نقش سلمان فارسی را چه کسی بازی می کند؟

نقش سلمان فارسی را چه کسی بازی می کند؟


منبع: آراس

8

1402/2/2

02:33


نقش سلمان فارسی

علیرضا شجاع نوری

علیرضا شجاع‌نوری متولد 8 فروردین 1334 در شیراز است. او بازیگر و تهیه‌کننده اهل ایران می باشد. وی دارای مدرک زیست‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و ادبیات ایتالیایی از دانشگاه تهران است. شجاع‌نوری در فیلم‌های برجسته‌ای چون روز واقعه و شیر سنگی و تردید و محمد رسول الله حضور داشته‌است. او همچنین بازیگر نقش سلمان در سریال سلمان فارسی است.

علیرضا شجاع نوری

همسر علیرضا شجاع نوری

علیرضا شجاع نوری در سال 1358 با مهناز باقری ازدواج کرده است. و حاصل این ازدواج دو پسر و دو دختر بنام های، طاها، رضا، فاطمه و راضیه است.

علیرضا شجاع نوری

شجاع‌نوری در سال 1359 کارش را از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و در دفتر مرکزی خبر ادامه داد. او در سال 1363 در بنیاد فارابی و سپس در واحد تأمین فیلم‌های خارجی صدا و سیما مشغول به کار شد. او در برخی از فیلم‌های سینمایی حضور پیدا کرده و از سال 1387 به تدریج فعالیت‌های سینمایی خود را منحصر به تهیه‌کنندگی نمود. در 14 آبان 1392 با حکم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علیرضا شجاع نوری به سمت مشاور امور بین‌الملل سازمان سینمایی منصوب شد.

علیرضا شجاع نوری

سریال «سلمان فارسی» به سفارش مرکز سیما فیلم و توسط موسسه زلال فیلم ساخته می‌ شود.

بازیگران سلمان فارسی عبارتند از فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، مرحوم چنگیز جلیلوند، علی دهکردی، رامونا شاه، احترام برومند، مهدی فقیه، علیرضا مهران ، هشام رستم ، بهزاد خداویسی ، جعفر دهقان ، رضا کریمی ، داریوش فرهنگ و توماج دانش بهزادی و …

علیرضا شجاع نوری

فیلم محمد رسول الله

فیلمی سینمایی به کارگردانی مصطفی عقاد است که در سال ۱۹۷۶ منتشر شد. رسالت داستان زندگی پیامبر اسلام محمد بن عبدالله را از چهل سالگی تا مرگ و در واقع دوران صدر اسلام را به‌تصویر می‌کشد.

فیلم محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی در سال 1394 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر بیوگرافی و درام می‌باشد. در این فیلم علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، مینا ساداتی، محسن تنابنده، ساره بیات، داریوش فرهنگ، رعنا آزادی ور، پانته آ مهدی نیا، نسرین نصرتی و صادق هاتفی …

علیرضا شجاع نوری

پسران علیرضا شجاع نوری

علیرضا شجاع نوری

سریال خواب زده

سریال خوب زده که الهام غفوری همسر سیروس مقدم تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد در ژانرهای ماورایی و وحشت ساخته شده است
تهیه کننده خواب زده درباره موضوع این سریال توضیح سربسته‌ای داده و گفته است: خواب، شیطان و انسان موضوعاتی هستند که همیشه ذهن آدمی را درگیر می‌کند‌ و فکر می‌کنم مردم علاقه‌ای به پیگیری این داستان‌ها داشته باشند.
امیرعلی دانایی، علیرضا شجاع نوری، مهدی سلطانی ، سام درخشانی، ایرج نوذری، کوروش سلیمانی ، ارسلان قاسمی ، مارال فرجاد، فرید سجادی حسینی، احترام برومند، ریحانه پارسا، نجلا نظریان، نازنین فلاحی، ندا عقیقی، مجتبی طباطبایی و باران حاجی رضایی

علیرضا شجاع نوری

کارنامه ی کاری آقای شجاع نوری
سلمان فارسی
بانوی عمارت
آخرین فرستاده
پشت کوه‌های بلند
سربداران

نمایش خانگی

خواب‌زده

سینمایی
سونامی
کمدی انسانی
نگار
محمد رسول‌الله
فردا
یک دقیقه و یازده ثانیه
تردید
روز واقعه
دست نوشته‌ها
شیر سنگی
آن سوی مه
بی‌بی چلچله
آن سوی مه

شب اول هجده سالگی
بنفشه آفریقایی
مستند یک لقمه خواب
شنل
دونده زمین
روشن، خاموش، روشن
زیر آب
صندلی خالی
کتاب قرمز
باغ‌های کندلوس
من و نگین دات کام
نامه‌ها
فرش باد
یک بوس کوچولو
زیستن
فردا
شیر سنگی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو