انتشار اولین رندرهای گوشی سامسونگ S24 Ultra؛ تغییرات احتمالی نسبت به نسل قبل

انتشار اولین رندرهای گوشی سامسونگ S24 Ultra؛ تغییرات احتمالی نسبت به نسل قبل


منبع: پلازا

3

1402/7/8

14:03


انتشار اولین رندرهای گوشی سامسونگ S24 Ultra؛ تغییرات احتمالی نسبت به نسل قبل

به‌تازگی اولین رندرها از گوشی سامسونگ S24 Ultra منتشر شده‌ است. همچنین در فاصله چند ماه مانده به معرفی گلکسی اس ۲۴ اولترا، اخبار و شایعات زیادی در مورد آن منتشر شده‌اند که قصد داریم در این مطلب به آن‌ها بپردازیم.

هنوز زمان زیادی تا عرضه رسمی سری گوشی‌های گلکسی S24 و بزرگ‌ترین عضو این خانواده یعنی گلکسی S24 اولترا باقی مانده است ولی با شایعات منتشر شده می‌توانیم تا حد زیادی به ویژگی‌های آن پی ببریم. به‌تازگی اولین رندرهای این گوشی در کنار مشخصاتی نظیر ابعاد و وزن و حتی دوربین توسط افشاگران مختلف منتشر شده است. با پلازا همراه باشید تا ببینیم گوشی سامسونگ S24 Ultra چه ویژگی‌هایی دارد.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا بر اساس شایعات

ویژگی‌هاگوشی اس ۲۴ اولترا
نمایشگر۶.۸ اینچی داینامیک امولد 2X با رزولوشن 1440X3088 و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۳ یا اگزینوس ۲۴۰۰
سیستم عاملاندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.0
رم/حافظه۱۲/۱۶ گیگابایت رم | حافظه ۲۵۶/۵۱۲/۱۰۲۴ گیگابایت
دوربین‌‌هادوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل + دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر + دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با زوم 5 برابر + دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسل
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
قیمتاز ۱۲۰۰ دلار

معرفی گوشی سامسونگ S24 Ultra

سامسونگ در پرچمداران خودش از جدیدترین امکانات روز دنیا استفاده می‌کند و این موضوع در مورد گوشی اس ۲۴ اولترا هم صدق می‌کند. در این قسمت از مقاله به بخش‌های مختلف گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا بیشتر آشنا شوید.

طراحی گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra

به‌تازگی OnLeaks و SmartPrix اولین رندرهای سه‌بعدی این گوشی را منتشر کرده‌اند. براساس این رندرها گوشی قرار است شباهت زیادی به نسل قبلی خود داشته باشد و از همان فرمت نوت مانند با لبه‌های تیز و قاب کمی خمیده بهره ببرد. ظاهرا برخلاف گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس، در این گوشی قرار نیست شاهد استفاده از قاب تخت باشیم اما ظاهرا کره‌ای‌ها قصد دارند خمیدگی نمایشگر را نسبت به قبل کاهش دهند و از یک صفحه نمایش تخت استفاده کنند. همچنین گوشی قرار است کمی ارتفاع کمتر اما عرض بیشتری نسبت به گلکسی S23 اولترا داشته باشد.

افزون بر این، ممکن است در این گوشی، مانند آیفون 15 پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس شاهد استفاده از قاب تیتانیومی باشیم. به گفته منبعی که این خبر را منتشر کرده، وزن گوشی نیز نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و به 233 گرم رسیده و 1 گرم از نسل قبلی سبک‌تر است.

در سایر بخش‌ها مثل نحوه چینش دوربین‌ها احتمالا شاهد تغییرات زیادی نخواهیم بود. البته در مورد خود دوربین‌ها، حرف و حدیث فراوانی مطرح شده است که در بخش مربوط به دوربین به‌صورت جداگانه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

نمایشگر گوشی گلکسی اس 24 اولترا

براساس اطلاعاتی که از صفحه نمایش منتشر شده است، سامسونگ قصد دارد از یک پنل 6.8 اینچی داینامیک امولد 2X با رزولوشن 1440p استفاده کند؛ با این تفاوت که ظاهرا روشنایی حداکثری پنل افزایش قابل توجهی داشته و به 2500 نیت می‌رسد. همچنین برخی منابع مدعی شدند سامسونگ رفرش‌ریت این پنل را افزایش خواهد داد و آن را از 120 هرتز به 144 هرتز می‌رساند.

از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که سامسونگ در این گوشی از پنل اولد نسل جدید M13 استفاده کند که مصرف باتری کمتر و روشنایی بیشتری دارد. همچنین گفته می‌شود حاشیه نمایشگر نیز نسبت به قبل کاهش پیدا خواهد کرد و حتی از حاشیه نمایشگر آیفون 15 پرو مکس نیز کمتر خواهد شد. نکته قابل توجه این است که ظاهرا حاشیه‌های نمایشگر با یکدیگر قرینه خواهند بود.

سخت افزار گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا

بر سر پرازنده ی گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا اولترا کمی اختلاف وجود دارد. سال قبل سامسونگ تصمیم گرفت از جدیدترین چیپست‌های کوالکام استفاده کند اما سایت Business Korea ادعا می‌کند که برخی مدل‌های اس ۲۴ با چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ وارد بازار خواهند شد. به نقل از یک حساب توییتری این پردازنده در تست چندهسته‌ای Geekbench عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و حتی A16 Bionic اپل دارد.

گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا

اما برخی منابع نیز مدعی هستند این گوشی در تمام کشورها با تراشه انحصاری «اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی» عرضه می‌شود. براساس گزارشات این تراشه به‌اندازه قابل توجهی از اسنپدراگون 8 نسل 2 سریع‌تر است و نسخه اورکلاک شده آن که قرار است در سری گلکسی S24 مورد استفاده قرار گیرد، در بنچمارک‌ها عملکرد بهتری از تراشه 3 نانومتری اپل A17 پرو دارد.  در مجموع احتمال استفاده از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در گوشی گلکسی اس 24 اولترا به‌مراتب بیشتر است.

سایت SamMobile در مورد پردازنده گرافیکی گوشی سامسونگ S24 Ultra اظهار داشت که نسبت به چیپ گرافیکی اس ۲۳ اولترا ۵۰ درصد سریع‌تر است. همچنین ادعا می‌کند که از نظر پردازش گرافیکی حتی می‌تواند از آیفون ۱۵ پرو مکس هم پیشی بگیرد.

در مورد حافظه داخلی و رم گوشی سامسونگ S24 Ultra هم شایعات زیادی مطرح شده است. حساب توییتری Tech_Reve مدعی است که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از حافظه UFS 4.1 پشتیبانی می‌کند. همچنین یک حساب توییتری دیگر نیز انتظار دارد این‌بار شاهد مدل‌هایی با رم ۱۶ گیگابایت هم باشیم.

گوشی سامسونگ s24 ultra

به گفته برخی منابع این احتمال وجود دارد که این گوشی با حافظه 2 ترابایتی نیز عرضه شود. همچنین گفته شده که پیکربندی پایه قرار است با حافظه 256 و رم 12 گیگابایتی به‌فروش برسد.

در بخش باتری احتمالا شاهد هیچ تغییر خاصی نخواهیم بود و گوشی همچنان با یک باتری 5000 میلی‌آمپری و پشتیبانی از شارژ 45 وات عرضه می‌شود.

دوربین گوشی سامسونگ S24 Ultra

در بخش دوربین هم احتمالا تغییرات زیادی را نخواهیم داشت. براساس شنیده‌ها، این گوشی همچنان از همان دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. با این وجود گفته می‌شود که اندازه سنسور دوربین اصلی ممکن است تغییر و مانند شیائومی ۱۳ اولترا، به 1 اینچ افزایش پیدا کند که تغییر بسیار مهمی است. در این صورت دوربین قادر است نور بیشتری را جذب کند و تصاویر را با روشنایی بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.

در مورد دوربین فوق‌عریض هیچ خبر یا شایعه خاصی منتشر نشده و به همین خاطر انتظار داریم سامسونگ از همان دوربین فوق‌عریض گلکسی S23 اولترا برای این گوشی استفاده کند.

گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا

اما بیشتر اخبار در بخش دوربین مربوط به دوربین تله‌فوتو است. ظاهرا بعد از گذشت چند سال قرار است بالاخره شاهد جایگزینی دوربین‌های 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو باشیم. البته این تغییرات شاید از دید خیلی‌ها مثبت نباشند.

سامسونگ ظاهرا قصد دارد دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر را حفظ کند اما دوربین 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو دوم با زوم 10 برابر، ممکن است با یک دوربین 50 مگاپیکسلی با زوم 5 برابر جایگزین شود. با افزایش رزولوشن احتمالا شاهد تصاویر با کیفیت بالاتری خواهیم بود اما این موضوع به قیمت از دست دادن یکی از ویژگی‌های کلیدی اولترا یعنی زوم اپتیکال 10 برابر تمام خواهد شد.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا

در طول چند سال گذشته گوشی‌های سری گلکسی S همیشه در ماه فوریه (بهمن/اسفند) معرفی می‌شدند اما براساس شایعات، امسال سامسونگ قصد دارد پرچم‌داران خود را یک ماه زودتر و در ژانویه (دی) معرفی کند. علاوه بر این جالب است بدانید که سری گلکسی S20 و سری گلکسی S22 هم در ماه فوریه عرضه شدند و تنها سری اس ۲۱ بود که در ژانویه عرضه شد.

از طرف دیگر در مورد قیمت گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا هنوز هیچ خبری منتشر نشده است. با این وجود و با توجه به احتمال استفاده از قاب تیتانیومی و گران‌تر بودن قیمت تیتانیوم نسبت به آلومینیوم، این احتمال وجود دارد که قیمت گوشی نسبت به قبل افزایش پیدا کند. انتظار داریم طی چند ماه آینده اطلاعات بیشتری از قیمت گوشی بدستمان برسد.

سخن پایانی

مشاهده کردید که شایعات پیرامون گوشی سامسونگ S24 Ultra کم نیست و اغلب آن‌ها بر اساس مشخصات اس ۲۳ اولترا هستند. در میان این شایعات، استفاده از چیپست اسنپدراگون نسل ۳ احتمال زیادتری دارد، چون پرچمداران سامسونگ اغلب از جدیدترین چیپست بالارده کوالکام استفاده می‌کنند. به نظر شما اگر گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra با همین مشخصات و قیمت عرضه شود ارزش خرید دارد؟ چه مشکلاتی در اس ۲۳ اولترا وجود دارد که باید در اس ۲۴ اولترا برطرف شوند؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو