نحوه حذف نوار جستجوی گوگل از صفحه اصلی ‌اندروید

نحوه حذف نوار جستجوی گوگل از صفحه اصلی ‌اندروید


منبع: پلازا

4

1402/1/26

22:29


نحوه حذف نوار جستجوی گوگل از صفحه اصلی ‌اندروید

نوار جستجوی گوگل به صورت پیش فرض در صفحه هوم اکثر گوشی‌های اندورید وجود دارد. برای آگاهی از چگونگی حذف نوار جستجوی گوگل با پلازا همراه باشید.

نوار جستجوی گوگل یا نوار سرچ بار یکی از ویژگی‌های پیش فرض در گوشی‌های هوشمند است. وجود این نوار دسترسی آسان به موتور جستجوی گوگل را فراهم می‌کند، به طوری که دیگر نیازی نیست کاربر برای جستجوی موضوع دلخواه خود در اینترنت وارد اپلیکیشن خاصی شود. شاید برخی از کاربران وجود نوار سرچ بار در صفحه هوم گوشی را بسیار مفید بدانند، در مقابل کاربرانی هستند که به دلایل زیبایی شناختی و اشغال فضا، وجود نوار سرچ گوگل را روی صفحه گوشی خود ضروری نمی‌دانند. اگر تمایل به حذف نوار سرچ گوگل در اندروید را دارید، با آموزش چگونگی حذف نوار جستجوی گوگل در این مطلب از پلازا همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

چرا باید نوار جستجوی گوگل را از صفحه اصلی اندروید حذف کنیم؟

حذف نوار سرچ گوگل در اندروید

گوگل همواره سعی می‌کند خدمات خود را در اندروید به هر طریق ممکن افزایش دهد. از طرفی گوگل سعی می‌کند کاربران را به استفاده از خدمات خود تشویق کند. نوار سرچ گوگل نیز یکی از همین خدمات است. این نوار در قسمت بالای صفحه اصلی اندروید قرار دارد و دسترسی آسان جستجو را برای کاربر فراهم می‌کند.

با توجه به فضایی که سرچ بار در صفحه هوم گوشی اشغال می‌کند، اکثر کاربران به دنبال راهی برای حذف نوار جستجوی گوگل هستند. اگر شما هم وجود نوار ابزار جستجوی Google را غیرضروری می‌دانید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. لازم به ذکر است بدانید که نوار گوگل روی صفحه گوشی سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی یکسان بوده است که تفاوت چندانی در آنها دیده نمیشود. هرچند اگر در زمینه انجام اینکار با مشکلی مواجه شدید و یا مسیر ذکر شده در گوشی شما وجود نداشت میتوانید مشکلات و سوالات خود در این زمینه را برای ما ارسال کنید تا کارشناسان پلازا براساس مدل گوشی شما راهکار رفع این مشکل را برایتان ارسال کنند.

روش های حذف نوار جستجوی گوگل از صفحه اصلی اندروید

در مقاله حذف نوار سرچ گوگل روی صفحه اول گوشی بد نیست بدانید که شرکت گوگل در حال پیاده سازی المان های بسیار برای راحتی کاربر در نسخه موبایل بوده است که امروزه برای اسکن مطالب سایت و نمایش آنها در نتایج گوگل ابتدا نسخه موبایل سایت هارا بررسی میکند که راحتی کاربر در نسخه موبایل از اصلی ترین دلیل رشد سایت ها بوده است. نوار گوگل در این زمینه نقش بسزایی خواهد داشت که اگر تصمیم به حذف آن دارید پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

حذف نوار جستجوی گوگل کار سختی نیست، اما روش پاک کردن آن در گوشی‌های مختلف متفاوت است. به عنوان نمونه، در گوشی سامسونگ و ال جی به همان روشی که آیکون‌های صفحه اصلی را حذف می‌کنید، می‌توانید نوار سرچ بار را نیز پاک کنید. اما در گوشی سونی اکسپریا این روش جواب نمی‌دهد. ما در این قسمت تمام روش‌های حذف سرچ بار را در انواع گوشی‌های هوشمند برای شما شرح خواهیم داد.

حذف مستقیم از هوم اسکرین

روش حذف مستقیم از صفحه هوم برای دستگاه‌های مختلف متفاوت است که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

بهترین برنامه نقاشی برای اندروید و iOS : دانلود 25 برنامه ...
تیم پلازا18 آذر 1401 10:30

thumbnail

راهنمای خرید میکروفن یقه ای | معرفی بهترین میکروفون ...
تیم پلازا05 بهمن 1400 23:30

1. حذف سرچ در گوشی سامسونگ و ال جی

برای حذف نوار جستجوی گوگل در گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ و ال جی، ابتدا انگشت خود را بر روی سرچ بار نگه دارید. با این کار آیکون سطل زباله در بالای صفحه نمایش ظاهر خواهد شد. حال نوار سرچ بار را به سمت سطل زباله بکشید و رها کنید. به همین راحتی نوار جستجوی Google از صفحه هوم گوشی سامسونگ و ال جی شما پاک خواهد شد.

شرکت سامسونگ امروزه یکی از بزرگترین کمپانی های سازنده محصولات الکترونیکی اللخصوص گوشی های هوشمند بوده است که با این همه قدرت توان پاکسازی نوار ابزار گوگل از محصولات خود را نداشته است. در این زمینه ویژگی های بسیار این نوار میتواند برای کاربرانی که در حوزه اینترنت فعالیت دارند و یا درطول روز سرچ های بسیاری را انجام میدهند گزینه خوبی باشد. پیشنهاد میشود نظر خود را در خصوص نوار جستجوی گوگل در گوشی سامسونگ باما در میان بگذارید.

حذف سرچ در گوشی سامسونگ

اگر این نوار را حذف کرده اید و تصمیم به بازیابی آن دارید پیشنهاد میشود در ادامه مقاله چگونه نوار جستجو گوگل را برگردانیم سامسونگ باما همراه باشید که قصد داریم شمارا در زمینه بازیابی این ویجت کاربردی همراهی کنیم. برای بازیابی نوار جستجو در گوشی سامسونگ و ال جی به روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا در یک محل خالی روی صفحه اصلی گوشی که هیچ اپلیکیشنی در آنجا نباشد، انگشت خود را نگه دارید تا تنظیمات مربوط به صفحه نمایش برای شما نمایان شود.
  • در تنظیمات باز شده روی ویجت‌ها (Widgets) کلیک کنید.
  • ویجت Google App را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  • ویجت سرچ بار را پیدا کنید و آن را روی صفحه هوم بکشید و رها کنید. با این روش، نوار جستجوی گوگل دوباره روی صفحه اصلی گوشی نمایان خواهد شد. نظر خود را در مورد حذف نوار گوگل روی صفحه گوشی باما در میان بگذارید.
احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

روش های جلوگیری از شنود تلفن همراه / علائم شنود تلفن ...
تیم پلازا10 آذر 1401 15:30

thumbnail

آموزش تصویری دیلیت اکانت توییتر با موبایل و کامپیوتر
محمد علی محمدی16 اردیبهشت 1401 09:30

2. حذف سرچ بار در گوشی هواوی

برای حذف سرچ در گوشی‌های هواوی، انگشت خود را بر روی سرچ بار نگه دارید. آیکون Remove بالای صفحه هوم ظاهر خواهد شد. نوار سرچ را به سمت آیکون مربوطه بکشید و رها کنید. نوار جستجو حذف خواهد شد.

اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید نوار جستجوی گوگل را به جای قبلی خود برگردانید، از ویجت مربوط به آن اقدام کنید. نحوه نمایش نوار جستجو بر روی صفحه نمایش گوشی هواوی همانند گوشی‌ سامسونگ است که در قسمت بالا آن را توضیح داده‌ایم.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

معرفی بهترین گوشی های تاشو لمسی دنیا در سال 2021 + قیمت ...
تیم پلازا31 تیر 1401 08:30

thumbnail

فهرست گوشی هایی که اندروید 12 را می گیرند
مهسا راد27 شهریور 1400 13:20

3. حذف سرچ بار در گوشی سونی

نوار ابزار جستجوی Google

برای حذف نوار سرچ گوگل در اندروید سونی به روش زیر عمل کنید:

  • انگشت خود را روی نوار جستجوی گوگل در صفحه هوم نگه دارید.
  • در سمت راست نوار جستجو، منویی مشاهده خواهید کرد. گزینه Hide را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
  • با این کار نوار جستجو از صفحه اصلی گوشی شما پاک خواهد شد.

اگر تصمیم به بازیابی نوار سرچ بار گرفتید، روی صفحه نمایش گوشی انگشت خود را نگه دارید تا ویجت‌ها در قسمت پایین صفحه نمایان شوند. سپس، ویجت Google را انتخاب کنید. نوار سرچ به جای قبلی خود بازخواهد گشت.

حذف گوگل از صفحه اصلی شیائومی

برای انجام اینکار شما نیازی به کمک و یا آموزش تصویری نخواهید داشت زیرا رابط کاربری محصولات شیائومی همیشه از اصلی ترین ویژگی این برند بوده است که برای حذف این آیکون گوگل میتوانید انگشت خود را برای ثانیه هایی روی  کادر جستجوی گوگل نگهدارید. سپس برای شما یکسری ایتم به نمایش در می آید که با انتخاب گزینه حذف میتوانید آنرا از صفحه مربوط حذف کنید. همچنین برای جا به جایی آن میتوانید از روش درگ استفاده کنید و به صفحه ای که مدنظرتان است آنرا منتقل کنید. نظر خود را در خصوص برگرداندن نوار سرچ گوگل باما در میان بگذارید.

نوار گوگل روی صفحه گوشی شیائومی به شما این امکان را میدهد تا بدون بارگذاری صفحه اول کروم بتوانید عبارت هایی که نیاز دارید را سرچ کنید. این مورد سبب مصرف بهینه اینترنت و سرعت بالاتر خواهد شد که میتواند کارایی های دیگری را برای شما به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است بدانید که این نوار محصول رسمی از شرکت گوگل بوده که تمامی سرچ های شمارا از موتور جستجوی گوگل به نمایش میگذارد که هیچ نگرانی از این بابت نخواهید داشت. در ادامه توضیحات به برگرداندن نوار سرچ گوگل اشاره شده است که پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

غیرفعال کردن اپلیکیشن گوگل

اگر به هر دلیلی روش‌های ذکر شده در بالا برای شما کارساز نبود، می‌توانید برای حذف نوار جستجوی گوگل، اپلیکیشن گوگل را غیرفعال کنید. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید و قسمت All apps را باز کنید.
  • در این قسمت تمام اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی شما نمایش داده می‌شوند.
  • Google App را پیدا کنید. روی آن کلیک کنید تا صفحه تنظیمات مربوط به آن باز شود.
  • برای غیر فعال کردن اپلیکیشن گوگل، گزینه Disable را پیدا کنید و تیک آن را بزنید. در این صورت اپلیکیشن گوگل غیرفعال می‌شود.
  • دستگاه خود را یک بار خاموش و روشن کنید. خواهید دید که نوار جستجوی گوگل از صفحه اصلی گوشی حذف شده است.

البته در نظر داشته باشید غیرفعال کردن اپلیکیشن گوگل، ممکن است روی عملکرد اپلیکیشن‌های وابسته به آن مانند دستیار گوگل و یا جستجوی صوتی تاثیر بدی داشته باشد. یک راه بهتر برای برداشتن نوار سرچ بار، این است که در یک جای خالی روی صفحه نمایش انگشت خود را نگه دارید. از میان گزینه‌های نمایش داده شده، تنظیمات را انتخاب کنید. سپس، گزینه Show Google tool bar on home screen را غیرفعال کنید. با این روش نیز نوار جستجوی گوگل از روی صفحه اصلی پاک خواهد شد.

برای برگرداندن و نمایش نوار جستجو بر روی صفحه نمایش گوشی، از قسمت تنظیمات گوشی خود، در قسمت Google App تیک گزینه Disable را بردارید. با این کار نوار جستجو روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد. اگر بدنبال برگرداندن نوار سرچ گوگل هستید  پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

استفاده از لانچر سفارشی

حذف نوار جستجوی گوگل

یک روش دیگر برای حذف نوار سرچ گوگل در اندروید استفاده از لانچر سفارشی و یا همان قابلیت شخصی سازی در اندروید است. شما می‌توانید با نصب یک اپلیکیشن، لانچر مربوط به همان اپلیکیشن را جایگزین لانچر پیش فرض گوشی خود کنید. این لانچرها ظاهری متفاوت برای صفحه نمایش گوشی شما ایجاد خواهند کرد. دو لانچر Apex و Nova از لانچرهای معروف در سیستم عامل اندروید هستند که ظاهری زیبا و امکانات کاربردی زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه مقاله برگرداندن نوار سرچ گوگل باما همراه باشید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

معرفی پرطرفدارترین اپلیکیشن های زیبایی چهره برای ...
تیم پلازا18 اسفند 1401 11:30

thumbnail

معرفی گوشی های سری A سامسونگ + مشخصات فنی و قیمت روز ...
تیم پلازا11 اسفند 1401 10:30

روت کردن گوشی

برای حذف نوار سرچ گوگل در اندروید، می‌توانید از روش روت کردن گوشی استفاده کنید. هنگامی که گوشی خود را روت می‌کنید، به امکانات سیستمی گوشی دسترسی پیدا می‌کنید. در این روش می‌توانید اپلیکیشن گوگل را Uninstall کنید. گفتنی است در این روش این اپلیکیشن به طور کلی از گوشی شما حذف می‌شود، اما در روش‌های قبلی شما نوار سرچ بار را غیرفعال می‌کنید.

چگونه نوار گوگل را فعال کنیم | برگرداندن نوار سرچ گوگل

اگر بدنبال این هستید که بدانید چگونه نوار جستجو گوگل را برگردانیم باما همراه باشید. البته تاکنون این موضوع برای برند های مختلفی که در توضیحات فوق نامبرده شده اند ذکر شده است ولی اگر به هر دلیلی آنها را مشاهده نکرده اید پیشنهاد میشود در این زمینه باما همراه باشید. برای فعال کردن نوار جستجو در اسکرین گوشی اندروید میتوانید با نگه داشتن انگشت خود روی صفحه نمایش به ویجت و ابزارک هایی که در گوشی بکارگرفته شده است دسترسی داشته باشید.

در این زمینه به نسبت مدل و برند گوشی با ویژگی های بسیاری مواجه خواهید شد که با چپ و راست نمودن آن کادر میتوانید تمام بخش هایی که غیرفعال بوده است را مشاهده کنید. با پیدا کردن نوار جستجوی گوگل میتوانید آنرا روی صفحه نمایش درگ کنید و زین پس از آن استفاده نمائید. اگر هنوز با موضوع چگونه نوار گوگل را در صفحه اصلی گوشی فعال کنیم دست و پنجه نرم میکنید میتوانید سوالات خود را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

جمع بندی

مقاله ای تحت عنوان حذف نوار گوگل روی صفحه گوشی در اختیار شما عزیزان قرار گرفت که در این زمینه برگرداندن نوار سرچ گوگل نیز ذکر شد که براساس نیاز خود میتوانید از آنها استفاده کنید. اگر در این زمینه با سوال یا مشکلی مواجه هستید میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید. در مطلب بالا نحوه حذف نوار جستجوی گوگل را در گوشی‌های مختلف به شما آموزش دادیم. امیدواریم این مطلب رضایت خاطر شما را فراهم کرده باشد. شما کدام یک از روش‌های حذف نوار جستجوی گوگل را به کار برده‌اید؟ اگر از روش دیگری غیر از روش‌های مطرح در مطلب بالا نوار سرچ بار را در گوشی خود حذف کرده‌اید، خوشحال می‌شویم تجربه خود را با پلازا در میان بگذارید. ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو