ریلمی GT 5 Pro با اسنپدراگون 8 نسل 3 رسما رونمایی شد [+ مشخصات و قیمت]

منبع: تکراتو

1

1402/9/16

15:11


پس از گذشت مدت‌ها از انتشار شایعات و گزارش‌های گوناگون، گوشی موبایل ریلمی GT 5 Pro با اسنپدراگون 8 نسل 3 با ویژگی‌های منحصر به فرد رسما معرفی شد.

ریلمی GT 5 Pro با اسنپدراگون 8 نسل 3 رسما رونمایی شد [+ مشخصات و قیمت]

پس از گذشت مدت‌ها از انتشار شایعات و گزارش‌های گوناگون، گوشی موبایل ریلمی GT 5 Pro با اسنپدراگون 8 نسل 3 با ویژگی‌های منحصر به فرد رسما معرفی شد.

این گوشی جدید از خانواده‌ی GT شرکت ریلمی، یک گوشی هوشمند پرچمدار باکیفیت است که با ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی عرضه خواهد شد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گوشی اسکن کف دست است که با کمک آن می‌توانید گوشی را باز کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات ریلمی GT 5 Pro با اسنپدراگون 8 نسل 3

شرکت ریلمی از GT 5 Pro با یک نمایشگر 6.78 اینچی 8T LTPO 1.5K OLED با نرخ تازه‌سازی تطبیقی 144 هرتزی، نرخ نمونه برداری لمسی 2160 هرتز و حداکثر روشنایی چشمگیر 4500 نیت رونمایی کرده است. لبه‌های نمایشگر این دستگاه به‌صورت گرد طراحی شده که در ترکیب با فریم خمیده آن جذابیت خاصی ایجاد کرده‌اند. همچنین یک پانچ‌هول کوچک برای دوربین سلفی در بالای نمایشگر این دستگاه تعبیه شده است.

شرکت Realme به کاربران خود وعده داده که برای گوشی‌های این شرکت، سه سال به‌روزرسانی سیستم عامل و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی ارائه خواهد کرد. این گوشی‌ها همچنین از رابط کاربری Realme UI 5.0 که بر اساس سیستم عامل اندروید 14 طراحی شده است، بهره می‌برند. از ویژگی‌های دیگر این گوشی‌ها می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، سیستم خنک‌کننده VC، پورت USB 3.2 و دستیار هوش مصنوعی اشاره کرد.

ریلمی GT 5 Pro

ریلمی GT 5 Pro

در اصطلاحات سخت افزاری، گوشی ریلمی GT 5 پرو با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 تجهیز شده است. این تراشه قدرتمند قادر است عملکرد بسیار بالایی را در زمینه انجام فعالیت‌های روزمره و بازی‌های موبایل ارائه دهد. علاوه بر این، گوشی دارای حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر 1 ترابایت حافظه UFS 4.0 است.

باتری گوشی دارای یک واحد بسیار بزرگ‌ترین 5400 میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژ سریع سیمی 100 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات پشتیبانی می‌کند.

ریلمی GT 5 پرو یک گوشی مناسب برای علاقمندان به عکاسی موبایل است، زیرا دارای سنسور 50 مگاپیکسلی LYT-808 سونی به عنوان دوربین اصلی است. این گوشی همچنین دارای یک دوربین تله‌فوتوی پریسکوپیک 50 مگاپیکسلی سونی IMX890 است که زوم اپتیکال 3 برابر و زوم هیبریدی تا 120 برابر را داراست، همچنین یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 نیز دارد. این گوشی دارای یک دوربین سلفی با سنسور 32 مگاپیکسلی نیز می‌باشد.

ریلمی از ویژگی‌های جالب حرکتی برای دستگاه خود استفاده کرده است. دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است که می‌تواند حرکت کف دست شما را شناسایی کرده و هنگامی که دست را از صفحه دور می‌کنید، به‌طور خودکار صفحه را روشن می‌کند و قفل آن را باز می‌کند.

ریلمی GT 5 Pro

شرکت ریلمی اظهار می‌دارد که باز کردن قفل گوشی با استفاده از کف دست، سریع‌تر از سیستم تشخیص چهره است. این امر بخشی از فناوری یادگیری ماشینی و استفاده از بیش از 10 هزار مدل صورت برای شناسایی است. علاوه بر این، گوشی همچنین از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر نیز پشتیبانی می‌کند.

این ویژگی همچنین از حرکات دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. به‌عنوان مثال، با حرکت تصویر به بالا، می‌توانید بین برنامه‌های باز شده جابجا شوید. با نگه‌داشتن انگشت اشاره خود به بالا، می‌توانید مکان‌نما را تغییر دهید و تمرکز را بر روی یک نقطه جلب کنید تا روی آن ضربه بزنید. نشان دادن کف دست با سه انگشت نیز می‌تواند باعث گرفتن اسکرین‌شات شود و با چرخش کف دست به صفحه اصلی باز می‌گردید.

ریلمی GT 5 Pro با سه گزینه رنگی مختلف که شامل مشکی، سفید و نارنجی می‌شود، به بازار عرضه خواهد شد. این گوشی با حافظه داخلی 256 گیگابایت با قیمت حدود 470 دلار عرضه می‌شود، با این حال در ابتدا با یک قیمت ویژه حدود 465 دلار به بازار عرضه خواهد شد. همچنین مدل 16/256 گیگابایتی نیز حدود 520 دلار قیمت دارد و در ابتدا با یک قیمت ویژه 506 دلار عرضه می‌شود.

نسخه 16/512 گیگابایتی از ریلمی GT 5 پرو با قیمت 563 دلار معرفی شد و در ابتدا با قیمت تقریبی 548 دلار عرضه خواهد شد. در آخرین مرحله، نسخه 16 گیگابایتی و 1 ترابایتی این دستگاه با قیمت 605 دلار به فروش می‌رسد و در ابتدا حدود 590 دلار خواهد بود.

پیش فروش ریلمی GT 5 پرو اکنون در چین آغاز شده و اولین دستگاه‌ها از 14 دسامبر عرضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی مشخصات ریلمی GT 5 Pro چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو