درصد احتمال باردار شدن با وجود کاندوم خوب

منبع: اوما

4

1401/12/15

02:43


درصد احتمال باردار شدن با وجود کاندوم خوب

چکیده : کاندوم یک پوشش لاتکسی است که برای جلوگیری از بارداری و انتقال بیماری‌های جنسی استفاده می‌شود. انواع مختلفی از کاندوم‌های زنانه و مردانه در بازار وجود دارند که بر حسب نیاز خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که احتمال بارداری با وجود استفادهٔ صحیح از کاندوم وجود دارد، بنابراین به‌طور 100% به آن اعتماد نکنید.

کاندوم یک پوشش لاتکسی است که برای جلوگیری از بارداری و انتقال بیماری‌های جنسی استفاده می‌شود. انواع مختلفی از کاندوم‌های زنانه و مردانه در بازار وجود دارند که بر حسب نیاز خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که احتمال بارداری با وجود استفادهٔ صحیح از کاندوم وجود دارد، بنابراین به‌طور 100% به آن اعتماد نکنید. با ما همراه باشید تا دربارهٔ احتمال باردار شدن با وجود کاندوم و درصد خطای آن بیشتر بدانید. در این مقاله به نقل از داروخانه داروچی به بررسی احتمال بارداری با وجود کاندوم سالم می‌پردازیم.

درصد خطا در استفاده از کاندوم

اگر از کاندوم به شکل صحیح و اصولی استفاده شود، درصد خطای آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. طبق مطالعات انجام‌شده، کاندوم تا 98% در پیشگیری از بارداری موفق عمل می‌کند. اما بااین‌حال این آمار هیچ‌وقت به صفر نمی‌رسد. احتمال باردار شدن با وجود کاندوم غیرممکن نیست. حتی در صورت استفادهٔ ناصحیح، این آمار ممکن است تا 85% نیز برسد. البته درصد خطای کاندوم تاریخ‌ مصرف گذشته 100% است، بنابراین برای جلوگیری از بارداری ناخواسته، بهتر است که از یک کاندوم باکیفیت استفاده کنید. داروچی ارائه‌کنندهٔ انواع لوازم زناشویی از جمله خرید کاندوم تاخیری است که می‌توانید تمام محصولات بهداشتی خود را از طریق این سایت تهیه کنید.

کاهش خطر بارداری در حین استفاده از کاندوم


راهکارهایی وجود دارند که می‌توانند درصد بارداری با کاندوم را تا حد زیادی کاهش داده و به صفر نزدیک کنند. هیچ روش پیشگیری از بارداری وجود ندارد که نتیجهٔ 100% داشته باشد. حتی با استفاده از مطمئن‌ترین روش‌های پیشگیری نیز احتمال بارداری وجود دارد، بنابراین برای این‌که احتمال باردار شدن با وجود کاندوم را تا حد زیادی کاهش دهید، باید نحوهٔ استفاده از آن را بلد باشید. توصیه می‌شود که قبل از هر چیز، روش‌های اصولی استفاده از کاندوم را یاد بگیرید.

استفادهٔ صحیح از کاندوم تا حد زیادی باعث کاهش خطر بارداری می‌شود. مورد دیگری که باعث کاهش خطر بارداری با کاندوم می‌شود، استفاده از سایر روش‌های پیشگیری به‌طور هم‌زمان است. استفاده از قرص جلوگیری یا دستگاه آی‌یودی به‌طور هم‌زمان با کاندوم، احتمال بارداری را به صفر نزدیک می‌کند. اما استفادهٔ هم‌زمان از کاندوم مردانه و کاندوم داخلی به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود، چراکه در طی رابطه، احتمال پارگی کاندوم‌ها وجود دارد و این به معنای افزایش احتمال بارداری است، بنابراین بهتر است که به شکل صحیح از سایر روش‌های پیشگیری در کنار کاندوم استفاده کنید. برای این‌که بهترین روش پیشگیری را شناسایی کنید، با یک پزشک مشورت کنید.

علائم و نشانهٔ کاندوم خراب و معیوب

کاهش خطر بارداری با کاندوم سالم تا حد زیادی وجود دارد. استفاده از کاندوم خراب نه‌تنها شانس بارداری را کاهش نمی‌دهد، بلکه سبب افزایش آن هم می‌شود؛ چراکه کاملاً ناکارآمد است و با زمانی از کاندوم استفاده نمی‌کنید، هیچ تفاوتی ندارد. برای این‌که احتمال باردار شدن با وجود کاندوم خراب را کاهش دهید، بهتر است که قبل از استفاده از کاندوم آن را به‌خوبی بررسی کنید. اولین نشانهٔ کاندوم خراب، انقضای تاریخ‌مصرف آن است. وجود هرگونه پارگی یا سوراخ شدگی، سفت یا شل‌شدگی، عدم نشتی روان‌کننده و وجود بوی بد کاندوم، از نشانه‌های کاندوم خراب هستند. در صورت مشاهدهٔ این نشانه‌ها بهتر است ریسک نکنید و از کاندوم سالم استفاده کنید.

 

علائم کاندوم خراب

استفادهٔ صحیح از کاندوم

اگر می‌خواهید احتمال باردار شدن با وجود کاندوم را به حداقل برسانید، باید به‌طور صحیح از آن استفاده و نگه‌داری کنید. البته نکاتی وجود دارند که قبل از استفاده باید به آن توجه کنید. اولین قدم در استفادهٔ صحیح از کاندوم، چک کردن تاریخ انقضا است. درصورتی‌که تاریخ انقضای کاندوم گذشته باشد، نباید از آن استفاده کنید، چراکه خاصیت کشسانی خود را از دست داده و حتی ممکن است سوراخ شده باشد. نکات مهم دیگری وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توانید خطر بارداری را کاهش دهید:

  • چک کردن کاندوم اولین کاری است که باید انجام دهید؛ کاندوم باید کاملاً سالم باشد و هیچ‌گونه پارگی یا سوراخی نداشته باشد.
  • قبل از پوشیدن کاندوم می‌توانید از روان‌کننده‌های برپایهٔ آب استفاده کنید. با انجام این کار کاندوم پاره نخواهد شد.
  • در زمان پوشیدن کاندوم، سر آن را نگه دارید و کاندوم را در امتداد آلت تناسلی خود بالا بکشید.
  • حدود یک سانت از سر کاندوم را فضای خالی بگذارید تا مایع منی در آنجا جمع شود. با انجام این کار از پارگی کاندوم جلوگیری کنید. البته در برخی از مدل‌های کاندوم، فضای مخصوصی برای جمع‌آوری منی تعبیه شده‌است.
  • اگر در حین رابطه کاندوم پاره شد، فوراً رابطه را متوقف کنید و از کاندوم سالم استفاده کنید.
  • بعد از اتمام رابطهٔ جنسی و قبل از شل‌شدن آلت، کاندوم را با احتیاط بیرون بیاورید.

بعد از بیرون آوردن کاندوم، آن را گره بزنید و در کیسه دیگری بگذارید و به سطل آشغال بیندازید. انجام این کار باعث می‌شود که کسی آگاهانه و یا غیرآگاهانه نتواند آن را لمس کند.

نکات مهم در حین خرید کاندوم

در زمان خرید از جمله خرید کاندوم خاردار  از داروچی، سایز کاندوم را بررسی کنید. استفاده از کاندوم متناسب با سایز آلت، رابطهٔ جنسی را راحت‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

-توجه به تاریخ انقضا یکی دیگر از نکات مهم خرید کاندوم است. کاندوم‌های تاریخ‌مصرف گذشته مطمئن نیستند و استفاده از آن‌ها احتمال بارداری و مبتلا شدن به بیماری‌های مقاربتی را بالا می‌برد.

-انتخاب نوع کاندوم از دیگر نکات مهم خرید کاندوم است. استفاده از مدل‌های متنوع علاوه‌بر کاهش خطر بارداری با کاندوم، سبب ایجاد یک رابطهٔ جنسی لذت‌بخش‌تر نیز می‌شود. بهتر است قبلاً از خرید، با انواع مدل‌های کاندوم آشنایی پیدا کنید و درنهایت اقدام به خرید کنید.

-خرید روان‌کنندهٔ متناسب با کاندوم نکتهٔ مهم دیگری است که نباید آن را فراموش کنید. برای بیشتر کاندوم‌ها از روان‌کننده‌هایی برپایهٔ آب استفاده می‌شود. البته بعضی از مدل‌های کاندوم‌ها دارای روان‌کننده هستند و نیازی به خرید جداگانه نیست.

در نهایت خرید کردن از یک فروشگاه معتبر دیگر نکتهٔ مهم خرید است. داروچی با ارائه انواع لوازم زناشویی خوب و باکیفیت، یکی از بهترین فروشگاه‌های فروش کاندوم است.

 

نکات مهم در حین خرید کاندوم

سخن پایانی

کاهش خطر بارداری با استفاده از یک کاندوم خوب امکان‌پذیر است. البته روش استفادهٔ صحیح از کاندوم به همان اندازه مؤثر است. مدل‌های مختلفی از کاندوم‌های زنانه و مردانه با ویژگی‌های مختلفی در بازار وجود دارند. بررسی نوع و میزان مقاومت کاندوم‌ها یکی از عوامل اساسی در زمان خرید کاندوم است. توجه داشته باشید که حتی اگر از سایر روش‌های پیشگیری استفاده می‌کنید، استفاده از یک کاندوم خوب را فراموش نکنید. با انجام این کار شانس بارداری را تا حد زیادی کاهش می‌دهید. شما از کدام روش پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنید؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو