خواص یرگ یه

خواص برگ به

میوه به سرشار از ترکیبات عالی و مواد معدنی از جمله پکتین، تانن، املاح آهکی ویتامین های C، B و A، مواد نشاسته ای و قندی، آهن، فسفر، پتاسیم، کلسیم و سدیم می باشد و برای رفع مشکلات ریوی، ناراحتی های معده، خلط ریه، نفخ، دردهای قاعدگی، سرفه، ورم روده و اسهال خونی بسیار موثر بوده و مصرف آن موجب تقویت قلب، دستگاه گوارش و ریه نیز می گردد. ولیکن بسیاری افراد از خواص برگ به آگاهی نداشته و نمی دانند برگ به نیز برای بهبود سلامتی مفید و خواص دارویی فراوانی دارد. برگ به در کاهش اضطراب و استرس و بهبود مخاط سینه مفید بوده و استفاده روزانه از دمنوش برگ به که دارای طبع گرم و معتدل است نشاط آور و مفرح خواهد بود. استفاده از دمنوش برگ به، سابقه ای چندین هزار ساله داشته و طب سنتی نگاه ویژه ای به این معجون پرخاصیت داشته و دارد.

دمنوش به دارای خواص ضد میکروبی بوده و حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که برای کاهش استرس و اضطراب ، نرم شدن مخاط ریه، ضدعفونی کردن زخم ها و در درمان بیماری هایی از جمله سرماخوردگی، برونشیت، سوختگی درجه ۱ ، کم خونی، اسهال، مشکلات کبد، قلب و کلیه بسیار مفید و موثر است. به هر حال تیم سلامت سایت آلامتو برخی از خواص برگ به که برای درمان بیماری ها مفید هستند را گردآوری نموده و در اختیار شما عزیزان قرار داده است. امید است مورد توجه و نظر شما سروران گرامی قرار گرفته و مفید و موثر واقع گردد.

همچنین بخوانید: خواص تخم شربتی برای لاغری، کبد، استخوان و پوست

خواص برگ به برای قلب

برگ به به سلامت قلب و عروق را بهبود بخشیده و همچنین در کاهش سطح کلسترول خون بسیار موثر واقع شده است. کاهش کلسترول خون مانع از انسداد رگ های خونی توسط لخته های خون شده و از سلامت قلب محافظت می نماید. برگ به سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونول و کورستین می باشد که با استرس متابولیک مقابله کرده و به کاهش سطح آن در بدن کمک شایانی می کند؛ از کاربردهای دیگر آن کاهش التهابات در بدن و محافظت از آن در برابر رادیکال های آزاد است و در نهایت شامل ترکیباتی است که محافظت از بدن در برابر بیماری های مزمن قلبی را بر عهده دارند. به نقل از متخصصان طب سنتی، با مصرف روزانه دمنوش برگ به دچار گرفتگی کرونر قلب نشده و همچنین نیازی به انجام بالون و جراحی قلب نخواهید داشت.

خواص برگ به برای لاغری

برگ به حاوی فیبر و مواد مغذی فراوانی می باشد که در رژیم لاغری بسیار کمک کننده هستند. بهتر است مصرف روزانه دمنوش به را در رژیم روزانه خود قرار داده تا از تبلی روده و یبوست خلاص شوید چنانچه نوشیدن دمنوش برگ به همراه با ورزش های هوازی جزء عادات روزمره قرار گیرد در کاهش وزن و لاغری بسیار مفید و موثر واقع خواهد شد. شایان ذکر است مصرف دمنوش برگ به کلسترول خون را نیز تنظیم می نماید که در چاقی و اضافه وزن تاثیر مستقیم خواهد داشت.

خواص برگ به برای دیابت

دمنوش برگ به قند خون را تنظیم نموده و تاثیر مثبتی برای بیماران مبتلا به دیابت دارد چرا که بدون اضافه نمودن گلوکز بدن بیماران را در فصول سرد سال محکم نگاه خواهد داشت. متاسفانه افراد میتلا به بیماری دیابت از خوردن بسیاری از خوراکی ها منع می شوند ولیکن میوه به و دمنوش برگ درخت به برای این بیماری نه تنها منع نشده بلکه در بهبود و تاثیرات مثبت آن بسیار موثر خواهد بود.

خواص برگ به برای پوست

از جمله تاثیرات عصاره برگ به تاثیرات مثبت آن روی سطح پوست است؛ که می تواند در بهبود و از بین رفتن صدمات پوستی ناشی از اشعه مضر نور خورشید موثر واقع شود و همچنین رطوبت پوست را تامین کرده و به عنوان آبرسانی طبیعی معرفی گردد. شایان ذکر است پلی فنول موجود در برگ به علائم ناراحت کننده حاصل از گزیدن حشرات و آکنه را نیز کاهش داده و تحرکات آن از جمله خارش و سوزش پوست را از بین می برد. طبق تحقیقات برخی از محققان عصاره برگ درخت به در درمان سوختگی های سبک نیز تاثیرات مثبتی از خود نشان داده و از ایجاد عفونت در سطح پوست آسیب دیده از سوختگی جلوگیری می نماید.

همچنین بخوانید: خواص خاکشیر ناشتا با آب گرم برای لاغری، پوست، کبد و یبوست

خواص برگ به

خواص برگ به برای سرماخوردگی

برگ به سرشار از آنتی اکسیدان بوده و عصاره آن باعث از بین رفتن تب، سرگیجه، عطسه و سرفه در دوران سرما خوردگی می گردد. متخصصان طب سنتی دم کرده برگ به را یک دمنوش ضد ویروس معرفی کرده اند؛ بنابراین استفاده از دمنوش به در ترکیب با گیاهان دارویی مناسب برای سرماخوردگی، می تواند در بهبود علائم سرماخوردگی بسیار موثر واقع شود. بهتر است در طی دوران سرماخوردگی نوشیدن روزانه این دمنوش را جزء روتین روزانه خود قرار داده و احساس بهتری را تجربه نمایید. البته ناگفته نماند؛ بهتر است به دمنوش به چند قطره لیموترش، عسل و مقداری زنجبیل اضافه نمایید تا تاثیر آن چند برابر گشته و سریعا علائم ناشی از سرماخوردگی را برطرف نماید.

خواص برگ به برای کبد چرب

یکی دیگر از خواص مهم برگ به پاسازی کبد و کمک به عملکرد بهتر آن است. امروزه با تغییرات ایجاد شده در نوع تغذیه و سبک زندگی انسان، افراد بسیاری با کبد چرب و علائم ناراحت کننده آن درگیر هستند. توصیه می گردد برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کبد چرب در وهله اول تغذیه و سبک زندگی خود را تغییر داده و در وهله دوم نوشیدن مداوم دمنوش برگ به را به صورت روزانه فراموش نکرده و از تاثیرات بی نظیر این گیاه دارویی نهایت بهره را ببرید.

خواص برگ به برای رحم

به نقل از متخصصان در حوزه طب سنتی، برگ به رحم را تقویت نموده و موجب تقویت آن می گردد. از آنجائیکه میوه به منقبض کننده است؛ مصرف مکرر این میوه پرخاصیت و دم کرده برگ به در تقویت سلول های جداره رحم نیز موثر بوده و از سقط جنین در دوران بارداری جلوگیری می نماید.

خواص برگ به برای سرفه

میوه به و لعاب تخم به برای درمان سرفه های مزمن بسیار مفید است اما بهتر است بدانید برگ به نیز از این خاصیت مستثنی نبوده و در التیام دردهای قفسه سینه و نرم کردن خلط ریه، گرفتگی سیته، صدا و گلو بسیار موثر واقع شده است. البته می توان از جوشاندن برگ به ضمادی تهیه نموده و روی قفسه سینه قرار داد و سپس با استفاده از پارچه ای تمیز روی آن را پوشاند این کار برای رفع سرفه های مزمن بسیار توصیه شده است.

خواص برگ به برای فشارخون

همانطور که در بالا به آن اشاره شد برگ به حاوی میزان زیادی از پکتین است. پکتین در کاهش غلظت خون موثر بوده و عمل گردش خون را سهولت می بخشد. بنابراین می توان با مصرف به و فرآورده های مفید آن از جمله دمنوش برگ به فشار خون را تنظیم نموده و مانع از بالا رفتن فشار خون خود شوید. همانطور که می دانید تنظیم فشار خون مانع از ایجاد لخته های خونی در عروق می گردد.

همچنین بخوانید: خواص گزنه برای مو، مشکلات مردان، رحم، دیابت و سرماخوردگی

خواص برگ به

سخن پایانی

در این مطلب از سایت آلامتو سعی نمودیم تا در رابطه با برگ درخت به و خواص شگفت انگیز آن در درمان و بهبود بسیاری از بیماری ها پرداخته و مهم ترین اثرات آن بر روی لاغری، پوست، قلب، کبد چرب، رحم، سرفه و فشارخون را متذکر شویم. امید است در بهبود سلامت شما عزیزان موثر واقع گردیده و همواره شاد و سلامت باشید.