیون

بررسی پوکو M6 پرو از نظر باتری

در آخرین بخش از بررسی پوکو M6 Pro نگاهی به باتری این گوشی داریم. با نگاهی به مشخصات پوکو M6 پرو می‌توان دید که این گوشی مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با ماندگاری شارژ طولانی است. معمولاً ماندگاری شارژ این گوشی به راحتی به 1 تا 2 روز می‌رسد و در صورت روشن نگه داشتن پیوسته نمایشگر، این رکورد حدود 6 الی 7 ساعت خواهد بود. در تست‌های انجام شده، پوکو ام 6 پرو هنگام اجرای گوگل مپز برای یک ساعت تنها 8 درصد از شارژ خود را از دست داد و هنگام اجرای بازی کال آف دیوتی موبایل طی 15 دقیقه هم تنها 4 درصد از شارژ گوشی کم شد.

بررسی POCO M6 Pro

بررسی POCO M6 Pro

اما سرعت شارژ 18 وات پوکو ام 6 پرو بر اساس استانداردهای سال 2023 در سطح پایینی قرار دارد. این گوشی با یک شارژر 22.5 واتی به دست کاربران می‌رسد اما حداکثر سرعت شارژ آن 18 وات است. بررسی پوکو M6 Pro نشان می‌دهد که شارژ باتری گوشی از صفر تا صد، حدود 1 ساعت و 57 دقیقه طول می‌کشد که زمان بسیار زیادی است.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی پوکو M6 پرو پرداخته و مشخصات این گوشی را به صورت کامل مرور کردیم. در مجموع، پوکو ام 6 پرو یک گوشی فایوجی اقتصادی با عملکرد مطمئن و ماندگاری شارژ طولانی است. با استفاده از این گوشی می‌توانید کارهای مختلف را به راحتی و بدون تأخیر انجام دهید. از جمله مشخصات پوکو M6 پرو می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 4 نانومتری، رم توربو برای اجرای سریع همزمان چندین کار، دوربین 50 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که می‌توانند برای سال‌ها همراه شما باشند.

سوالات متداول

قیمت ام 6 پرو چقدر است؟

در سایت آمازون هند، قیمت ام 6 پرو با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی حدود 135 دلار است.

آیا پوکو ام 6 فایوجی با شارژر عرضه می‌شود؟

بله؛ این گوشی با یک شارژر پرسرعت 22.5 واتی به دست کاربران می‌رسد و از قابلیت شارژ سریع 18 واتی هم پشتیبانی می‌کند.

قدرت پردازنده پوکو ام 6 پرو چقدر است؟

همان‌طور که در بررسی مشخصات پوکو M6 پرو اشاره شد، این گوشی با پردازنده اسنپدراگون 4 نسل 2 ارائه می‌شود که کارهای روزمره را به صورت روان انجام می‌دهد و کمک زیادی به سیستم پردازش تصویر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: digit.in

نظر شما درباره بررسی پوکو M6 پرو چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو