یکی از سوالاتی که هنگام آزمایش دادن یا چکاپ ذهن ما را مشغول می‌کند، قیمت آزمایش خون است. به بیان دیگر ما می‌خواهیم بدانیم که برای انجام آزمایش خون باید چه هزینه‌ای را پرداخت کنیم؟

پاسخ این سوال برای هر فرد متفاوت است چرا که هزینه آزمایش خون بستگی به فاکتورهای درخواستی شما یا نسخه‌ای که پزشک برای نوشته دارد. به طور کلی، برای هر فاکتور آزمایشی (مانند ویتامین دی، سدیم، کلسترول و ..) یک هزینه از سمت وزارت بهداشت مصوب می شود که تمامی آزمایشگاه‌های ملزم به رعایت آن هزینه هستند. به همین دلیل تمام مراکز معتبر از لیست قیمت مصوب برای محاسبه هزینه آزمایش خون استفاده می کنند.

برای مثال بخشی از تعرفه‌ی سال ۱۴۰۱ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. این تعرفه برای سال ۱۴۰۲ به روز رسانی خواهد شد و در اختیار مراکز آزمایشگاهی قرار خواهد گرفت.

هزینه آزمایش خون به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که گفته شد هزینه آزمایش خون بر اساس نرخ مصوب وزارت بهداشت محاسبه می‌شود و برای هر شخص، متناسب با فاکتورهای موجود در نسخه‌ی وی متفاوت است. اما هزینه‌ای که در نهایت کاربر پرداخت می‌کند به عومالی زیر بستگی دارد:

  • نوع بیمه پایه و تکمیلی و میزان پوشش هر کدام از بیمه
  • نوع روش آزمایشگاهی که برای بررسی و تحلیل فاکتور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • نوع فاکتور درخواستی (چرا که برخی از فاکتورها تحت پوشش بیمه نیستند)

با توجه به موارد بالا مبلغ پرداختی برای هر شخص متفاوت خواهد بود.

محاسبه رایگان هزینه آزمایش با سرویس آزمایش در منزل هومکا

در صورتی که نیاز به آزمایش دارید یا قصد دارید تا چکاپ انجام دهید و قصد آگاهی از هزینه آزمایش خون خود را دارید، می‌توانید از خدمت آزمایش خون در منزل هومکا استفاده کنید. بعد از  ثبت اولیه درخواست و مشخص کردن فاکتورهای درخواستی یا آپلود نسخه و مشخص کردن بیمه و پایه تکمیلی خود، کارشناسان هومکا با استعلام بیمه، هزینه‌ی نهایی را به شما اعلام خواهند کرد و پس از آگاهی از مبلغ پرداختی، شما می‌توانید تصمیم نهایی خود را مبنی بر انجام آزمایش اخذ کنید. در صورت مثبت بودن تصمیم، هماهنگی های آتی برای اعزام پرستار به منظور نمونه‌گیری در محل با شما انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است هزینه‌ آزمایش خون در هومکا نیز مطابق با نرخ مصوب وزارت بهداشت انجام خواهد شد و ثبت اولیه درخواست به منظور اطلاع از قیمت آزمایش خون کاملا رایگان خواهد بود و هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر از سرویس آزمایش در منزل می‌توانید به وبسایت هومکا به آدرس www.homeca.ir مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱  تماس بگیرید.