جریمه 7 اپراتور ارتباطی و پستی توسط رگولاتوری ؛ از ایرانسل تا مخابرات!

منبع: تکراتو

3

1402/6/8

22:04


جریمه 7 اپراتور ارتباطی و پستی توسط رگولاتوری خبرساز شد. در لیست این اپراتورها نام دو اپراتور همراه اول و ایرانسل و همینطور شرکت مخابرات نیز دیده می‌شود.

جریمه 7 اپراتور ارتباطی و پستی توسط رگولاتوری ؛ از ایرانسل تا مخابرات!

جریمه 7 اپراتور ارتباطی و پستی توسط رگولاتوری خبرساز شد. در لیست این اپراتورها نام دو اپراتور همراه اول و ایرانسل و همینطور شرکت مخابرات نیز دیده می‌شود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد هفت اپراتور ارتباطی و پستی را به دلیل اجرا نکردن تعهدات پروانه‌ای و شکایت کاربران، جریمه کرده است. بالاترین جریمه مربوط به همراه اول با بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان می‌شود. نام شرکت مخابرات، ایرانسل و دو اپراتور پستی نیز در این فهرست دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: خسارت وزارت ارتباطات به مخابرات ؛ دیواری کوتاه‌تر از مخابرات نیافتند!

جریمه 7 اپراتور ارتباطی و پستی توسط رگولاتوری

به گزارش تکراتو و به نقل از پیوست، بر اساس آنچه در سایت رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آمده، همراه اول، شرکت مخابرات ایران، ایرانسل، لایزر، داده‌پرازی رسپینا، پست اول فاخر ایرانیان و پست پیشگامان بادپا به پرداخت جریمه نقدی یا کاهش مدت اعتبار پروانه خود جریمه شده‌اند. هرچند جریمه اپراتورها یکی از روندهای مرسوم است، اما این نخستین بار است که رأی کمیته رسیدگی به تخلفات رگولاتوری به صورت علنی منتشر می‌شود.

رأی صادرشده که قطعی است، مروبط به چهار ماه ابتدایی سال جاری می‌شود که در آن ۳۵ مورد از تخلفات اپراتورها بررسی و «متناسب با حجم و مدت زمان وقوع تخلف» جریمه صادر شده است.

جریمه 7 اپراتور ارتباطی و پستی توسط رگولاتوری ؛ از ایرانسل تا مخابرات!

در رأی صادر شده، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) به دلیل «اعمال تبعیض، محدودیت مکرر و اختلال عمدی در دریافت پیامک انبوه از سوی سایر اپراتورها» به پرداخت مبلغ ۸۵ میلیارد و ۷۰۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان محکوم شده است. همچنین این اپراتور بابت «استفاده غیرمجاز از باند فرکانسی ۲۶۰۰ مگاهرتز» به پرداخت مبلغ ۲۲ میلیارد و ۹۰۲ میلیون و ۳۲۰۰ تومان محکوم شده است که مجموع جریمه‌های این اپراتور را به بیش از ۱۰۸ میلیارد و ۶۰۹ میلیون تومان می‌رساند.

همچنین در این رأی شرکت مخابرات ایران و ایرانسل به دلیل «عدم رعایت تعرفه‌های ترجیحی» به پرداخت مبالغی محکوم شده‌اند. شرکت مخابرات جریمه دیگری بابت «اشباع ظرفیت بعضی از لینک‌های سرویس‌های IXP و VPLS ، Internet» دارد که در این زمینه با شرکت‌های لایزر و داده‌پردازی رسپینا شباهت دارد.

در زمینه خدمات پستی شرکت پست اول فاخر ایرانیان به دلیل «اقدام نسبت به قبول مرسولات در خارج از محدوده نمایندگی‌های خود و الزام گیرنده به مراجعه به دفتر نمایندگی برای تحویل مرسوله/ اقدام به دریافت هزینه مضاعف نسبت به ارسال مرسوله به مقصد» با جریمه کاهش سه ماه اعتبار پروانه فعالیت و شرکت پست پیشگامان بادپا نیز به علت «عدم ایفای تعهدات سطح سال دوم و سوم» با کاهش یک سال مدت اعتبار پروانه فعالیت روبه‌رو شده است.

این رأی‌ها قطعی بوده و از سوی کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ی جریمه 7 اپراتور ارتباطی و پستی توسط رگولاتوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: پیوست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو