آموزش فعال کردن پشت خطی همراه اول ؛ چطور پشت خطی سیمکارت همراه اول را فعال کنیم؟

منبع: تکراتو

4

1402/5/23

15:01


در این مطلب مراحل آموزش فعال کردن پشت خطی همراه اول را آموزش می‌دهیم تا دیگر به‌هیچ‌عنوان تماس‌های دریافتی به این اپراتور را از دست ندهید. در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش فعال کردن پشت خطی همراه اول ؛ چطور پشت خطی سیمکارت همراه اول را فعال کنیم؟

در این مطلب مراحل آموزش فعال کردن پشت خطی همراه اول را آموزش می‌دهیم تا دیگر به‌هیچ‌عنوان تماس‌های دریافتی به این اپراتور را از دست ندهید. در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش فعال کردن پشت خطی همراه اول یا همان انتظار تماس (Call waiting) قابلیتی است که مشکل از دست رفتن تماس برای بسیاری از افراد را حل می‌کند. بهتر بگوییم زمانی که شما درحال صحبت با یکی از مخاطبینتان هستید، اگر فرد دیگری با شما تماس بگیرد در حالت معمولی متوجه تماس او نمی‌شوید و به نوعی تماس را از دست داده‌اید. حال فرض کنید این تماس یک تماس بسیار مهم از یک فرد مهم باشد. اگر قابلیت انتظار تماس برای شما فعال نباشد، ممکن است برای شما یا فرد تماس گیرنده دردسرساز شود.

اما این مشکل مدتهاست که مرتفع گردیده و با پیشرفت تکنولوژی، گوشی‌های هوشمند با ویژگی‌های کاربردی و حتی پیشرفت اپراتورهای همراه، می‌توان مشکلات این‌چنینی را به راحتی از بین برد. در این مطلب نیز قصد داریم ویژگی انتظار تماس یا همان پشت خطی در اپراتور اول کشور را آموزش دهیم. در ادامه نوشتار با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آیا اپلیکیشن شاد منبع درآمدزایی همراه اول شده است؟ [+واکنش شبکه شاد]

آموزش فعال کردن پشت خطی همراه اول

سرویس انتظار تماس یا پشت خطی به سرویسی گفته می‌شود که در زمانی که خط مقصد مشغول باشد بوق مشغولی برای تماس‌گیرنده پخش نمی‌شود و به‌جای آن پیام «مشترک موردنظر درحال مکالمه است، لطفاً منتظر بمانید» پخش می‌شود.

در این حالت همزمان برای دریافت‌کننده تماس نیز اعلان تماس دریافتی با نام یا شماره تماس‌گیرنده نمایان می‌شود و صدای چند بوق ممتد نیز پخش می‌شود بدین‌ترتیب، دریافت‌کننده تماس می‌تواند با هولد‌کردن و پاسخ‌دادن به تماس، تماس اولیه را موقتاً متوقف کند و تماس جدید را دریافت کند. گزینه دیگری که دراختیار دریافت‌کننده تماس وجود دارد قطع تماس اول و پاسخ‌دادن به تماس دوم است.

بنابراین، با کمک سرویس پشت خطی تماس، هیچ تماسی به‌طور سهوی از دست نمی‌رود و فرصت پاسخگویی به تماس در حین مکالمه فراهم می‌شود. البته برای بهره‌مندی از این قابلیت باید آن را علاوه‌بر اینکه در گوشی خود فعال می‌کنید، از طرف اپراتور نیز با کد مخصوص فعال کنید. علاوه‌براین، روش های فعال‌سازی اینترنت رایگان همراه اول نیز از سرویس‌هایی است که هر مشتری این اپراتور باید بلد باشد.

آموزش فعال کردن پشت خطی همراه اول

آموزش فعال کردن پشت خطی همراه اول

روش‌های مختلف فعال کردن انتظار تماس

روش اول: کد دستوری #43*

به‌طور کلی سرویس انتظار تماس (Call Waiting) یا پشت خطی در تمام اپراتورها ارائه می‌شود و می‌توانید با روش بسیاری آسان ازطریق کد دستوری زیر آن را فعال کنید. کافی است که در شماره‌گیر گوشی اندروید یا آیفون خود کد دستوری زیر را شماره‌گیری کنید و در آخر روی گزینه تماس بزنید.

بعد از شماره‌گیری کد لحظه‌ای صبر کنید تا پیامی مبنی‌بر فعال شدن سرویس پشت خطی یا همان انتظار تماس دریافت کنید.

روش دوم: کد دستوری #10*

در این روش با شماره‌گیری کد #۱۰* منویی باز می‌شود که از طریق آن امکان فعال‌سازی سرویس انتظار تماس همراه اول فراهم می‌شود.

برای فعال‌سازی سریع پشت خطی همراه اول می‌توانید کد #‌۲۴۲*۱۰* را شماره‌گیری کنید و به‌سرعت از وضیعت آن آگاه شوید؛ اما اگر قصد دارید آن را به صورت مرحله‌به‌مرحله پیش ببرید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مرحله اول: ابتدا برنامه شماره‌گیر یا همان قسمت برقراری تماس گوشی را اجرا کنید و کد #۱۰* را وارد کنید و روی دکمه تماس بزنید تا کد دستوری اجرا شود و منوی تصویر شماره (۱) نمایش داده شود و از بین گزینه‌های ارائه‌شده دومین گزینه یعنی «خدمات اصلی» را برای فعال‌کردن پشت خطی همراه اول نیاز داریم، پس عدد ۲ را در کادر پایین وارد کنید و روی ارسال بزنید.
  • مرحله دوم: در این قسمت گزینه‌های جدیدی به‌نمایش درمی‌آید که با توجه به اینکه سرویس انتظار تماس مربوط به «مکالمه» می‌شود طبق تصویر شماره (۲) عدد ۴ را وارد کنید و روی ارسال بزنید.
  • مرحله سوم: در این قسمت می‌توانید با ارسال عدد یک سرویس پیامگیر را فعال کنید که به‌گونه‌ی دیگری جلوی از دست دادن تماس‌ها را می‌گیرد؛ اما برای فعال‌سازی انتظار تماس همراه اول باید عدد ۲ را طبق تصویر شماره (۳) ارسال کنید تا وارد بخش «مدیریت مکالمه» شوید.
  • مرحله چهارم: اکنون وارد بخش مدیریت مکالمه همراه اول شده‌اید و طبق تصویر شماره (۴) باید عدد یک را ارسال کنید تا از وضعیت انتظار تماس مطلع شوید و اگر غیرفعال باشد درنهایت با ارسال مجدد عدد یک، فرایند فعال کردن پشت خطی همراه اول را تکمیل کنید تا پیام ثبت درخواست برای شما مشابه تصویر شماره (۶) نشان داده شود.

فعال‌سازی قابلیت پشت خطی در گوشی‌های اندروید

بعد از فعال کردن سرویس انتظار تماس از طرف اپراتور، اکنون باید این قابلیت را روی گوشی خود نیز فعال کنید که می‌توانید از روش‌های مختلفی آن را فعال کنید. درادامه آسان‌ترین راه ممکن را آموزش می‌دهیم، پس طبق مراحل زیر پیش بروید.

  • مرحله اول: برنامه تنظیمات (Settings) گوشی را باز کنید.
  • مرحله دوم: در نوار جست‌وجوی بالای صفحه کلمه «انتظار» را وارد کنید تا نتایج آن نشان داده شوند و از بین نتایج روی «انتظار تماس» بزنید.
  • مرحله سوم: صبر کنید تا گوشی وضعیت انتظار تماس را بررسی کند و اگر دکمه آن روی حالت خاموش بود طبق تصویر شماره (۴) آن را روشن کنید.

فعال‌سازی قابلیت پش خطی (انتظار تماس) در iOS

انواع گوشی‌ها از قابلیت انتظار تماس پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، اگر گوشی آیفون دارید و می‌خواهید این قابلیت را در آن فعال کنید طبق مراحل زیر پیش بروید.

  • مرحله اول: ابتدا برنامه Settings را اجرا کنید. به‌راحتی می‌توانید با کمک نوار جست‌وجو و وارد کردن کلمه Call Waiting بخش انتظار تماس آیفون را پیدا کنید؛ اما در صورتی که می‌خواهید مرحله‌به‌مرحله پیش بروید در منوی تنظیمات کمی به پایین صفحه بیایید و طبق تصویر شماره (۱) روی Phone بزنید.
  • مرحله دوم: سپس در بخش تنظیمات Phone روی Call Waiting بزنید تا به صفحه بعد وارد شوید.
  • مرحله سوم: در آخر دکمه انتظار تماس در آیفون را فعال کنید تا از این پس هیچ تماسی را ناخواسته از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آموزش فعال کردن پشت خطی همراه اول چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو