اجاق گاز شیشه ای بهتره یا استیل

اجاق گاز شیشه ای بهتره یا استیل


منبع: آکا

5

1401/11/14

02:19


اگرچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تفاوت این دو نوع اجاق فقط در ظاهر آن‌ها است، اما اگر دقیق شویم متوجه خواهیم شد که یک اجاق گاز پنج شعله شیشه ای و استیل تفا

 

هنگام خرید اجاق گاز رومیزی ، با یک سوال رایج روبرو می‌شویم و آن این است که بین اجاق گاز شیشه‌ای و استیل کدام را انتخاب کنیم؟ جدا از ظاهر متفاوت، این دو گزینه از نظر ویژگی‌های دیگر مانند کاربرد و دوام نیز بسیار متفاوت هستند. با این حال، انتخاب بین یک گاز صفحه پنج شعله شیشه‌ای و استیل دشوار است و بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد.

در این مقاله ویژگی‌های متمایز بین گاز صفحه شیشه ای و اجاق گاز استیل را از جهات مختلف بررسی می‌کنیم تا هنگام خرید بتوانید نیاز خود و کاربرد این محصول را بهتر بشناسید و انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

اجاق گاز شیشه ای بهتره یا استیل

 

تفاوت گاز شیشه ای و استیل چیست؟

اگرچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تفاوت این دو نوع اجاق فقط در ظاهر آن‌ها است، اما اگر دقیق شویم متوجه خواهیم شد که یک اجاق گاز پنج شعله شیشه ای و استیل تفاوت‌های بیشتری دارند.

این تفاوت‌ها باعث می‌شود که کاربرد آن‌ها نیز در مواردی با یکدیگر متفاوت باشد. برای شروع، اجازه دهید نگاهی به ویژگی‌های مختلف گاز صفحه پنج شعله بیندازیم و آن‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

۱- نحوه احتراق

اجاق گاز شیشه ای به دو صورت احتراق دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. همه ما می‌دانیم که برای احتراق دستی به یک فندک یا کبریت برای روشن کردن شعله نیاز داریم. در جرقه زنی اتوماتیک، لازم نیست از آن‌ها استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگیره را بچرخانید تا به طور خودکار یک جرقه ایجاد شود. این مدل اگرچه خیلی راحت است اما با این حال، در صورت شکستگی، تعمیر آن آسان نیست.

اما در مقابل اکثر انواع گاز صفحه پنج شعله استیل فقط با احتراق دستی عرضه می‌شوند. همانطور که گفته شد برای روشن کردن شعله باید از فندک یا کبریت استفاده کنید. تعداد کمی از مارک‌ها جرقه زنی اتوماتیک را نیز ارائه می‌کنند.

۲- مقایسه دوام گاز استیل و شیشه‌ای

اگر می‌خواهید از محصول برای مدت طولانی استفاده کنید، باید به دوام آن دقت کنید. برای اجاق گاز شیشه ای، استفاده از شیشه با بهترین کیفیت می‌تواند طول عمر اجاق را تضمین کند. اگر لایه شیشه ای ساخته شده در بالای آن سفت و با کیفیت عالی باشد، احتمال آسیب کمتری وجود دارد.

اگر شیشه کیفیت بسیار کمی داشته باشد، ممکن است به دلیل توزیع نابرابر گرما خرد شود. همچنین شیشه باید به اندازه‌ای قوی باشد که در برابر ضربه‌های اجسام سنگینی که به صورت عمدی یا سهوی به آن وارد می‌شود مقاومت کند.

وقتی در مورد گاز صفحه استیل صحبت می‌کنیم، استحکام بیشتر آن نسبت به شیشه کاملا روشن است. همه ما می‌دانیم که فولاد کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و به عنوان یک پوشش قوی عمل می‌کند.

از آنجایی که استیل یک سطح فلزی است و از استحکام بالایی برخوردار است، هنگام قرار دادن ظروف سنگین روی اجاق لازم نیست فکر کنید. کاملا بی خطر است و با استفاده از آن مشکلی نخواهید داشت. هر دو مدل ذکر شده می‌توانند اجاق گاز با استاندارد و ایزو اروپا باشند و با اطمینان از آن استفاده کنید.

اجاق گاز شیشه ای بهتره یا استیل

 

۳- تفاوت در تمیز کردن

وقتی صحبت از تمیز کردن گاز صفحه پنج شعله به میان می‌آید، اجاق شیشه ای نیاز به مراقبت بیشتری دارد. هنگام انجام این کار ملاحظات خاصی وجود دارد. آن را مرتب تمیز کنید و قبل از تمیز کردن، باید صبر کنید تا همه مشعل‌ها خنک شوند. برای تمیز کردن اجاق گاز فقط از یک پارچه مرطوب و محلول تمیز کننده استفاده کنید. به هیچ وجه از پاک کننده‌های ساینده استفاده نکنید.

برخلاف اجاق گاز شیشه‌ای یا اجاق گاز سرامیکی، تمیز کردن اجاق گاز استیل بسیار آسان است. برای تمیز کردن آن می‌توانید از پارچه مرطوب یا سرکه یا موارد دیگر استفاده کنید. با این حال، آن‌ها مستعد از دست دادن درخشش خود هستند.

۴- تفاوت ظاهری

نیازی به گفتن نیست که اجاق شیشه ای ظاهری زیبا، مدرن، درجه یک و جذابیت بالایی دارد. آن‌ها در پوشش‌های مختلف و طرح‌های بی عیب و نقص موجود هستند که نشان دهنده سلیقه منحصر به فرد آشپزخانه‌های مدرن است.

اجاق گازهای استیل سابقا با طراحی بسیار ابتدایی عرضه می‌شدند؛ اما امروزه در آن‌ها نیز طرح‌های مدرن و زیبا دیده می‌شود. آن‌ها ظاهری بدون لکه را ارائه می‌دهند. به همین دلیل توانسته‌اند که در دکوراسیون جدید منازل جای خود را باز کنند. گاز صفحه تورینوپلاس هر دو نمونه شیشه‌ای و استیل را در طرح‌های مدرن و زیبا تولید می‌کند.

۵- تفاوت در ایمنی

شیشه متراکمی که روی اجاق گاز صفحه پنج شعله قرار می‌گیرد، چندین برابر از شیشه معمولی محکم‌تر است و یک لایه ایمن و مستحکم در برابر حرارت و فشار است. این شیشه‌ها در ضخامت ۴، ۶ و ۸ میلی متر تولید می‌شوند.

اجاق‌های استیل با توجه به جنس فولادی، مقاومت در برابر خوردگی و حرارت بالا و  برای کاربرد طولانی مدت کاملا ایمن هستند. علاوه بر این، مثل اجاق‌های شیشه‌ای احتمال شکستن آن وجود ندارد.

۶- توزیع گرما

در گاز صفحه پنج شعله شیشه ای، توزیع گرما در مقایسه با اجاق گاز استیل یکنواخت‌تر است. این امر به این دلیل است که شیشه در برابر حرارت مقاوم است و یک محفظه مهر و موم شده که به عنوان یک لایه ایمنی عمل می‌کند. کنترل حرارت نیز در این نوع بسیار دقیق است. در اجاق گاز استیل، توزیع شعله ناهمگن‌تر است است.

۷- تفاوت در قیمت

گازهای شیشه‌ای که توسط اکثر برندها به فروش می‌رسد دارای قیمت بالاتری نسبت به گازهای استیل هستند. شیشه باکیفیت مورد استفاده در فرآیند تولید این اجاق‌ها گران است؛ از این رو قیمت محصول بالاتر خواهد بود. در سایر مارک‌های مقرون به صرفه مثل اجاق گاز دو شعله نیز، انواع شیشه ای گران‌تر از اجاق‌های استیل هستند. همچنین قیمت‌ها با توجه به طراحی، آپشن‌های در دسترس، تعداد مشعل‌ها و ظرفیت مورد نیاز افزایش می‌یابد.

نمونه‌های استیل مقرون به صرفه و نسبتا ارزان‌تر هستند. همچنین به راحتی در بازار موجود هستند و شما به راحتی می‌توانید بر اساس ترجیحات خود، مانند ظرفیت و کاربرد آن، یکی را انتخاب کنید.

اجاق گاز شیشه ای بهتره یا استیل

 

نتیجه گیری

به طور خلاصه، هر دو اجاق خوب هستند و با توجه به کاربرد مد نظر شما می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. انتخاب بین این دو نمونه کاملا به ترجیحات و انتخاب‌های فرد بر اساس نیازهای شخصی بستگی دارد. اجاق گازهای استیل بادوام و مقرون به صرفه هستند، اما ممکن است جذابیت ظاهری کمتری داشته باشند.

اگر می‌خواهید اجاق گاز صفحه پنج شعله شما ظاهری ساده و عالی به آشپزخانه شما بدهد، یک اجاق شیشه ای می‌تواند این امکان را به شما بدهد. و به زیبایی آشپزخانه شما بیفزاید.

در این مقاله به طور کامل به بررسی تفاوت‌‌ها و کاربردهای اجاق گاز شیشه ای و اجاق گاز استیل پرداختیم. چنانچه به مشاوره بیشتری احتیاج دارید یا قصد خرید انواع اجاق گاز ایرانی با کیفیت را دارید می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

تورینوپلاس تولید کننده لوازم توکار آشپزخانه دارای نشان ملی استاندارد ایران و ایزو ۹۰۰۱ از QMS  ایتالیا با گارانتی 123 سال شکست شیشه، ۶۰ ماه گارانتی محصول و دارای ۳۸۰ نمایندگی فعال در سراسر کشور است. در نظر داشته باشید که جهت اخذ نمایندگی می‌توانید با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان قبل از خرید 02165274816 | 02165274817 | 09120068602

اجاق گاز شیشه ای بهتره یا استیل

اجاق گاز رومیزی,گاز رومیزی تورینو, گاز رومیزی تورینوپلاس

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو