ترفندهای آرایشی بزرگ نشان دادن چشمها

ترفندهای آرایشی بزرگ نشان دادن چشمها


منبع: مدیسه

9

1402/2/2

11:20


بدون شک چشم‌ها از تاثیرگذارترین بخش‌های هر صورتی هستند. تاثیر چشم‌ها بر زیبایی قابل انکار نیست. چشم‌های درشت باعث جذابیت

ترفندهای آرایشی بزرگ نشان دادن چشمها

بدون شک چشم‌ها از تاثیرگذارترین بخش‌های هر صورتی هستند. تاثیر چشم‌ها بر زیبایی قابل انکار نیست. چشم‌های درشت باعث جذابیت هرچه بیشتر شما می‌شوند؛ ولی اگر چشم‌های شما درشت نیست، برای بزرگ نشان دادن چشمها نباید اصلا نگران باشید، چرا که با چندین ‌روش مختلف می‌توانید چشم‌های خود را‌ درشت‌تر کنید.

حتی اگر چشم‌های کوچکی نیز نداشته باشید هم بهتر است تکنیک‌هایی را یاد بگیرید که به واسطه آن بتوانید جذابیت چشم‌های خود را افزایش دهید. شاید با دیدن بازیگران چشم درشت ایرانی علاقه داشته باشید تا شما هم چشم‌های درشتی داشته باشید پس در این مقاله این تکنیک‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

مدل آرایش برای بزرگ نشان دادن چشم ها

مدل آرایش برای بزرگ نشان دادن چشم ها

تکنیک‌ها و مدل آرایش‌های متنوعی مثل آرایش چشم مجلسی برای بزرگ نشان دادن چشمها وجود دارند که با کمک لوازم آرایشی چشم می‌توانید به سادگی آرایش چشم در خانه را برای خود تجربه نمایید. ما در ادامه این روش‌ها و چند مدل آرایش چشم جدید برای درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها را به شما توضیح خواهیم داد.

از ابروهای خود غافل نشوید

از ابروهای خود غافل نشوید

ابروها تاثیر بسیاری بر روی فرم چشم‌ها دارند، برهمین اساس حائز اهمیت است که حالت ابروی شما مطابق با فرم صورت و حالت چشم‌ها باشد. اگر چشم‌های شما درشت نیست، ابروهایتان نباید بیشتر ‌از یک ‌حدی ضخیم یا نازک باشند. سعی کنید همیشه ابروهای خود را مرتب نمایید. ابروهای مرتب سبب می‌شوند تا توجه‌ها به سوی چشم‌هایتان جلب شوند. پس نخستین گام مرتب کردن و اصلاح ابروهاست. پس از‌ آن از یک مداد ابرو یا سایه‌ ابرو جهت پر نمودن ابروها استفاده نمایید.

از بین بردن پف چشم

از بین بردن پف چشم

با به کارگیری از پدهایی که برای دورچشم طراحی شده‌اند، می‌توانید پف‌ چشم خود را به سادگی از بین ببرید. از این پدها 10 الی 15 دقیقه پیش از آرایش کردن می‌توانید استفاده نمایید. ویژگی این پدها این است که باعث شادابی پوست اطراف چشم می‌شوند و آثار بیماری و خستگی را کاهش می‌دهد.

سیاهی زیر چشم را مخفی نمایید

سیاهی زیر چشم را مخفی نمایید

جهت پوشاندن حلقه‌های سیاه دور‌چشم می‌توانید از‌ کانسیلر کمک بگیرید. کانسیلری که استفاده می‌نمایید باید از رنگ پوستتان روشن‌تر باشد تا موجب روشنی چشم شما شود.

استفاده از سایه چشم

استفاده از سایه چشم

از سایه چشم که رنگ روشنی دارد، استفاده نمایید. سایه‌های تیره رنگ چشم‌ها را ریز و کوچک جلوه می‌دهد. با استفاده از سایه‌های درخشان و روشن؛ مانند رنگ‌های سفید، نقره‌ای و صدفی می‌توانید برای ایجاد فاصله میان چشم‌های خود استفاده نمایید.

قیمت انواع لوازم آرایش چشم اورجینال

 

مداد‌ سفید را فراموش نکنید

مداد‌ سفید را فراموش نکنید

استفاده از مداد سفید در دراخل پلک پایینی باعث روشن‌تر‌ شدن و بزرگ به نظر‌رسیدن چشم می‌شود و در نتیجه جذابیت بیشتری برای چشم‌های شما ایجاد می‌کند.

فر‌کردن مژه‌ها

فر‌کردن مژه‌ها

یکی دیگر از روش‌هایی که باید انجام دهید و بسیار‌هم مهم است، فرکردن مژه‌ها به واسطه‌ی فر‌مژه است. پیش از ریمل زدن، حتما زمانی را به فر نمودن مژه‌های خود اختصاص بدهید. با داشتن آرایش درست می‌توانید چشم درشت زیبا داشته باشید.

استفاده از ریمل

استفاده از ریمل

قطعا جهت کامل کردن آرایش چشم خود به ریمل احتیاج دارید، اما درصورتی که چشم‌های شما ریز باشند! ریمل افزون بر کامل کردن آرایش شما، یک لوازم آرایش پرطرفدار نیز برای شما به حساب می‌آید. پس از‌اینکه از فر‌مژه استفاده نمودید، به کمک ریمل مژه‌های خود را آهسته به سمت بالا بکشید. برای افرادی که چشم‌های ریزی دارند بهتر است ریمل را اکثرا در بخش مرکزی و خارجی چشم بزنند.

این کار موجب بزرگ نشان دادن چشمها می‌شود. همچنین نباید ریمل زدن به مژه‌های پایین را فراموش کرد. جهت ریمل زدن به مژه‌های پایینی پس از اینکه مژه‌های بالایی را کامل ریمل زدید، بدون آنکه فرچه ریمل را دوباره درون ظرف ریمل کنید، به مژه‌های پایین نیز ریمل بزنید. از تکنیک چند مرتبه ریمل زدن نیز می‌توانید استفاده نمایید تا مژه‌هایتان ضخیم نشود.

خط چشم کشیدن

خط چشم کشیدن

شما باید بتوانید متناسب با فرم چشم‌هایتان خط چشم بکشید؛ اما کشیدن خط چشم حرفه‌‌ای به رعایت نکاتی نیازمند است؛ افرادی که دارای چشم‌های ریزی هستند بهتر است از خط‌‌ چشم مدل گربه‌ای استفاده نمایند، هنگام کشیدن خط چشم، خط را تنها در انتهای پلک بالایی، مقداری به سمت بالا و بیرون بکشید.

استفاده از مژه مصنوعی

استفاده از مژه مصنوعی

با استفاده از مژه مصنوعی مناسب با حالت چشم‌ها می‌توانید افزون بر درشت کردن چشم‌ها، توجه‌ها را به سوی چشم‌های خود جلب نمایید.

مطالب دیدنی:  آموزش خط چشم گربه ای دخترانه جدید

 

آرایش چشم لایت

آرایش چشم لایت

برای بزرگ‌تر جلوه دادن چشم‌هایتان خط چشم بالای پلک را پهن‌تر از خط چشم در پایین پلک بکشید، زیرا کشیدن خط پهن زیر پلک چشم را خسته بروز می‌دهد و شادابی آن را کم می‌کند در نتیجه چشم کوچکتر جلوه می‌کند. دور چشم‌ها را خط چشم نکشید چرا که تمام توجه را به تیرگی و پف زیر چشم می‌برد. به جای خط چشم از یک سایه چشم قهوه‌ای برنزه جهت دور چشم‌ها استفاده نمایید با این کار هم چشم‌ها بزرگ‌تر به نظر می‌آیند و هم نقص‌های زیر چشم کمتر به چشم می‌ایند.

آرایش چشم ساده

آرایش چشم ساده

میکاپ چشم ساده اگر درست و متناسب با فرم چشم‌ها انجام شود نقص‌های موجود در حالت چشم‌های شما را از بین می‌برد و ظاهری ایده‌آل و متنوع پیدا خواهید کرد برهمین اساس در زمان انتخاب میکاپ چشم‌های خود حساسیت لازم را به خرج دهید. جهت میکاپ چشم‌ها با مدل‌های ساده نخست باید زیرسازی پلک چشم‌ها را به کمک کرم پودر انجام دهید که رنگ کرم پودر بهتر است یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ چشم‌ها باشد. پس از زیرسازی پلک چشم‌ها می‌توانید به کمک یک یا دو رنگ سایه روی پلک چشم‌ها‌ی خود یک مدل سایه چشم ساده‌ای بزنید دقت داشته باشید که می‌‎توانید در صورت تمایل از ترکیب رنگ‌های تیره و روشن سایه چشم استفاده کنید.

آرایش چشم ریز

آرایش چشم ریز

یکی از مهم‌ترین اصول‌ها‌ در آرایش برای چشم‌های ریز استفاده از کانسیلر است. حتما پیش از آنکه به آرایش چشم‌های خود بپردازید، یک کانسیلر رنگ روشن مناسب با رنگ پوست‌تان دور چشم خود بزنید. اگر دور چشم شما سیاهی وجود دارد، از یک کانسیلر با یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست‌ خود استفاده نمایید.

مطالب پربازدید:  بهترین پاک کننده آرایش چشم استاندارد در بازار چیست

بخش بالایی و زیر چشم‌ها و به ویژه بخش داخلی چشم را به طور کامل به کانسیلر خود آغشته نمایید. جهت زدن کانسیلر به این نواحی، حتما باید از حرکات ضربه‌ای استفاده کرد و به هیچ عنوان اسفنج یا انگشت خود را دور پوست چشم خود نکشید چرا که باعث چین و چروک می‌شود. کشیدن خط چشم به دور چشم‌ها، موجب ریزتر و کوچک‌تر به نظر آمدن آن‌ها می‌شود. البته کشیدن این نوع خط چشم برای چشم‌های ریز الزاما بد نیست و حالتی مرموزانه به این چشم‌ها می‌دهد؛ با این وجود اگر تمایل دارید با آرایش چشم‌های ریز خود را بزرگ‌تر جلوه دهید، از این کار اجتناب کنید.

 

منبع : aarp

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو