تفاوت های سئو داخلی و خارجی چه هستند؟

تفاوت های سئو داخلی و خارجی چه هستند؟


منبع: پارس ناز

5

1401/10/17

17:46


تفاوت های سئو داخلی و خارجی چه هستند؟

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو، ارتقای وب‌سایت) شامل دو بخش اصلی داخلی و خارجی می‌باشد. در ادامه به بررسی تفاوت سئو داخلی و خارجی می‌پردازیم.

 

سئوی داخلی (بهینه‌سازی داخلی):

 

سئوی داخلی یا بهینه‌سازی داخل وب‌سایت شامل موارد زیر است:

 

· بهینه‌سازی متاتگ‌ها

عنوان صفحه

توضیحات صفحه

کلمات کلیدی

 

· بهینه‌سازی متن وب‌سایت

نوشتن متون جدید

ویرایش یا بازنویسی متون موجود

پیونددادن صفحات سایت به یکدیگر

اصلاح خطاهای کد، افزایش سرعت دانلود

کامپایل txt و sitemap.xml

 

· نشانه‌گذاری میکرو

نشانه‌ای برای ربات‌های جستجوگر جهت درک اینکه داده‌های سایت به چه چیزی اشاره دارند.

 

· ساختار سایت و CNC

آدرس‌های صحیح صفحه و url که یک مورد اساسی در تفاوت سئو داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

 

· عوامل تجاری

جزئیات تماس

نشان منطقه

مشاور آنلاین

قیمت‌های فعلی

بررسی‌ها و بسیاری از نکات دیگر

تفاوت های سئو داخلی و خارجی چه هستند؟

سئوی خارجی (بهینه‌سازی خارجی):

 

سئو خارجی شامل موارد زیر است.

 

·  تدوین یک هسته معنایی (SN)

اینها عباراتی هستند که می‌خواهید سایت شما با آن‌ها در Google پیدا شود. باتوجه‌به این عبارات سایت در قسمت اول سرچ‌ها قرار می‌گیرد.

 

مرجع لینک‌هایی از سایت‌های دیگر به سایت شما

انجمن‌ها، اخبار و سایت‌های ساده

پیوندهایی از مقالات

 

· بررسی‌ها

برخی سایت‌ها به بررسی یا اقتباس از سایت شما می‌پردازند. هرچند آنها لینکی به سایت شما ندارند، اما نامتان را ذکر می‌کنند.

 

· نظرات

نظرات در مورد مقالات در سایت‌های دیگر ممکن است به سایت، فعالیت یا نام شرکت شما اشاره کنند.

 

شبکه‌های اجتماعی

صفحات کاری یا نمایه شرکت

پیوندهایی به شرکت و وب‌سایت شما (از جمله موارد ایجاد تفاوت سئو داخلی و خارجی)

ذکر و بررسی در سایر حساب‌ها

 

خدمات مرجع Google My Business

کارت‌های شرکت و منابع شخص ثالث

یک حساب شخصی

یک سیستم بازخورد

یک فروشگاه کوچک

 

کارت شرکت شما در یک منبع شخص ثالث

تفاوت های سئو داخلی و خارجی چه هستند؟

اول سئو داخلی را انجام دهیم یا سئو خارجی؟

 

برای پاسخ به این سؤال، باید تفاوت سئو داخلی و خارجی را درک کنید. بهینه‌سازی وب‌سایت شامل مجموعه‌ای از کارها برای دستیابی به موقعیت‌های بالا در نتایج جستجو و جذب ترافیک باکیفیت بالا است. همه کارها به سئو خارجی و داخلی تقسیم می‌شوند. بهینه‌سازی سئو داخلی باهدف بهبود سایت انجام می‌شود. از جمله کارهای قابل‌استفاده در این نوع سئو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

حذف خطاهای فنی

کار با ناوبری

قابلیت استفاده

محتوا

 

هدف بهینه‌سازی موتور جستجوی خارجی، به‌دست‌آوردن لینک‌های ورودی باکیفیت بالا و بهبود دید سایت در شبکه است. این امر بارزترین تفاوت سئو داخلی و خارجی می‌باشد. هر دو نوع سئو مهم بوده و در هزینه سئو تأثیرگذار هستند.

 

اگر فقط کارهای خارجی انجام دهید و کاربران را بدون بهینه‌سازی داخلی به سایت جذب کنید، ترافیک بد ایجاد می‌شود. ناوبری گیج‌کننده، سرعت آهسته یا متون بیش از حد بهینه شده، باعث سردرگمی بازدیدکنندگان خواهند شد.

 

این موضوع باعث می‌شود، آنها به‌سرعت منبع را ترک کنند. اگر فقط بهینه‌سازی داخلی انجام دهید، رشد ترافیک و رسیدن به صدر سرچ‌های گوگل کند می‌شود. در این صورت شما یک منبع عالی خواهید داشت که هیچ‌کس از آن بازدید نمی‌کند. برای  ترکیب این دو، به‌صورت زیر عمل کنید.

 

· بهینه‌سازی وب‌سایت داخلی

به هر صفحه یک URL قابل خواندن برای انسان (CNC)، یک عنوان منحصربه‌فرد و یک عنوان h1 غیر عنوان اصلی بدهید. کلیدواژه اصلی را به url، عنوان و h1 اضافه کنید. توضیحات را دیده و بسنجید که چقدر باعث تمایل به رفتن به سایت می‌شوند.

 

دسته‌بندی‌های منو را بررسی کرده و اگر پیکربندی بیش از سه سطح باشد، باید آن را تصحیح کنید. متون موجود در سایت را بخوانید و اگر حاوی اطلاعات غیر منحصربه‌فرد یا قدیمی هستند، آنها را بازنویسی نمایید. اگر متن بیش از حد بهینه شده است، آن را اصلاح کنید.

 

· بهینه‌سازی تصویر

اغلب این تصاویر هستند که بیشترین وزن را دارند و سرعت کار را کاهش می‌دهند. تصاویر را به‌اندازه مناسب تغییر دهید. فقط از فرمت مناسب استفاده کنید. پالت رنگ را محدود کرده و رمزگذاری دلتا را اعمال سازید.

 

این کار وزن تصاویر را به نصف کاهش می‌دهد. تصاویر متاتگ‌های alt و title خود را دارند. برای کمک به نمایه‌سازی، برچسب‌ها را پر کنید. با درک تفاوت سئو داخلی و خارجی، باید به ترکیب آنها بپردازید.

 

· لینک‌سازی داخلی

این عمل به معنای ایجاد لینک بین صفحات یک سایت در همان سایت است. معمولاً لینک‌سازی برای راحتی بازدیدکنندگان سایت و بهبود قابلیت استفاده انجام می‌شود. هنگامی که یک بازدیدکننده مقاله‌ای را می‌خواند، پیوندهایی به مطالب مرتبط را دیده و می‌تواند مستقیماً به آنها مراجعه کند. او نیازی به جستجوی اطلاعات اضافی ندارد. برای اهداف سئو، هنگام توزیع وزن بین صفحات یا ترویج جستجوهایی با فرکانس پایین، نیاز به پیوند مجدد دارید.

 

· عوامل تجاری

عوامل تجاری به‌ویژه بر تبلیغ وب‌سایت‌های شرکت و فروشگاه‌های آنلاین تأثیر می‌گذارند. این عوامل یک تفاوت سئو داخلی و خارجی به شمار می‌روند. هنگام رتبه‌بندی منابع برای درخواست‌های تجاری، ربات‌های جستجوگر موارد زیر را در نظر می‌گیرند:

خرید

سفارش

قیمت و موارد مشابه

مخاطبین

مشاور آنلاین

سفارش پاسخ به تماس

تعداد کالاها و خدمات

قیمت‌ها

فیلترهای انتخاب و مقایسه

عکس محصول

شرایط کاری

نظرات

 

برای قرارگرفتن در صدر جستجوهای تجاری، باید به طور مداوم فروشگاه آنلاین را بهبود بخشید. شرایط تحویل بهتر را معرفی کنید. روش‌های پرداخت را گسترش دهید. عکس‌ها، ویدئوها و توضیحات محصول را اضافه کنید. مطمئن شوید که بازدیدکنندگان تاحدامکان در سایت سفارش می‌دهند.

 

· عوامل اجتماعی

برای ارتقای سایت به‌درستی با شبکه‌های اجتماعی کار کنید. استفاده از این تفاوت سئو داخلی و خارجی، باعث بهبود سایت می‌شود. صفحه کسب‌وکار خود را ایجاد نمایید، زیرا بیش از نصف سایت‌های برتر در نتایج جستجو، در رسانه‌های اجتماعی حضور دارند.

 

در نهایت با دانستن تفاوت سئو داخلی و خارجی، باید آنها را ترکیب کرده تا نتیجه بهتری دریافت کنید. مجموعه نبض مارکتینگ با تخصص و تجربه فراوان، توانایی اجرای ترکیبی این دو نوع سئو را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به سایت ما مراجعه کنید.

تفاوت های سئو داخلی و خارجی چه هستند؟

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

 

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

 

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

 

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‎‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه‌نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

 

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به سفارش پروژه سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد.

 

به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه‌های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

 

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

 

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو