مهمترین مراسم های مد و فشن بین المللی در سال 1402

مهمترین مراسم های مد و فشن بین المللی در سال 1402


منبع: مدیسه

5

1402/1/27

00:52


برای افرادی که عاشق دنیای مد و فشن هستند، با خبر بودن از مراسم های مد و فشن ضروری است.

مهمترین مراسم های مد و فشن بین المللی در سال 1402

برای افرادی که عاشق دنیای مد و فشن هستند، با خبر بودن از مراسم های مد و فشن ضروری است. این مراسم‌ها شما را با جدیدترین رویدادهای دنیای مد آشنا کرده و علاوه بر آن شما را به سفری باور نکردنی و هیجان انگیز می‌برند. اگر به تازگی پا در عرصه مد گذاشته‌اید و دوست دارید اطلاعاتی در رابطه با مراسم‌های مختلف و محل برگزاری آنان به دست آورید، در ادامه با ما همراه باشید. ما در این مقاله تاریخ مهم‌ترین مراسمات فشن در سال 1402 را گرد هم آورده‌ایم.

آشنایی مراسم های مد و فشن

مراسم‌های مد و فشن توسط طراحان مد، برندهای مختلف و استایلیست‌ها برگزار می‌شود. مجموعه‌ای از لباس‌های جدید، اکسسوری‌های جدید و … در این مراسمات به نمایش گذاشته می‌شوند. با برگزاری این مراسم‌ها ما متوجه می‌شویم که در آینده چه انتظاری باید از صنعت مد داشته باشیم.

هفته‌مد نیویورک

هفته مد نیویورک

هفته‌مد نیویورک در شهر محبوب نیویورک و در ماه‌های فوریه و سپتامبر برگزار می‌شود. این مراسم یکی از چهار هفته‌مد بزرگ در جهان بوده که در ادامه به بررسی سه مورد دیگر نیز خواهیم پرداخت. برندهای بزرگی همچون رالف لورن، مایکل کورس، دایان فون فورستنبرگ، کالوین کلاین، مارک جاکوبز، تامی هیلفیگر، برادران بروکس، الکساندر وانگ و بسیاری از موارد دیگر در این مراسم حضور دارند. هفته‌مد نیویورک در اوایل دهه 1940 آغاز شده و پیشگام رویدادهای مد در سراسر جهان بوده است. در سال 1402 این مراسم مصادف با شهریور و بهمن ماه است.

هفته‌مد لندن

هفته مد لندن

هفته‌مد لندن کوتاه‌ترین هفته‌مد در بین چهار مورد دیگر بوده که تنها 5 روز به طول می‌انجامد. همچنین این مراسم دقیقا بعد از هفته‌مد نیویورک برگزار خواهد شد. در بین مراسم‌های مد و فشن این رویداد معتبر انگلیسی به برخورداری از مدهای بی‌باک و تخیلی معروف است. افراد بزرگی همچون پرنسس دایانا، نائومی کمپبل و کیت ماس در جذابیت بیش‌تر این هفته‌مد نقش داشته‌اند. در حال حاضر نیز برندهای معروفی همچون باربری و استعدادهای جوان در این مراسم حضور می‌یابند.

هفته مد پاریس

هفته مد پاریس

این مراسم فشن شو رویدادی دوسالانه بوده که همچون هفته‌مد نیویورک در ماه‌های فوریه و سپتامبر برگزار می‌شود. در این مراسم آثار بزرگ‌ترین برندهای جهان همچون لویی ویتون، کریستین دیور، شنل و بسیاری از موارد دیگر به نمایش گذاشته می‌شود. شهرت شهر پاریس به عنوان پایتخت مد به اوایل قرن بیستم میلادی باز می‌گردد. اما هفته‌مد پاریس به طور رسمی در سال 1973 فعالیت خود را آغاز کرده است. یکی از دلایل مشهور شدن این هفته‌مد، به دلیل وجود صنایع دستی زیبا است.

هفته مد میلان

هفته مد میلان

چهارمین مورد از 4 هفته بزرگ فشن شو خارجی، هفته‌مد میلان است. در بین مراسم‌های مد و فشن، این مراسم دارای یک رویداد بهار یا تابستان است که در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر برگزار شده و دارای یک رویداد پاییز یا زمستان است که در ماه‌های فوریه یا مارس برگزار می‌شود.

قیمت جذابترین لباس زنانه امسال

 

استعدادهای بزرگ دنیای مد همچون جورجیو آرمانی و ورساچه در پایتخت صنعتی مد یعنی شهر میلان پرورش یافته‌اند. جووانی باتیستا جورجینی با الهام از النور لمبرت، هفته‌مد میلان را ایجاد کرده است. در سال 1976 اولین هفته‌مد در شهر میلان برگزار شد.

جایزه فشن CFDA

جایزه فشن CFDA

جایزه فشن CFDA به عنوان اسکار دنیای مد شناخته می‌شود. این رویداد مد توسط شورای طراحان مد آمریکا سازماندهی شده است. CFDA در Big Apple برگزار شده و هدف اصلی از آن ارج نهادن به طرح‌های مد آمریکایی است. تاریخ اولین جایزه‌ای که توسط شورای طراحان مد آمریکا اهدا شده است به سال 1984 باز می‌گردد. این جایزه به استایلیستی به نام جیمز گالانوس اهدا شد.

مت گلا

مت گالا

مراسم مت گالا که با نام مت بال نیز شناخته می‌شود، یکی از مراسم‌های مد و فشن در شهر نیویورک است. هدف مت گالا جمع آوری کمک مالی به نفع مؤسسه لباس موزه هنر متروپولیتن است. در این رویداد تمرکز اصلی بر مدل‌های پر زرق و برق، افراد مشهور و لباس‌های زیبا روی فرش قرمز است.

در سال 1948 اولین رویداد مت گالا برگزار شد. در ابتدا این مراسم همانند امروز خیلی عمومی نبود، اما در سال 1970 و با کمک دیانا وریلند، افراد مشهور کم کم به لیست مهمانان مراسم مت بال اضافه شدند. در حال حاضر این رویداد به قدری مشهور شده که به یکی از مورد توجه‌ترین رویدادهای مد در جهان تبدیل شده است. از معروف‌ترین لباس‌های این مراسم می‌توانیم به لباس زرد ریحانا و لباس لاتکس کیم کارداشیان اشاره کنیم.

Pitti Immagine Uomo

Pitti Immagine Uomo

این رویداد نمایش مد زنان نبوده و مخصوص به مردان است. در این مراسم که در کشور ایتالیا برگزار می‌شود، مجموعه‌ای از لباس‌ها و اکسسوری‌های مردانه از بهترین طراحان بین المللی به نمایش در می‌آیند. این رویداد دوبار در سال برگزار شده و کیفیت تولید برندهای ایتالیایی را نیز به مردم سراسر جهان تضمین می‌کند. اولین بار Pitti Immagine Uomo در سال 1950 برگزار شد. زمانی که خیاطان صنعت مد فلورانسی شروع به رشد در صحنه داخلی کردند.

مطالب پربازدید:  فشن شو چیست؟ تاریخچه و سیر تحولات نمایش مد از ابتدا تاکنون

 

هفته‌مد توکیو

Pitti Immagine Uomo

صنعت مد و فشن آسیای شرقی باور نکردنی و منحصر به فرد است. یکی از فشن شو های معروف در جهان نیز، هفته‌مد توکیو نام دارد. میزبانی این هفته‌مد توسط سازمان هفته‌مد ژاپن انجام شده و در آن بهترین استایل‌های خیابانی، لباس‌های لوکس و ترندهای ژاپنی به نمایش در می‌آیند. این رویداد مد هر دو سال یک بار و در ماه‌های مارس و اکتبر برگزار می‌شود. هفته‌مد توکیو به قدری رشد داشته که کم کم به پنجمین عنصر از چهار هفته‌مد جهان تبدیل شده است.

هفته‌مد شانگهای

هفته مد شانگهای

هفته‌مد شانگهای نیز همانند سایر مراسم‌های مد و فشن دیگر دوبار در سال برگزار می‌شود. طبق گفته مجله مشهور وگ، آینده نمایش‌های مد در حال تغییر است و شانگهای در مرکز آن قرار دارد. هفته‌مد بخشی از جشنواره بین المللی فرهنگ مد شانگهای بوده که معمولا یک ماه طول می‌کشد. هفته‌مد شانگهای برای اولین بار در سال 2001 برگزار شد و وزارت بازرگانی کشور چین حامی این رویداد بود.

هفته‌مد برلین

هفته مد برلین

مطالب دیدنی:  معروف‌ترین فیلم های سینمایی تأثیرگذار بر دنیای مد و فشن

 

این مراسم فشن دوبار در سال و در ماه‌های ژانویه و ژوئیه در شهر برلین کشور آلمان برگزار می‌شود. هفته‌مد برلین در سال 2007 آغاز به کار کرد و توجه طراحان جوان خلاق بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرد. یکی از حامیان اصلی این هفته‌مد مرسدس بنز است. جایزه‌ای با عنوان طراح فردا برای طراحان جوان در هر فصل تابستان در نظر گرفته شده و توسط هیئت داوران به شخص برنده اهدا می‌شود.

 

منبع : fashinnovation

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو