طرز تهیه قارچ پلو خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه قارچ پلو خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

3

1401/11/14

01:36


طرز تهیه قارچ پلو قارچ پلو، یک غذای خوشمزه و ساده است که ارزش غذایی زیادی دارد و طرز تهیه آن بسیار آسان …

طرز تهیه قارچ پلو

طرز تهیه قارچ پلو بدون گوشت طرز تهیه قارچ پلو با مرغ طرز تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه قارچ پلو ترکیه ای قارچ پلو شیرازی پلو قارچ و سیب زمینی طرز تهیه قارچ پلو ایتالیایی قارچ پلو با هویج

قارچ پلو، یک غذای خوشمزه و ساده است که ارزش غذایی زیادی دارد و طرز تهیه آن بسیار آسان و سریع است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قارچ پلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۴ پیمانه
سینه مرغ یا فیله مرغ ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
قارچ ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی یک عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، به مقدار لازم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
پودر پیاز و روغن به مقدار لازم
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه قارچ پلو

مرحله اول

برای تهیه قارچ پلوی مجلسی ابتدا برنج‌ را پاک کرده و با آب ولرم و یک قاشق غذاخوری نمک بگذارید تا به مدت ۲ تا ۳ ساعت کاملا خیس بخورد.

مرحله دوم

سینه مرغ یا فیله‌های مرغ به صورت مکعبی برش بدهید و با نمک و فلفل سیاه و پودر پیاز و زعفران دم کرده ترکیب کرده و بگذارید حدودا ۲ ساعت بماند تا مزه‌دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ‌ها را خوب شسته و به شکل ورقه‌ای برش داده و داخل آب جوش ریخته و بگذارید ۳ تا ۴ دقیقه بماند. بعد از آن قارچ‌ها را داخل آب سرد بریزید، با این روش می‌توانید قارچ‌ها را برای مدت طولانی‌تری در فریزر نگهداری کنید و بعدا هم از آن استفاده کنید.

مرحله چهارم

۲ تا پیاز متوسط را خلالی برش داده و با روغن کمی تفت می‌دهیم، سپس مقداری زردچوبه به آن اضافه کرده تا طلایی رنگ شود، بعد از آن مرغ و قارچ ورقه‌ای شده و فلفل دلمه‌ای که از قبل به شکل خلالی برش داده‌ایم را به تابه اضافه کرده و روی حرارت کم، مقداری تفت می‌دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه دهید تا قارچ آب بیاندازد و سپس نمک و زردچوبه و فلفل سیاه را به مقدار دلخواه اضافه کنید و در تابه را بسته، اجازه دهید تا همه مواد با هم خوب پخته شوند. اگر از فیله مرغ استفاده می‌کنید تفت دادن مواد کافی است و یا مدت زمان کوتاهی برای پخت کافی است.

مرحله ششم

در یک قابلمه مقداری آب ریخته و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید، سپس برنجی که از قبل خیسانده شده را داخل آب جوش ریخته و یک تا دو قاشق غذاخوری روغن مایع و یک قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید بجوشد تا دانه‌های برنج نرم شده و قد بکشند، بعد از آن برنج را آبکش کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله داخل قابلمه‌‌ای که برای پخت قارچ‌پلو مناسب و اندازه است مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود و با توجه به سلیقه خودتون از نان و یا سیب‌زمینی ‌ورقه‌ای شده برای ته‌دیگ استفاده کنید.

مرحله هشتم

حالا یک لایه از برنج را روی ته‌دیگ ریخته سپس یک لایه از مخلوط مرغ و قارچ را اضافه کنید، به همین شکل به صورت لایه لایه مواد را داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را بگذارید و یک ساعت زمان دهید تا برنج دم بکشد.

مرحله نهم

بعد از پخت، پلو را با مرغ و قارچ مخلوط می‌کنیم و در دیس می‌کشیم و مقداری زعفران دم کرده روی آن می‌ریزیم و سرو می‌کنیم. با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید برنج را به تنهایی پخته و داخل دیس بکشید و مخلوط قارچ و مرغ را موقع سرو غذا روی پلو بریزید و با زعفران دم کرده تزئین و میل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو