نحوه سوزاندن سیم کارت همراه اول

منبع: گهر

3

1401/10/18

14:27


در این مقاله قصد داریم تا با نحوه سوزاندن سیم کارت همراه اول در خدمت شما عزیزان باشیم. در صورتی که سیم کارت شما گم شده یا به سرقت رسیده امکان دارد در آینده دردسرهای قانونی زیادی را متحمل شوید در نتیجه برای رو به رو نشدن با این مشکلات بهترین کار سوزاندن سیم کارت های اعتباری و دائمی است.

نحوه سوزاندن سیم کارت همراه اول

نحوه سوزاندن سیم کارت همراه اول, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

راه های سوزاندن سیم کارت همراه اول

 به طور کلی به ۴ روش می‌توان فرایند سوزاندن سیم کارت اعتباری و دائمی همراه اول را انجام داد که به ترتیب به شرح زیر است.
  • نحوه سوزاندن سیم کارت اعتباری همراه اول از طریق تماس تلفنی
  • سوزاندن سیم کارت دائمی همراه اول از طریق اینترنت
  • آموزش مسدود کردن سیم کارت اعتباری و دائمی همراه اول با کد دستوری
  • نحوه سوزاندن سیم کارت اعتباری و دائمی همراه اول به صورت حضوری

۱- سوزاندن سیم کارت همراه اول دائمی و اعتباری  به صورت تلفنی

شایع‌ترین روش برای سوزاندن غیر حضوری سیم کارت همراه اول به صورت تلفنی است که کافی است که لازم است با گوشی دیگر که سیم کارت آن هم همراه اول است با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.
روش اول: در صورتی که سیم کارت شما اعتباری است با سامانه گویا ۴۴۴ برای مسدود کردن سیم کارت همراه اول تماس حاصل فرمایید.
روش دوم: در صورتی که سیم کارت شما اعتباری یا دائمی است می‌توانید با شماره گیری ۹۹۹۰ از خط‌های همراه اول و شمارهٔ ۰۹۱۲۹۹۹۰ با سایر خطوط استفاده نمایید این روش نیازمند به اطلاعات و مشخصات شما می‌باشد .
نکته: توجه داشته باشید که سیم کارتی که در حالت تماس با شماره‌های بالا هستید بهتر است همراه اول باشد.
نکته ۲: اعتباری یا دائمی بودن سیم کارت تفاوتی در انجام فرایند ندارد.
نکته ۳: حتماً پوکه سیم کارتی که قصد سوزاندن آن را دارید را در کنار خود قرار دهید زیرا به کد PUCK2 نوشته شده بر روی آن احتیاج دارید.

۲ – نحوه مسدود کردن سیم کارت همراه اول از طریق اینترنت

در صورتی که سیم کارت خود را فعال کرده باشید به سادگی می‌توانید از خدمات غیر حضوری استفاده کنید.
برای این کار کافی است به سایت همراه اول مراجعه کرده و اقدام به سوزاندن سیم کارت موقت یا دائمی همراه اول به صورت اینترنتی کنید.
نکته: توجه داشته باشید که این روش ممکن است سه ماه به طول بیانجامد. بنابراین اگر کار شما نیازمند سرعت نیست از این روش استفاده کنید.

۳ – نحوه مسدود کردن سیم کارت همراه اول با کد دستوری

روش سوم: برای سوزاندن سیم کارت همراه اول استفاده از کد دستوری مخصوص این کار است.
در صورتی که قصد داریم این کار را انجام دهید کافی است کد دستوری #۲*۱۳۱* را وارد کنید. پس از آن کدUSSD  فعال شده و با وارد کردن اطلاعات سیم کارت می‌توانید آن را حذف کنید.
این روش جزو رایج‌ترین روش سوزاندن سیمکارت های همراه اول محسوب می‌شود که در آن نیاز به اطلاعات هویتی کسی که سیم کارت به نام بوده دارید. بنابراین قبل از امجام این کار حتماً اطلاعات شخصی خود و اطلاعات ثبت شده روی پوکه سیم کارت را در کنار خود قرار دهید.

۴ – سوزاندن سیم کارت‌های های همراه اول به روش حضوری

در این روش فرد مالک سیم کارت و یا وکیل قانونی آن فرد با مراجعه به نمایندگی‌های همراه اول، ادارت مشترکین استان و دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و نسبت  قطع و سوزاندن سیم کارت خود اقدام نمایید برای این منظور اصل و کپی کارت ملی، برگهٔ مشخصات سیم کارت، قبض آخرین دوره (فقط مشترکین دائمی) به همراه داشته باشید .
درصورتی که امکان مراجعه مالک سیم کارت فراهم نبود یک از بستگان درجه اول می‌تواند با ارائه اصل مدارک ذکر شده، با مراجعه به مکان‌های فوق نسبت سوزاندن سیم کارت اقدام نمایید.

نکات نحوه سوزاندن سیم کارت همراه اول

در این بخش قصد داریم به برخی از نکات مهم زمان سوزاندن خط همراه اول که باید به آن توجه داشته باشید را بیان کنیم پس با ما همراه باشید.
  • ۱- پس از غیر فعال کردن سیم کارت ظرف مدت ۲۰ روز جهت دریافت سیم کارت مراجعه کنید.
  • ۲- در سیمکارت های اعتباری  قطع و سوزاندن سیم کارت به صورت همزمان صورت می‌گیرد .
  • ۳- تعویض سیمکارت همراه اول فقط در همان دفتر که نسبت به سوزاندن سیمکارت همراه اول اقدام کردید صورت می‌گیرد   هزینه‌های تعویض سیم کارت و دریافت سیم کارت جدید از اعتبار مشترک کسر می‌گردد .
  • ۴- مشترکین که در یکی از شهرها اقدام به قطع مفقودی یاغیر فعال کردن سیم کارت نموده اند انجام کار در ادارات مشترکین مراکز استان‌ها ممکن می‌باشد.

پس از سوزاندن سیم کارت چه می‌شود؟

در صورتی که فرایند سوزاندن سیم کارت انجام دهید. پس از مدتی تمام اطلاعات آن حذف می‌شود و پس از اینکه سیم کارت را در گوشی خود بیاندازید، قابلیت زنگ خوردن و آنتن دهی ندارد.
همچنین در برخی مواقع دیده شده که اطلاعات ثبت شده روی آن مانند شماره تلفن و… حذف می‌شود.
اما اطلاعات هویتی شما همچنان روی سرورهای مخابرات باقی می‌ماند بنابراین اگر به مرکز مخابرات منطقه خود مراجعه کنید می‌توانید به پرینت شماره تلفن‌های خود دسترسی داشته باشید.

ردیابی سیم کارت سوخته همراه اول

خیر. همانطور که میدانید با سوزاندن سیم کارت قابلیت آنتن دهی خود را از دست می‌دهد به همین دلیل دیگر گوشی یا سیم کارت قابل پیگیری نیست.

نتیجه گیری

به طور کلی در این مطلب قصد داشتیم شما را با یک راهنمای سوزاندن سیم کارت همراه اول آشنا کنیم تا اگر نیاز به مسدودیت سیم کارت خود دارید به سادگی با ترفندهای گفته شده این کار را انجام دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو