طرز تهیه کوکی براونی

طرز تهیه کوکی براونی ترک دار طرز تهیه کوکی براونی بدون فر کوکی براونی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کوکی براونی شف طیبه

کوکی براونی یکی از انواع شیرینی‌های بین‌المللی و خوشمزه است که بافت سبکی دارد و به کوکی خیس هم معروف است، این شیرینی یک میان وعده فوق ‌العاده لذیذ و مقوی است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی براونی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک
آرد۳ و نیم لیوان
تخم‌مرغ۲ عدد
شکرنصف لیوان
روغن مایع۱ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
وانیلبه مقدار کافی
بکینگ پودریک قاشق چایخوری
مواد لازم برای شربت
شکریک و نیم لیوان
شیرنصف لیوان
قهوهیک قاشق غذاخوری
آبیک و نیم لیوان

طرز تهیه کوکی براونی

مرحله اول

برای تهیه کوکی براونی خوشمزه ابتدا تخم‌مرغ‌ها را از قبل در دمای محیط قرار دهید، بعد در یک ظرف مناسب با همزن برقی یا دستی خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و پف کنند و حجیم شوند.

مرحله دوم

سپس شکر را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و تقریبا ۴ دقیقه هم بزنید تا مایع، کرمی رنگ شود، حالا وانیل را هم روی مواد بریزید و هم بزنید تا مخلوط کشدار شود و بافت نرمی پیدا کند.

مرحله سوم

بعد از آن روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید و با دور کند همزن کمی هم بزنید، فقط به اندازه‌ای که روغن با مواد مایع ترکیب شود و بافت نرم و یکدستی تشکیل شود.

مرحله چهارم

حالا در یک ظرف آرد را الک کنید و بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید سپس برای این ‌که آرد گلوله نشود یک بار دیگر با هم الک کنید تا بافت آرد یکدست شود.

مرحله پنجم

بعد، آرد را کم‌کم روی مخلوط الک کنید و با همزن دستی و به شکل دورانی در یک جهت هم بزنید تا خمیر تشکیل شده غلیظ شود و بافت یکدست و نرمی پیدا کند.

نکته: در این مرحله از همزن دستی استفاده کنید تا پف شیرینی از بین نرود.

مرحله ششم

سینی فر را با کره یا روغن چرب کنید و یا کاغذ روغنی در سینی بیاندازید و از مواد خمیر به اندازه یک گردو بردارید و با دست گرد کنید و روی سینی با فاصله بچینید.

مرحله هفتم

سپس سینی را در فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده است قرار دهید و ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان دهید تا کوکی براونی‌ها پخته شوند و روی آن‌ها طلایی رنگ شود.

مرحله هشتم

در این مدت برای درست کردن شربت روی کوکی‌ها، در یک ظرف مناسب آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا با مخلوط شوند و به درجه جوش برسند.

مرحله نهم

وقتی آب به جوش آمد ۳ دقیقه زمان دهید تا بجوشد و غلظت آن کمی بیشتر شود بعد شیر را اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید تا دوباره چند جوش بزنند و بافت شربت یکدست شود.

مرحله دهم

سپس شربت را از روی حرارت بردارید و یک قاشق قهوه به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود و قهوه در آن گلوله نشود، حالا کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله یازدهم

بعد از این که شیرینی‌ها پخته شد، کوکی‌های داغ را در شربت سرد فرو کنید و یک ثانیه زمان دهید و دربیاورید، همه کوکی‌ها را به همین شکل در شربت آغشته کنید.

مرحله دوازدهم

حالا برای تزئین روی کوکی‌ها، تقریبا ۸۰ گرم شکلات را در ظرفی به روش بن‌ماری ذوب کنید و از شکلات آب شده روی کوکی‌ها بریزید و مقداری پودر پسته یا نارگیل روی آن بپاشید. در آخر کوکی براونی آماده شده را در ظرف مناسب بچینید و همراه با چای سرو کنید.