معرفی بازیگران سریال سلمان فارسی

معرفی بازیگران سریال سلمان فارسی


منبع: آراس

3

1402/2/2

02:33


بازیگران سریال سلمان فارسی

بازیگران سریال سلمان فارسی

سریال سلمان فارسی که به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام می‌ پردازد، سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام را روایت می‌ کند. پروژه «سلمان فارسی» که نگارش اولیه آن در سال 1378 به پایان رسیده بود، پس از وقفه‌ای 20 ساله در دی‌ماه 1398 در کرمان کلید خورد. قشم، شاهرود، جلفا و رود اَرَس؛ شهرک غزالی، سواحل مازندران، شهرک سینمایی نور و… از مکان‌هایی بودند که ظرف دو سال گذشته فیلمبرداری در آن صورت گرفت. در ادامه با بیوگرافی بازیگران سریال سلمان فارسی آشنا خواهید شد.

بازیگران سریال سلمان فارسی

سریال «سلمان فارسی» به سفارش مرکز سیما فیلم و توسط موسسه زلال فیلم ساخته می‌ شود.

بازیگران سلمان فارسی عبارتند از فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، مرحوم چنگیز جلیلوند، علی دهکردی، رامونا شاه، احترام برومند، مهدی فقیه، علیرضا مهران ، هشام رستم ، بهزاد خداویسی ، جعفر دهقان ، رضا کریمی ، داریوش فرهنگ و توماج دانش بهزادی و …

بازیگران سریال سلمان فارسی

آخرین اخبار از سریال سلمان فارسی

میرباقری به وضعیت فعلی ساخت سریال «سلمان فارسی» هم اشاره کرد و گفت: ما از پارسال تاکنون، مشغول فیلم‌برداری بخش میانی سریال هستیم که در بیزانس می‌ گذرد. سلمان فارسی که در نوجوانی، ایران را ترک می‌کند و مسیحی می‌شود، حدود ۷۰ سال در شهرها، کلیسا و دیرهای مختلف بیزانس، سیر و سلوک می‌کند و ما هم‌اکنون مشغول فیلم‌ برداری این فصل هستیم.

بازیگران سریال سلمان فارسی

داوود میرباقری متولد 1337 شاهرود، فارغ التحصیل مهندسی معدن از دانشگاه پلی تکنیک تهران است. وی پس از گذراندن یک دوره سه ساله هنرآموزی تئاتر در «تئاتر شهر» فعالیتش را آغاز کرد. او سینما را با نویسندگی و کارگردانی فیلم «آدم برفی» تجربه کرد.

و اولین بار سینما را با نویسندگی و کارگردانی فیلم «آدم‌ برفی» تجربه کرد. فیلمی که تا مدت‌ ها توقیف بود و پس از رفع توقیف اکران شد. از مهمترین سریال‌ های تلویزیونی وی سریال امام علی است. این سریال محصول سال 1370-1375 است. حدود 8 سال از زندگی میرباقری صرف ساخت سریال مختارنامه شده است.

بازیگران سریال سلمان فارسی

علیرضا مهران متولد 1359 در تهران، بازیگر است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته نقشه کشی ساختمان است که فعالیت بازیگری را از اموزشگاه بازیگری و در سال 78 زمانی که 20 ساله بود شروع کرد او ابتدا بازیگری را از تئاتر آغاز کرد سپس دستیاری کارگردان و طراحی صحنه را هم تجربه کرد.

بازیگران سریال سلمان فارسی

علی دهکردی متولد 17 آبان 1344 در شهرکرد، بازیگر است. وی فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد که از تئاتر شروع کرد تا اینکه با فیلم از کرخه تا راین به اوج شهرت رسید.

بازیگران سریال سلمان فارسی

علیرضا شجاع‌نوری متولد 8 فروردین 1334 در شیراز است. وی دارای مدرک زیست‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و ادبیات ایتالیایی از دانشگاه تهران است.شجاع‌نوری در فیلم‌های برجسته‌ای چون روز واقعه و شیر سنگی و تردید و محمد رسول الله حضور داشته‌است. او همچنین بازیگر نقش سلمان در سریال در حال ساخت سلمان فارسی است.

بازیگران سریال سلمان فارسی

رامونا شاه بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، سال 1353 در شهر تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشکده‌ی “هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز” است.

بازیگران سریال سلمان فارسی

فرهاد اصلانی متولد 18 خرداد 1345 در بیجار کردستان ، بازیگر است. تا دیپلم درس خواند سپس دوره دوساله بازیگری را در فرهنگسرای نیاوران در سال 1370 گذراند و حالا از نظر افتخارات و جوایز رکورددار سینمای ایران است.

بازیگران سریال سلمان فارسی

هشام رستم  بازیگر تونسی، متولد 26 مه 1947 یک هنرپیشه ترک‌ تبار اهل تونس است که در تاریخ 29 ژوئن 2022 در سن 75 سالگی به دلیل نامشخص درگذشت و علت مرگ او در دست بررسی است. او سوابق بازیگری در سینمای ایران را دارد.

بازیگران سریال سلمان فارسی

چنگیز جلیلوند متولد 6 آبان 1314 بود. او در عرصهی ی دوبلوری، مدیر دوبلاژ، و بازیگری فعالیت داشت. از سال 1336 مشغول به فعالیت بود و متاسفانه در تاریخ 2 آذر ماه 1399 بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

بازیگران سریال سلمان فارسی

بهزاد خداویسی در تاریخ 12 فروردین ماه 1344 در شهر تهران متولد شده است. وی اولین تجربه قرار گرفتن در مقابل دوربین را هنگامی که 9 ساله بود به دست آورد.

بازیگران سریال سلمان فارسی

رضا کریمی متولد 1 بهمن 1356 در اراک است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری تئاتر می‌باشد. وی از سال 1378 به شکل حرفه‌ای،کار خود را در زمینۀ بازیگری تئاتر آغاز کرد.

بازیگران سریال سلمان فارسی

 

داریوش فرهنگ درخشانی متولد 6 آذر 1326 است. وی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر ایرانی می باشد.

بازیگران سریال سلمان فارسی

جعفر دهقان متولد 1339 در تهران و هنرپیشه سینما و تلویزیون است.مدرک تحصیلی او دیپلم هنرستان فنی است. گفتنی است جعفر دهقان ستاره سینمایی دفاع مقدس و بازیگر بود، تا جایی که او فنون رزمی را در فیلم هایی از جمله ” یاس های وحشی ” و ” شیرهای جوان ” به نمایش گذاشت. جعفر دهقان، از بازیگران با تجربه سینما و تلویزیون است که حضورش در سریال «یوسف پیامبر(ص)» خاطره انگیز است.

بازیگران سریال سلمان فارسی

توماج دانش بهزادی فارغ التحصیل کارشناس ارشد کارگردانی است. او از سال ۱۳۹۲ به تدریس در دانشگاه هنر و معماری مشغول است. از دیگر فعالیت های وی می توان به بازی در نمایش های بسیار اشاره کرد.

بازیگران سریال سلمان فارسی

 کاوه فتوحی متولد دهه 60 در تهران در محله یوسف آباد است. وی در رشته کامپیوتر تحصیل کرده است. او در سریال مختارنامه نقش حضرت عباس را بای کرد که به دلایلی این سکانس حذف شد. حال در جدول بازیگران سریال سلمان فارسی قرار گرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو