چهره های متولد و درگذشته در 5 اردیبهشت [عکس و بیوگرافی]

چهره های متولد و درگذشته در 5 اردیبهشت [عکس و بیوگرافی]


منبع: نم نمک

7

1402/2/4

19:00


چهره های متولد 5 اردیبهشت و بیوگرافی چهره های متولد 5 اردیبهشت و درگذشت بازیگران در 5 اردیبهشت و هنرمندان فوت شده در پنج اردیبهشت سلبریتی های به دنیا آمده در پنجم اردیبهشت و مرگ افراد مشهور ایرانی را در نم نمک ببینید.

چهره های متولد و درگذشته در 5 اردیبهشت [عکس و بیوگرافی]

چهره های متولد و درگذشته در 5 اردیبهشت

در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به پنجمین روز از اردیبهشت ماه رسیدیم . امروز 5 اردیبهشت سالروز تولد افراد زیادی در دنیاست که ما با آنها آشنا نیستیم اما شاید برایتان جالب باشد که درباره چهره های مشهور ایرانی متولد امروز بیشتر بدانید.

چهره های متولد و درگذشته در 5 اردیبهشت [عکس و بیوگرافی]

چهره های متولد و درگذشته در 5 اردیبهشت [عکس و بیوگرافی]

اگر مایلید که بدانید کدام یک از چهره های مشهور ایرانی در 5 اردیبهشت متولد شده اند ادامه این مطلب از چهره های نم نمک را از دست ندهید.

این چهره مشهور ایرانی متولد 5 اردیبهشت است

سهراب پورناظری

سهراب پورناظری آهنگساز و نوازنده کشورمان در 5 اردیبهشت 1362 در کرمانشاه متولد شد.

 سهراب پورناظری در 5 اردیبهشت متولد شد

تولد سهراب پورناظری در 5 اردیبهشت

سهراب پورناظری در خانواده ای اهل موسیقی متولد شد و با موسیقی از همان دوران کودکی آشنا بود. این آهنگساز و نوازنده جوان کشورمان با هنرمندان به نامی چون همایون شجریان ، علیرضا قربانی ، حسام الدین سراج و ... همکاری داشت و چندین آلبوم موسیقی با آهنگسازی او منتشر شد.

این چهره مشهور ایرانی درگذشته 5 اردیبهشت است

محمدعلی اسلامی ندوشن

محمدعلی اسلامی ندوشن شاعر ، منتقد ، نویسنده ، مترجم ، حقوقدان و پژوهشگر ایرانی 3 شهریور 1304 در ندوشن یزد متولد شد و در 5 اردیبهشت 1401 درگذشت.

محمدعلی اسلامی ندوشن در 5 اردیبهشت درگذشت

او دانش آموخته حقوق بین الملل از فرانسه بود و استاد پیشین دانشگاه تهران ، که علاوه بر درس های حقوقی ، به تدریس نقد ادبی ، سخن سنجی و ادبیات تطبیقی نیز می پرداخت. اسلامی ندوشن سال ها زندگی خود را صرف تحقیق در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرد و آثارش به صورت کتاب در بیش از 50 جلد در زمینه های گوناگون اعم از ادبی ، فرهنگی و اجتماعی به چاپ رسیده است.

برخی از کتاب های محمدعلی اسلامی ندوشن عبارت اند از : «ماجرای پایان ناپذیر حافظ» ، «چهار سخنگوی وجدان ایران» ، «تأمّل در حافظ» ، «زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه» ، «داستان داستان ها» ، «سرو سایه فکن» ، «ایران و جهان از نگاه شاهنامه» ، «نامه نامور» ، «ایران را از یاد نبریم» ، «به دنبال سایه همای» ، «ذکر مناقب حقوق بشر در جهان سوم» ، «سخن ها را بشنویم» ، «ایران و تنهائیش» ، «ایران چه حرفی برای گفتن دارد؟» ، «مرزهای ناپیدا» ، «شور زندگی » (وان گوگ) ، «روزها» (سرگذشت - در چهار جلد) ، «باغ سبز عشق» ، «ابر زمانه و ابر زلف» ، «افسانه افسون» ، «دیدن دگر آموز» ، «شنیدن دگر آموز» ، «جام جهان بین» و «آواها و ایماها».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو