طرز تهیه کیک برگردان سیب

طرز تهیه کیک برگردان سیب , دستور پخت کیک برگردان سیب

کیک برگردان سیب یکی از انواع کیک های خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک برگردان سیب در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک برگردان سیب
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
شیر یا ماست شیرین۷۵ سی سی
آرد سفید۱۵۰ گرم
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری سرپر
مواد لازم کف قالب
سیب۴ عدد
کره۲۰ گرم
شکر۵ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
پودر هل و دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک برگردان سیب

مرحله اول

برای تهیه کیک برگردان سیب خوشمزه در ابتدای کار سیب ها را شسته، سپس هسته و پوست شان را جدا می کنیم و به صورت قایقی برش می زنیم. حالا درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله دوم

در ادامه شکر و عسل را درون یک تابه نچسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و با تکان دادن تابه کمک می کنیم تا شکر کاملا ذوب و کاراملی شود. توجه داشته باشید کارامل را با قاشق هم نزنید تا به آن نچسبد.

مرحله سوم

زمانی که شکر کاملا ذوب شد، کره را اضافه کرده و مخلوط می کنیم سپس بلافاصله کارامل را درون قالب ریخته و به صورت یکنواخت درون قالب پخش می کنیم. در ادامه فورا سیب های برش زده را درون قالب می چینیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری پودر دارچین و پودر هل روی اسلایس های سیب می پاشیم و به سراغ درست کردن مایه کیک می رویم، برای این منظور ابتدا فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی در حدی هم می زنیم تا سفید و کش دار شود. حالا کره را روی حرارت بخار کتری ذوب می کنیم و به همراه شیر به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را در حد مخلوط شدن هم زده، سپس آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک می کنیم و طی دو مرحله به کاسه می افزاییم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

مرحله هفتم

در ادامه مایه کیک را درون قالب روی اسلایس های سیب می ریزیم و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه میانی فر می گذاریم.

مرحله هتشم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم. در نهایت اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود و درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.