بررسی A34 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

بررسی A34 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری


منبع: تکراتو

2

1402/6/9

14:46


بررسی A34 نشان می‌دهد که این گوشی میان‌رده فایوجی، به نسبت قیمتش، امکانات خوبی همچون نمایشگر 120 هرتزی، پردازنده‌ای قوی و ماندگاری شارژ طولانی را ارائه می‌دهد.

بررسی A34 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

بررسی A34 نشان می‌دهد که این گوشی میان‌رده فایوجی، به نسبت قیمتش، امکانات خوبی همچون نمایشگر 120 هرتزی، پردازنده‌ای قوی و ماندگاری شارژ طولانی را ارائه می‌دهد.

امروزه طراحی و امکانات گوشی‌های هوشمند سامسونگ نسبت به چند سال پیش بسیار متفاوت و بهتر شده است. بررسی A34 نشان می‌دهد که این گوشی میان‌رده، هر کاری را به خوبی انجام می‌دهد، دوربین‌های بسیار خوب و باکیفیتی دارد و ماندگاری شارژ آن به یک روز می‌رسد.

در این مطلب شما را به طور کامل با امکانات و مشخصات گلکسی A34 آشنا می‌کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A14 فایوجی

بررسی گلکسی A54 سامسونگ

بررسی A34

با نگاهی به قیمت گلکسی A34 می‌توان گفت که این محصول سامسونگ، در بازار گوشی‌های میان‌رده رقابت می‌کند. این گوشی دارای امکانات خوبی است که از جمله آنها می‌توان به نمایشگر 120 هرتزی با رزولوشن 2340×1080 پیکسل اشاره کرد. برای ساخت این محصول از یک پردازنده 8 هسته‌ای استفاده شده است. گلکسی A34 در نسخه‌های رم 6 و 8 گیگابایتی روانه بازار می‌شود. این دستگاه یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد که از تکنولوژی شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند.

بررسی A34

بررسی A34

جدول زیر، مشخصات فنی A34 را به طور کامل نشان می‌دهد. پس از نگاهی کوتاه به جدول، به بررسی گلکسی آ 34 را از جنبه‌های مختلف ادامه می‌دهیم.

بررسی A34 مشخصات فنی A34
طراحی و ساختار
  • 161.3×78.1×8.2 میلی‌متر
  • 199 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشت و فریم پلاستیکی
  • تک سیم‌کارت (نانوسیم) یا یا دو سیم‌کارت هیبریدی (نانوسیم، dual stand by)
  • IP67 (مقاوم در برابر نفوذ گردوغبار و عمق 1 متری آب به مدت 30 دقیقه)
  • رنگ بندی لیمویی، گرافیت، بنفش، نقره‌ای
نمایشگر
  • Super AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، روشنایی 1000 نیت (HBM)
  • 6.6 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 84.9 درصد
  • رزولوشن 2340×1080 پیکسل، نسبت تصویر 19.5:9، تراکم پیکسل 390 ppi
  • گوریلا گلس 5
نرم‌افزار اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1
تراشه
  • مدیاتک MT6877V دایمنسیتی 1080 (6 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (2 هسته 2.6 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
رم و حافظه داخلی
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه microSDXC (از اسلات مشترک با سیم‌کارت استفاده می‌کند)
دوربین اصلی
  • دوربین اصلی لنز واید 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر
  • لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی با پوشش 123 درجه و دیافراگم f/2.2
  • فلش LED، پانوراما و HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4K با نرخ 30 فریم‌درثانیه، 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم‌درثانیه، 720 پیکسل با نرخ 480 فریم‌درثانیه
دوربین سلفی
  • لنز واید 13 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2
  • ضبط ویدیوی 4K و 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم‌درثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  • توان شارژ 25 وات
صدا
  • اسپیکر استریو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  •  Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دوبانده، وای‌فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.3، A2DP، LE
  • NFC (بسته به بازار / منطقه)
  • رادیو ندارد
  • GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
  • USB Type-C 2.0، OTG
  • اینترنت 5G
سنسورها اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما
قیمت گلکسی A34 10.295.000 تا 14.500.000 تومان

بررسی A34 از نظر طراحی و ساختار

بررسی گلکسی A34 را با نگاهی به ظاهر و طراحی این گوشی شروع می‌کنیم. این محصول سامسونگ در نگاه اول شبیه به پرچمدار این شرکت، یعنی گلکسی S23 به نظر می‌رسد؛ چون لنزهای دوربین مستقیما روی پنل پشتی قرار گرفته‌اند. درواقع، سامسونگ در مدل‌های 2023 خود از این سبک طراحی استفاده کرده و ظاهر آنها را به پرچمداران سری S23 نزدیکتر کرده است.

بررسی A34

رنگ سبز روشن یا لیمویی این محصول که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید، زیر نور مستقیم آفتاب درخشش زیادی دارد و ظاهر آن شبیه به یک گوشی مرغوب و گران قیمت است. اما به دلایل نامعلوم، شرکت سامسونگ برای این گوشی از قاب پشت پلاستیکی استفاده کرده است. استفاده از جنس پلاستیک باعث شده که این گوشی در دست سُر بخورد؛ در نتیجه احتمالاً بعضی از کاربران به همین علت از خرید این محصول منصرف می‌شوند. هر چند طراحی قاب دور گوشی متفاوت است و در دست سر نمی‌خورد. همچنین بررسی گلکسی A34 و تجربه کار با این محصول نشان می‌دهد که این گوشی به راحتی دچار خط و خش می‌شود. البته، تمام این مشکلات با استفاده از قاب محافظ برطرف می‌شود. این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که از قاب محافظ استفاده نکند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2023

بهترین گوشی های سامسونگ 2023

 

مثل بیشتر محصولات سامسونگ، دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در سمت راست گوشی قرار دارند. همان‌طور که در جدول مشخصات گلکسی A34 اشاره شده، این گوشی دارای یک نمایشگر 6.6 اینچی است و اسکنر اثر انگشت، زیر آن قرار دارد؛ بنابراین در دکمه پاور لبه گوشی نباید دنبال آن بگردید. یکی از مشخصات گلکسی A34 داشتن گواهینامه IP67 است که یعنی گوشی در عمق 1 متری آب به مدت 30 دقیقه هیچ آسیبی نمی‌بیند.

بررسی A34 از نظر نمایشگر

پنل 120 هرتزی AMOLED گلکسی A34 تصویر بسیار روشن و واضحی دارد و این محصول را در سطح سایر گوشی‌هایی با قیمتی مشابه با قیمت گلکسی A34 قرار می‌دهد. رنگ‌های این پنل در مجموع گرم‌تر هستند و به‌راحتی می‌توان تنظیمات پیش‌فرض آن را تغییر داد.

بررسی گلکسی A34

بررسی گلکسی A34

بررسی A34 نشان می‌دهد که این گوشی برای مشاهده محتوا بسیار مناسب است و مشابه بسیاری از گوشی‌های هم‌‌قیمتش در بازار عمل می‌کند. تنها ایرادی که می‌توان به نمایشگر این گوشی وارد کرد، ناچ قطره‌ای آن است که کمی قدیمی به نظر می‌رسد و به دلیل اندازه بزرگش ممکن است هنگام تماشای ویدیو یا حتی نگه داشتن گوشی در دست، کاملاً جلب توجه کند.

بررسی A34 از نظر عملکرد و رابط کاربری

در جدول مشخصات گلکسی A34 اشاره کردیم که این گوشی مجهز به چیپست مدیاتک دایمنسیتی 1080 است؛ در نتیجه سریع‌ترین گوشی کمتر از 300 دلاری موجود در بازار به حساب نمی‌آید. اما رابط کاربری One UI تا حدودی این کمبود را جبران می‌کند. گاهی اوقات ممکن است مثلاً به دلیل استفاده از یک اپلیکیشن همزمان با اجرای یک بازی در پس زمینه، مشکلاتی مثل افت سرعت را تجربه کنید، اما این محصول سامسونگ کارهای روزمره را به خوبی اجرا کرده و حتی زمانی که چند اپلیکیشن باز باشند، به‌صورت کاملا روان کار می‌کند.

بررسی A34

اگر آشنایی زیادی با رابط کاربری One UI ندارید، ممکن است در ابتدا این رابط کاربری کمی گیج‌کننده به نظر برسد؛ اما اشخاصی که قبلاً کاربر سامسونگ بوده‌اند، کاملاً با این رابط کاربری آشنا هستند. One UI 5 در مقایسه با سایر اسکین‌های OEM اندروید اصلاح شده‌تر به نظر می‌رسد. انیمیشن‌ها در این رابط کاربری روان هستند و خود رابط کاربری مجموعه امکانات قابل توجهی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 6 میلیون

از جمله قابلیت‌های مفید این رابط کاربری می‌توان به امکان ایجاد گروهی از ویجت‌ها مثل iOS و یک نوار جانبی مفید اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توانید اپلیکیشن‌ها را به سرعت در یک پنجره کوچک باز کنید. خود گوشی با تعدادی نفخ‌افزار به دست کاربران می‌رسد که خوشبختانه امکان حذف آنها وجود دارد. یکی از ویژگی‌های مزاحم این رابط کاربری، کشوی اپلیکیشن افقی بود که البته می‌توانید با استفاده از یک ماژول GoodLock آن را تغییر دهید.

بررسی گلکسی A34 و مقایسه آن با محصولات رقیب نشان می‌دهد که مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از این گوشی بیشتر است. این محصول سامسونگ چهار سال آپدیت اندروید و پنج سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند؛ این در حالی‌است که گوشی‌هایی با قیمتی مشابه با قیمت A34 سامسونگ حداکثر 3 سال آپدیت سیستم عامل دارند.

بررسی Galaxy A34

بررسی Galaxy A34

گلکسی A34 سامسونگ مخصوص گیمینگ نیست و به همین دلیل، اگر تنظیمات گرافیکی بازی‌ها را روی بالاترین سطح قرار دهید، ممکن است کمی افت سرعت را تجربه کنید که چنین مسائلی بین دستگاه‌های میان‌رده رایج است. همچنین، در صورت اجرای بازی برای مدتی طولانی، دمای گوشی کمی افزایش پیدا می‌کند. اما همیشه کمتر از 45 درجه باقی می‌ماند. حافظه داخلی نسخه 128 گیگابایتی این گوشی پس از نصب چند بازی به سرعت پر می‌شود. اما برای افزایش ظرفیت حافظه داخلی یک اسلات کارت حافظه هم در نظر گرفته شده است.

بررسی A34 از نظر باتری و اسپیکر

بررسی Galaxy A34 را با نگاهی به مشخصات باتری این گوشی ادامه می‌دهیم. همان‌طور که در جدول مشخصات فنی A34 اشاره شده، این گوشی مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که در صورت استفاده متوسط، یک تا دو روز ماندگاری شارژ دارد. اگر زیاد از گوشی استفاده می‌کنید، احتمالاً ماندگاری شارژ این محصول برای شما به‌راحتی به یک روز می‌رسد. سرعت شارژ این گوشی هم مثل سایر دستگاه‌های میان‌رده سامسونگ، 25 وات است؛ یعنی شارژ کامل آن حدود 90 دقیقه زمان می‌برد.

بررسی A34

گلکسی A34 دو اسپیکر دارد؛ یکی در پایین و دیگری روی گوشی که صدا از آن پخش می‌شود. صدای گوشی در فضاهای باز قابل شنیدن است، اما خیلی بلند نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 8 میلیون

بررسی A34 از نظر دوربین

در این بخش از بررسی Galaxy A34 نگاهی به دوربین این گوشی خواهیم داشت. در جدول مشخصات فنی A34 اشاره کردیم که این گوشی از سه لنز دوربین بهره می‌برد؛ یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک حسگر اولترا واید 8 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی.

لنز 48 مگاپیکسلی این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و تصاویری واضح و با جزئیات ثبت می‌کند. اگر رنگ‌های اشباع شده را ترجیح می‌دهید، حتماً حالت Scene Optimizer و Auto HDR را در تنظیمات اپلیکیشن فعال کنید.

بررسی A34

بررسی گلکسی آ 34

بررسی Galaxy A34 نشان می‌دهد که این گوشی در حالت پیش‌فرض، عکس‌های 12 مگاپیکسلی ثبت می‌کند. اما برای ثبت جزئیات بیشتر در شرایطی با نور مناسب، توصیه می‌شود که حالت رزولوشن کامل 48 مگاپیکسلی را فعال کنید. در این حالت جزئیات بیشتری در تصویر ثبت شده و اشباع بیش از حد رنگ‌ها که معمولاً در گوشی‌های سامسونگ امری متداول است، کاهش پیدا می‌کند. جلوه blur دوربین اصلی طبیعی به نظر می‌رسد و تشخیص لبه‌ها هم به خوبی انجام می‌شود.

عکس‌هایی که با نور مصنوعی گرفته می‌شوند، واضح و دارای جزئیات کامل هستند. عکس‌های حالت شب هم برای بارگذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند. در این حالت، دوربین اصلی جزئیات را حفظ می‌کند اما گاهی اوقات محدوده پویا کم شده و منجر به نورپردازی بیش از حد تصاویر می‌شود. حسگر اصلی دوربین، برای گوشی با قیمت گلکسی A34 خوب کار می‌کند؛ اما نباید انتظار عملکردی خارق‌العاده را داشته باشید.

در صورت سوئیچ به دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، عکس‌های ثبت شده واضح و شفاف هستند؛ اما سطح اشباع و کنتراست زیاد است. با این‌ حال، جزئیات تصاویر زیاد بوده و بیش از حد صاف به نظر نمی‌رسند. حسگر ماکروی 5 مگاپیکسلی گوشی هم بر خلاف برخی لنزهای 2 مگاپیکسلی که امروزه شرکت‌های تولیدکننده موبایل روی محصولاتشان نصب می‌کنند، عملکرد خوبی دارد. به نظر می‌رسد که فوکوس دوربین در فاصله 4 سانتی‌متری ثابت شده باشد که ممکن است عادت کردن به آن مدتی زمان ببرد. اما وقتی به این شرایط عادت کنید می‌توانید عکس‌هایی با جزئیات و محو شدگی طبیعی داشته باشید.

بررسی گلکسی آ 34 از نظر ضبط ویدیو نشان می‌دهد که سیستم لرزشگیر این گوشی همان‌طور که در تبلیغات ادعا شده کار می‌کند. این گوشی در شرایطی با نور کم هم جزئیات کافی را ثبت کرده و هنگام چشمک زدن چراغ‌ها، نورپردازی ویدیو را بیش از حد افزایش نمی‌دهد. این محصول سامسونگ هم توانایی ضبط ویدیوهای فول‌اچ‌دی با نرخ 60 فریم در ثانیه را دارد اما مثل سایر گوشی‌های میان‌رده، هنگام جابه‌جا شدن به رزولوشن‌های بالاتر، نرخ فیلمبرداری به 40 فریم در ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی گلکسی آ 34 پرداختیم. در مجموع باید گفت که این گوشی یک محصول میان‌رده خوب است و با اینکه سریع‌ترین گوشی موجود در بازار یا مجهز به بهترین دوربین یا بزرگترین باتری نیست، اما باز هم از همه جهت محصول خوب و موفقی به نظر می‌رسد. نرم‌افزار روان در ترکیب با 4 سال آپدیت اندروید، گواهی ضد آب IP67، ماندگاری شارژ یک روزه، دوربین اولتراواید و اصلی باکیفیت، همگی اطمینان می‌دهند که این گوشی در جلب رضایت کاربران موفق خواهد بود.

اگر بتوانید ناچ قطره شکل قدیمی گوشی را نادیده بگیرید و اگر به دنبال محصولی هستید که کارهای روزمره را بدون تأخیر انجام دهد و حداقل چند سالی برای شما کار کند، گلکسی A34 سامسونگ می‌تواند انتخاب خیلی خوبی باشد.

سوالات متداول

قیمت A34 سامسونگ در بازار ایران چقدر است؟

قیمت A34 سامسونگ در بازار ایران حدود 10.295.000 تا 14.500.000 تومان است.

آیا گلکسی A34 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

بررسی گلکسی A34 نشان می‌دهد که این محصول سامسونگ یک گوشی فایوجی میان‌رده بسیار خوب با باتری قوی و ظاهر و طراحی شیک است. این گوشی دوربین‌های بسیار خوبی دارد و می‌تواند کارهای روزمره را به راحتی انجام دهد. در مجموع با توجه به قیمت A34 سامسونگ و امکانات این گوشی، می‌توان گفت که این محصول سامسونگ ارزش خرید را دارد.

آیا گلکسی A34 سامسونگ ضد آب است؟

همان‌طور که در بررسی گلکسی آ 34 اشاره شد، این گوشی دارای گواهی IP67 است و غرق شدن آن تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب شیرین، مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما استفاده از این گوشی در آب دریا، استخر یا آب صابونی توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: indianexpress

نظر شما درباره بررسی A34 چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو