بهترین اپراتور در حوزه پدافند غیرعامل معرفی شد

منبع: تکراتو

2

1402/8/14

23:27


در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل، بهترین اپراتور در حوزه پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات نیز معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

بهترین اپراتور در حوزه پدافند غیرعامل معرفی شد

در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل، بهترین اپراتور در حوزه پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات نیز معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در روز شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲، همایش هفته نکوداشت پدافند غیرعامل با حضور مقامات مهمی همچون دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، دکتر سید محمدامین آقامیری دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر یوسف امیری رئیس مرکز حراست و دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و چند معاون و مدیر دیگر در سالن همایش‌های بین‌المللی شهید قندی برگزار شد.

در این همایش، ایرانسل به عنوان اپراتور برتر در حوزه پدافند غیرعامل شناخته شد و لوحی به آن اهدا گردید. این همایش، به منظور بررسی آخرین وضعیت پدافند غیرعامل در حوزه سایبری و معرفی برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهای پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات برگزار شد. در لوحی اهدایی به ایرانسل، از دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل، به دلیل زحمات بی‌شائبه و روحیه جهادی در عرصه تحقق اهداف پدافند غیرعامل، تقدیر شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین اپراتور در حوزه پدافند غیرعامل معرفی شد

در همایش دیروز، ایرانسل بهترین اپراتور پدافند عامل شد. عیسی زارع پور در این مراسم با تاکید بر اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات گفت:« امروزه وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات از جمله وزارتخانه‌هایی است که به‌طور مستقیم با زندگی مردم سر و کار دارد و هرگونه اختلال در ارتباطات، می‌تواند مشکلات جدی برای مردم ایجاد کند.»

زارع‌پور ادامه داد:

در شرایطی که مردم کندی یا قطعی ارتباطات را برنمی‌تابند، باید به موضوع پدافند غیرعامل و آمادگی در برابر تهدیدات، توجه ویژه داشت و از قبل، سطح آمادگی را در برابر تهدیدها افزایش داد.

در اختتامیه این مراسم، حاضران به غرفه ایرانسل در نمایشگاه نوآوری‌ها و دستاوردهای پدافند غیرعامل حوزه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات سر زدند و از آخرین اقدامات و دستاوردهای ایرانسل در این زمینه بازدید کردند.

بهترین اپراتور در حوزه پدافند غیرعامل

همچنین در تاریخ چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ هنگام بازدید دکتر سعید رحیمی معاون فاوای پدافند غیرعامل کشور، یک گزارش از اقدامات انجام شده توسط ایرانسل در حوزه پدافند غیرعامل به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، در ساختمان مرکزی ایرانسل به وی تقدیم شد. در این بازدید حضور دکتر یوسف امیری رئیس و دکتر محمد صمدایی دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و هیئت همراه نیز حاضر بودند.

در این جلسه، به جز انجام موفقیت‌آمیز مانور برای استحکام زیرساخت ابری ایرانسل و سامانه هوشمند مدیریت برق ایرانسل و شبیه‌سازی تست موفقیت‌آمیز حمله سایبری به سایت ایرانسل توسط تیم مرکز عملیات امنیت، درخواست حاضران برای غیرفعال‌سازی دیتابیس اصلی مشترکان ایرانسل (HLR) نیز برآورده شد.

در صورت شکست این آزمایش، سرویس ده‌ها میلیون مشترک ایرانسل قطع می‌شد و مشترکان دیگر به خدمات دسترسی نداشتند. اما کارشناسان ایرانسل بدون آمادگی قبلی و به صورت غیرمنتظره، در ساعت پیک شبکه، این آزمایش را انجام دادند و با غیرفعال‌سازی دیتابیس اصلی، دیتابیس جایگزین در شهرستان دیگر بلافاصله (در کمتر از یک ثانیه) و بدون تأثیر قابل توجهی بر روی شبکه فعال شد.

هفته نکوداشت پدافند غیرعامل از سوم تا دهم آبان‌ماه برگزار می‌شود و امسال با شعار «ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید» گرامی داشته شده است.

قبلاً، وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات موفق شده بود بر اساس ارزیابی‌های تخصصی، بهترین دستگاه پدافند غیرعامل کشور را شناسایی کند و امروز نیز ایرانسل به عنوان بهترین اپراتور در حوزه پدافند غیرعامل ، جایزه برتر را از وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات دریافت نمود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بهترین اپراتور در حوزه پدافند غیرعامل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو