خبر مهم برای بازنشستگان؛ زمان واریز و مبلغ عیدی اعلام شد

منبع: ماگرتا

7

1401/10/21

21:37


به گزارش ماگرتا به نقل از تسنیم: کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: میزان و زمان پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نیست.

زمان واریز عیدی بازنشستگان ۱۴۰۲

علی دهگان کیا، رئیس مرکز بازنشستگی تامین اجتماعی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی در خصوص آخرین آمار پرداختی وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: آخرین آمار دریافتی از مستمری بگیران بر اساس این گزارش، این مرکز 170 هزار نفر در سراسر کشور و بیش از 30 هزار نفر در تهران وام خود را پرداخت کرده اند.

وی تصریح کرد: مبلغ وام پرداختی ۱۲ میلیون تومان است و ثبت نام و پرداخت بازنشستگان و سایر متقاضیان تا پایان سال ادامه دارد.

میزان وام قرض الحسنه به بازنشستگان در سال جدید چقدر است؟

دهقان کیا در پاسخ به این سوال که آیا تعداد میزان وام های قرض الحسنه در سال آینده افزایش می یابد یا خیر، گفت: در این بخش بحثی نشده است اما انتظار داریم این رقم افزایش یابد، در سال آینده اما به طور کلی اعداد هنوز در بحث رقم جلسه و مبحثی نداشته ایم.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در ارتباط با رقم و زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد:

آنچه را که سازمان تامین اجتماعی تاکید دارد، این است که میزان عیدی به بازنشستگان بر مبنای رقمی است که در زمان شاغل بودن فرد پرداخت شده است البته ما انتظار داریم در این زمینه میزان عیدی بیشتر باشد اما به هر ترتیب پیش‌بینی ‌می‌شود که میزان عیدی همانند فرمول سنوات گذشته به بازنشستگان پرداخت شود.

دهقان کیا گفت: هنوز جلسه ای در خصوص زمان پرداخت عیدی برگزار نشده است و باید منتظر اعلام سازمان تامین اجتماعی باشیم، اما پیش بینی می شود طبق سنوات گذشته این پرداخت انجام شود.

وی در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان تامین گفت: در این خصوص از هفته های آتی جلسات برگزار میشود و انتظار ما از رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که عنایت ویژه ای را به شرایط اقتصادی و زندگی بازنشستگان داشته باشند.

مبلغ عیدی بازنشستگان و عیدی کارمندان و کارگران

همانطور که در قانون مقرر شده است، حداقل نرخ عیدی دو برابر حداقل دستمزد و حداکثر نرخ عیدی سه برابر حداقل مزد است.

این مبلغ در سال ۱۴۰۱ با حقوق پایه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با کسر مالیات معادل پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حقوق پایه چهار میلیون تومان معادل هفت میلیون و ۹۶۰ هزار تومان تعیین شد.

همچنین طبق تصمیم شورای‌عالی کار، حداقل دستمزد کارگران برای یک شخص مجرد پنج میلیون و ۶۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است. این در حالی است که، حداقل حقوق پایه، مبنای محاسباتی عیدی ۱۴۰۲ است که بدون در نظر گرفتن حق مسکن و بن کارگری چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است.

بر اساس این داده ها عیدی کارمندان و کارگران در نوروز ۱۴۰۲ بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو