معرفی سریال 1923 ؛ اسپین آف جدید سریال یلو استون

معرفی سریال 1923 ؛ اسپین آف جدید سریال یلو استون


منبع: پلازا

5

1401/10/19

12:34


معرفی سریال 1923 ؛ اسپین آف جدید سریال یلو استون

سریال 1923، اسپین‌آف جدید سریال یلو استون است که پخش آن از دسامبر 2022 آغاز شده. اگر دوست دارید بیشتر درباره سریال ۱۹۲۳ بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید.

سریال هزارو نهصد و بیست و سه اسپین‌آف جدیدی از سریال یلو استون است. این سریال همچنین دنباله‌ی سریال 1883 نیز محسوب می‌شود. ماجراهای این سریال -همانطور که از نامش پیداست- در سال 1923 رخ می‌دهد و درباره نسلی از خانواده داتن است. سازنده این سریال تیلور شریدان (Taylor Sheridan) است و در آن شاهد نقش‌آفرینی هلن میرن (Helen Mirren) و هریسون فورد (Helen Mirren) هستیم. در این مقاله از پلازا قصد داریم به معرفی سریال ۱۹۲۳ بپردازیم و درباره داستان، بازیگران و نظرات منتقدین نسبت به این سریال صحبت کنیم.

فهرست مطالب:

دانلود سریال 1923

خلاصه ی سریال 1923

سریال ۱۹۲۳

داستان سریال 1923 درباره نسلی از خانواده داتن است. در این سریال در دوران غرب وحشی، دوران ممنوعیت الکل و رکود بزرگ آمریکا با این خانواده همراه می‌شویم و شاهد چالش‌ها و دردسرهایشان هستیم.

ژانر سریال هزارو نهصد و بیست و سه درام و وسترن است. در پاسخ به سوال سریال ۱۹۲۳ چند فصل است؟ باید بگوییم که قرار بر این است که این سریال در 2 فصل منتشر شود. اما فعلا فصل اول آن در حال پخش است و چهار قسمت از آن منتشر شده. قسمت‌های جدید آن نیز یکشنبه‌ی هر هفته توسط شبکه Paramount+ منتشر می‌شوند. در پاسخ به سوال سریال هزارو نهصد و بیست و سه چند قسمت است؟ نیز باید بگوییم که این سریال در هر فصل 8 قسمت خواهد داشت. در جدول پایین می‌توانید برخی اطلاعات مربوط به قسمت‌های منتشر شده از این سریال را مشاهده کنید.

شماره قسمتنام قسمتکارگردانتاریخ انتشار
11923بن ریچاردسون (Ben Richardson)18 دسامبر 2022 (27 آذر 1401)
2Nature’s Empty Throneبن ریچاردسون25 دسامبر 2022 (4 دی 1401)
3The War Has Come Homeبن ریچاردسون1 ژانویه 2023 (11 دی 1401)
4War and the Turquoise Tide8 ژانویه 2023 (18 دی 1401)

بازیگران سریال 1923

در فوریه 2022 اعلام شد که سریال پیش‌درآمد دیگری برای سریال Yellowstone ساخته خواهد شد. این سریال 1932 نام داشت و دنباله‌ی سریال 1883 بود. اما در ماه ژوئن همین سال، نام سریال به 1923 تغییر پیدا کرد. در ماه مه هریسون فورد و هلن میرن به‌عنوان ستاره‌های اصلی این سریال انتخاب شدند و در سپتامبر نیز سایر بازیگران به سریال پیوستند. در ادامه با برخی از بازیگران اصلی سریال هزارو نهصد و بیست و سه آشنا می‌شویم.

هلن میرن در نقش کارا داتن

سریال هزارو نهصد و بیست و سه

هلن میرن بازیگر انگلیسی متولد 26 ژوئیه 1945 برابر با 4 مرداد 1324 است. او تا کنون جوایز و افتخارات زیادی کسب کرده و تنها بازیگری است که تاج سه‌گانه‌ی بازیگری را هم در آمریکا و هم در بریتانیا به دست آورده؛ او جایزه اسکار و جایزه آکادمی فیلم بریتانیا، جایزه تونی و جایزه لورنس اولیویه و همچنین سه جایزه بفتا و چهار جایزه پرایم تایم امی را از آن خود کرده است.

برخی از آثار هلن میرن عبارتند از فیلم بیوگرافی تاریخی The Madness of King George محصول 1994، فیلم طنز Gosford Park محصول 2001، فیلم درام بیوگرافی The Queen محصول 2006، فیلم درام بیوگرافی The Last Station محصول 2009، فیلم درام عاشقانه و زندگینامه‌ای Hitchcock محصول 2012، فیلم Trumbo محصول 2015، فیلم The Leisure Seeker محصول 2018 و فیلم The Good Liar محصول 2019.

هریسون فورد در نقش جیکوب داتن

بررسی سریال 1923

هریسون فورد بازیگر آمریکایی متولد 13 ژوئیه 1942 برابر با 22 تیر 1321 است. فورد تا کنون نامزد دریافت یک جایزه اسکار و چهار جایزه گلد گلوب شده است. هریسون فورد در ژانرهای مختلفی به ایفای نقش پرداخته است و امروزه یک چهره مهم در فرهنگ آمریکا محسوب می‌شود. او هفتمین بازیگر پردرآمد آمریکای شمالی است و آثارش مجموعا بیش از 9.3 میلیارد دلار فروخته‌اند.

برخی از آثار هریسون فورد عبارتند از فیلم تریلر جنایی Witness محصول 1985، فیلم تریلر سیاسی و اکشن Air Force One محصول 1997، فیلم ترسناک ماورایی What Lies Beneath محصول 2001، فیلم اکشن ماجراجویی Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull محصول 2008 و فیلم علمی تخیلی Star Wars: The Force Awakens محصول 2016.

برندون اسکلنار در نقش اسپنسر داتن

معرفی سریال ۱۹۲۳

برندون اسکلنار (Brandon Sklenar) بازیگر آمریکایی سریال 1923 است. او بازیگری را از سال 2011 آغاز کرده است اما بیشتر به‌خاطر ایفای نقش در فیلم جنگی Midway محصول 2019، فیلم درام بیوگرافی Mapplethorpe محصول 2018 و فیلم بیوگرافی طنز تلخ Vice محصول 2018 شناخته می‌شود.

جروم فلین در نقش بنر کریتون

نقد سریال هزارو نهصد و بیست و سه

جروم فلین (Jerome Flynn) بازیگر و خواننده انگلیسی متولد 16 مارس 1963 برابر با 25 اسفند 1341 است. فلین تا کنون یک بار نامزد دریافت جایزه بفتا و دو بار نیز نامزد دریافت جایزه انجمن بازیگران شده است. او بیشتر برای ایفای نقش در سریال درام Soldier Soldier، سریال فانتزی Game of Thrones و سریال معمایی Ripper Street شناخته می‌شود.

سایر هنرپیشه های سریال هزارو نهصد و بیست و سه عبارتند از:

  • جولیا شلپفر (Julia Schlaepfer) در نقش الکساندرا
  • دارن مان (Darren Mann) در نقش جک داتن
  • ایزابل می (Isabel May) راوی سریال / السا داتن
  • برایان گراتی (Brian Geraghty) در نقش زین دیویس
  • امینه نیوس (Aminah Nieves) در نقش تیونا رین واتر
  • میشل راندولف (Michelle Randolph) در نقش الیزابت استراتفورد معروف به لیز

نقد و نمرات سریال ۱۹۲۳

سریال ۱۹۲۳ چند فصل است؟

سریال هزارو نهصد و بیست و سه از آن سریال‌هایی است که در جلب نظر منتقدان و بینندگان موفق بوده و توانسته امتیازات خوبی از آن‌ها دریافت کند. در سایت راتن تومیتوز، 91 درصد آراء 34 منتقد نسبت به این سریال، مثبت ارزیابی شده است. این سریال در IMDb نمره 8.5 از 10 را دریافت کرده است و 88 درصد کاربران گوگل نیز آن را پسندیده‌اند. سریال هزارو نهصد و بیست و سه همچنین در متاکریتیک مورد نقد و بررسی 15 منتقد قرار گرفته و امتیاز 67 از 100 را دریافت کرده است؛ 8 مورد از نظرات منتقدان نسبت به این سریال مثبت و 7 مورد نیز متوسط بودند. در ادامه می‌توانید نقد سریال هزارو نهصد و بیست و سه توسط منتقدین را مطالعه کنید.

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 88

با وجود زوج هنری مثال‌زدنی‌ای چون فورد و هلن میلر (که پس از بازی در The Mosquito Coast در سال 1986 دوباره به هم پیوسته‌اند) که گروه بازیگری قابل تحسینی را رهبری می‌کنند و با وجود جلوه‌های تصویری با کیفیت سینمایی، دکورهای گسترده و تعداد بی‌شماری داستان‌های خوب، قسمت اول سریال 1923 نویدبخش پروژه‌ی جذاب و اعتیاد‌آور دیگری از شریدان است.

Pittsburgh Tribune-Review / راب اوون: 80

شبکه پارامونت+ تنها قسمت اول را برای بررسی در دسترس قرار داده است. این قسمت، ساعتی فشرده از درام با لحظات شاد اندک و نابجا است که حاصل طعنه‌های ملایم مخصوص فورد است.

نمرات سریال ۱۹۲۳

The Telegraph / آنیتا سینگ: 80

اگر آن را با معیارهای خودش بسنجید، محصول درجه یکی است… فورد و میرن شیمی راحتی به‌عنوان زن و شوهر با یکدیگر دارند.

The A.V. Club / مکس گو: 75

تنها از روی قسمت اول مشخص نیست که چگونه تمام خطوط داستانی به‌طور اجتناب‌ناپذیری با یکدیگر تلاقی می‌کنند، یا اینکه آیا تمام خطوط داستانی از همان اول خوب هستند یا نه. اما اگر سریال پیش‌درآمد شریدان به خوبی ساخته شود، می‌تواند نقش مهمی در ستاره شدن گروه بازیگران گسترده‌ی آن داشته باشد.

San Francisco Chronicle / کریس واگنار: 75

بر اساس یک قسمتی که در اختیار منتقدان قرار داده شده، به سختی می‌توان گفت سریال 1923 چطور دنیایی را خلق می‌کند. اما سطح جاه‌طلبی‌اش مشخص است. اگر سریال 1923 بتواند داستان‌های شخصی و بخش‌های اکشن و تاریخی خود را همزمان و به خوبی مدیریت کند، می‌تواند به خوبی سریال یلو استون باشد.

The Playlist / رودریگو پرز: 60

سریال ۱۹۲۳ مثل سریال یلواستون به یک تابلو فرش می‌ماند و شریدان نیز قصد ندارد سبک نوشتن خود را برای دو بازیگر درجه یک بزرگ تغییر دهد. واقعا وقتی آن‌ها در صحنه حضور ندارند، سریال به مشکل می‌خورد. اما با این حال باید سازنده این سریال را تحسین کنیم که بدون توجه به این حرف‌ها کار خودش را می‌کند.

ژانر سریال هزارو نهصد و بیست و سه

Decider / جوئل کلر: 50

تماشایش کنید، حتی اگر شده تنها به خاطر حضور فورد و میرن و این واقعیت که ثابت شده سریال‌های شریدان هرچه جلوتر می‌روند، بهتر می‌شوند. اما قسمت اول سریال 1923، حق حضور چنین ستارگانی را ادا نمی‌کند، داستان‌های از هم گسیخته دارد و بسیار کند است.

The Hollywood Reporter / دن فلنبرگ: 50

شاید در نهایت تکه‌های سریال ۱۹۲۳ به هم متصل شوند و شاید در زمان کوتاهی این اتفاق رخ دهد-باز هم می‌گویم که من فقط یک قسمت را دیده‌ام- اما در کوتاه‌مدت، بعید است که مخاطبان اصلی شریدان که به دقت آموزش دیده‌اند، اهمیتی بدهند.

سوالات متداول

برای تماشای سریال 1923 باید سریال Yellowstone را دیده باشیم؟

خیر. از آنجاییکه سریال 1923 پیش‌درآمد سریال یلو استون است و ماجراهایش قبل از آن رخ می‌دهد، می‌توانید بدون اینکه این سریال را دیده باشید، از تماشای سریال ۱۹۲۳ لذت ببرید.

قبل از دیدن سریال هزارو نهصد و بیست و سه باید سریال 1883 را ببینیم؟

قبل تماشای سریال 1883 نیز می‌توانید سریال 1923 را ببینید و الزامی در رعایت ترتیب زمانی آن‌ها وجود ندارد. اما پیشنهاد ما این است که پیش از تماشای سریال 1923 و حتی پیش از تماشای سریال Yellowstone، سریال 1883 را ببینید تا به خوبی با پیشینه خاندان داتن، داستان این سریال‌ها و فضای آن‌ها آشنا شوید.

کلام آخر

سریال هزارو نهصد و بیست و سه چند قسمت است؟

در این مقاله از پلازا به بررسی سریال 1923 پرداختیم و درباره داستان، بازیگران و نظرات منتقدان نسبت به آن صحبت کردیم تا شما بتوانید راحت‌تر برای تماشا و دانلود سریال 1923 تصمیم بگیرید. نظر شما درباره داستان و بازیگران این سریال چیست؟‌ آیا تریلر سریال 1923 را دیده‌اید؟ به نظرتان می‌توانیم این سریال را از بهترین سریال‌های درام وسترن بخوانیم؟ لطفا نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو