از خواص شیرین بیان برای لاغری چه می دانید؟

منبع: پارس ناز

4

1401/10/17

17:44


از خواص شیرین بیان برای لاغری چه می دانید؟

شیرین بیان برخلاف نام خود تلخ است اما خواص فوق‌العاده‌ای دارد. شیرین بیان دارای ریشه‌های بلند و پرچین شیرین بیان به‌صورت افقی و زیر زمین پخش می‌شوند. شیرین بیان گیاه بومی اروپا و آسیاست. با گذشت زمان این گیاه وارد چین شد و به گیاه مهمی در طب سنتی چین تبدیل شد.

 

شیرین بیان، یکی از طعم دهنده های مواد غذایی و فراورده های غذایی است. در کنار این‌ها شیرین بیان دارای خواص درمانی فوق‌العاده‌ای نیز هست. از شیرین بیان برای درمان سرفه می‌توان استفاده کرد.

 

از شیرین بیان در ترکیب شربت های ضد سرفه استفاده می شود. در این مطلب از غفاری دایت به خواص ریشه شیرین بیان، خواص شیرین بیان برای میکروب معده، شیرین بیان و اسید معده، خواص شیرین بیان برای لاغری، ماسک شیرین بیان، طرز خوردن شیرین بیان و دمنوش لاغری شیرین بیان می‌پردازیم.

 

خواص ریشه شیرین بیان

 

شیرین بیان منبع خوبی از ویتامین B1، B2، B3، B5 و ویتامین  Eاست. شیرین بیان حاوی مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، کولین، منیزیم، آهن، پتاسیم، سلنیوم، سیلیکون و روی است. شیرین بیان مخزنی از مواد مغذی گیاهی شامل بتاکاروتن، گلیسیریزین، گلابریدین، ازوئگوئتیدین، تیمول، فنول، اسید فرولیک و کورستین است.

 

خواص شیرین بیان برای معده

عصاره ریشه شیرین‌بیان اغلب برای تسکین علائم سوءهاضمه مانند رفلاکس اسید معده، ناراحتی معده و سوزش سر دل استفاده می‌شود. در یک مطالعه ۳۰‌روزه روی ۵۰ بزرگسال که به سوءهاضمه مبتلا بودند، بهبود قابل‌توجهی در این زمینه گزارش شد.

 

اگرچه به مطالعات انسانی بزرگتری برای تایید خواص شیرین بیان برای معده احتیاج است؛ اما این نتایج امیدوارکننده هستند. عصاره ریشه شیرین‌بیان همچنین ممکن است به درمان زخم معده کمک کند.

 

خواص شیرین بیان رفلکس اسید و سوءهاضمه را کاهش می‌دهد

 

یکی از مهم‌ترین خواص شیرین بیان استفاده از آن برای بیماری‌های گوارشی است. عصاره ریشه شیرین بیان معمولاً برای تسکین علائم سوءهاضمه ازجمله رفلکس اسید معده، ناراحتی معده و سوزش سر دل استفاده می‌شود.

 

در یک مطالعه 30 روزه که بر روی 50 فرد مبتلا به سوءهاضمه انجام شد، مشخص شد که بیماران با مصرف کپسول شیرین بیان 75 میلی‌گرم به‌صورت دو بار در روز بهبودی قابل‌توجهی را تجربه کردند. عصاره ریشه شیرین بیان همچنین می‌تواند علائم بیماری رفلکس معده (GERD)، ازجمله رفلکس اسید و سوزش سر دل را کاهش دهد.

از خواص شیرین بیان برای لاغری چه می دانید؟

موارد دیگری که باید درباره ریشه گیاه شیرین بیان بدانید

 

شیرین بیان، یک گیاه چند ساله علفی به نام «گلیسیریزا گلابرا» است که معمولا در مناطق جنوبی اروپا و آسیا یافت می‌شود. بلندی این گیاه به یک تا دو متر می‌رسد و گل‌های آن بنفش یا آبی‌رنگ هستند. این گیاه محیط بسیار مرطوب و پر باران را به همراه مقدار زیادی نور آفتاب می‌پسندد.

 

برای تهیه عصاره این گیاه، ریشه شیرین بیان را در آب می‌جوشانند تا حدی‌که بیشتر آب آن تبخیر شود و شربت غلیظی به جا ماند. این شربت حاوی «گلیسیریزین» است که 30 تا 50 برابر شیرین‌تر از شکر است.

 

خواص شیرین بیان برای پوست به حضور ترکیب گلیسیریزن، ترکیبات فلانوئیدی و روغن‌های فرار نسبت داده می‌شود که برای پوست مفید هستند. افزون بر این، سایر مواد تشکیل‌دهنده آن مانند گلیکوزیدها، اسید گلیسریزیک، کومارین‌ها، چالکون‌ها و استرول‌های گیاهی به دلیل فواید گوناگون پزشکی و دارویی‌شان شناخته‌شده هستند.

 

بر اساس تحقیقات گوناگون، ریشه شیرین بیان می تواند به تسکین سوزش سر دل، پوسیدگی دندان، زخم معده و سوء هاضمه کمک کند. شیرین بیان یکی از گیاهانی است که به طور گسترده در طب سنتی چینی کاربرد دارد و یکی از گیاهان پُرکاربرد و مهم است که پزشکان آن را برای درمان بسیاری از بیماری‌ها تجویز می‌کنند.

 

با وجود فواید فراوانی که شیرین بیان دارد، در مصرف خوراکی ریشه‌های این گیاه نباید افراط کرد؛ زیرا سطح بالای اسید گلیسریزیک موجود در ریشه آن، به ویژه برای افرادی که به بیماری کلیوی یا قلبی دچارند، می‌تواند موجب افزایش فشار خون، ضعف عضلات و هیپوکالمی (کاهش سطح پتاسیم در خون) شود.

 

خرید و فروش شیرین بیان

پوست سالم، پایه و اساس ظاهری زیبا و جوان است. داشتن پوست شاداب و درخشان ممکن نیست مگر با مراقبت مناسب از آن. بنابراین، دفعه بعد که قصد خرید یک محصول مراقبت از پوست را داشتید، محصولی را انتخاب کنید که حاوی عصاره ریشه شیرین بیان باشد. مطمئن باشید پوست شما برای این انتخاب مدیون‌تان خواهد بود.

 

تهیه و تنظیم تیم طراحی سایت مهراکت

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو