نماد برج قوس در ورودی شهرک امیریه اصفهان نصب شد

منبع: همگردی

3

1401/9/21

18:32


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، نماد برج قوس در ورودی شهرک امیریه اصفهان نصب شد.

جواد کشانی، مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان توضیح داد: آنجا یک مسیر کندروی جنوب به شمال است و در این محدوده، عملیات ترافیکی در حال انجام و کندروی شهید میثمی در حال احداث است که به سمت کندروی شهید حبیب الهی بازگشایی می شود. با توجه به اقدامات عمرانی که به همین منظور در آن محدوده در حال انجام است، مجبور شدیم نماد اصفهان را جابجا کنیم ولی این نماد از منطقه 13 حذف نشده و به سمت ورودی محله امیریه انتقال داده شد که چنانچه از سمت اتوبان ذوب آهن به محله امیریه وارد شوید، نماد اصفهان در ورودی این محله دیده می شود.

او افزود: اتفاقا من هم روی نمادها و المان ها حساس هستم و در این خصوص نگران بودم اما تأکید داشتم که بجای قرار دادن نماد اصفهان در انبار حتما باید در جای دیگری نصب شود، چرا که در صورت جمع شدن این نماد و قرار گرفتن آن در انبار به یک سازه ضایعاتی تبدیل میشد و از سویی دیگر هزینه ای که برای ساخت آن انجام شده نیز نابود می شود؛ به همین خاطر اعتقاد من این بود که این سازه جمع شده و به جای دیگری منتقل شود.

کشانی با بیان اینکه انتقال نماد کاشیکاری شده اصفهان از پل مفتح به انبار یا آسیب دیدن آن در حین جابجایی صحت ندارد، گفت: ما حدود دو هفته قبل این نماد را به دلیل اقدامات حفاری و تخریب برای احداث کندروی شهید میثمی جابجا کردیم و همان موقع بلافاصله در مکان جدید یعنی ورودی شهرک امیریه نصب شد؛ حتی اینطور نبود که ابتدا آن را به یک انبار انتقال داده و سپس نصب کنیم بلکه بلافاصله بعد از جابجایی، در مکان جدید نصب شد.

مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت نمادها و المان های شهری ادامه داد: چنین نمادی قدمت و سابقه تاریخی شهر را نشان می دهد و حتی در کتاب «مکتب اصفهان در شهرسازی» چنان به این موضوع تأکید شده و شرحی از میدان نقش جهان ارائه شده که گویا در هیچ کجای دنیا چنین اثری مانند این میدان وجود ندارد؛ از این رو ما نیز معتقدیم که نمادها و المان های اصفهان دربرگیرنده تمام مفاهیم اصفهان است.

او اشاره کرد: نمادهایی که از طرف شهرداری اصفهان در شهر نصب می شود، ابتدا در کمیته های تخصصی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بررسی می شود و این سازمان سپس به جمع بندی درباره نصب نماد می رسد، یعنی اینطور نیست که مثلاً فردی مانند نظر بدهد که این المان نصب یا این المان حذف شود. پشت سر هر نماد و المانی یک سابقه فنی وجود دارد و مصوبه خاص خود را دارد که در نهایت، به نصب در سطح شهر منتهی شده اند.

نماد برج قوس در ورودی شهرک امیریه اصفهان نصب شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو