۱۰ غذایی که در دوحه قطر باید بخورید

۱۰ غذایی که در دوحه قطر باید بخورید


منبع: فوت و فن

3

1402/2/7

10:12


قطر یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه به شمار می‌رود و بهشت آشپزی است. غذا همیشه بخش بسیار مهمی از فرهنگ قطر است و چیزی است که مردم را گردهم می‌آورد.

۱۰ غذایی که در دوحه قطر باید بخورید

قطر یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه به شمار می‌رود و بهشت آشپزی است. غذا همیشه بخش بسیار مهمی از فرهنگ قطر است و چیزی است که مردم را گردهم می‌آورد. غذا همیشه موضوع بحث جشنواره‌ها، گردهمایی‌های اجتماعی و دیگر رویدادهای خاص است و این در حالی است که قطر غذاهای سنتی متنوعی دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی ۱۰ غذایی بپردازیم که در سفر خود به دوحه قطر باید بخورید.

۱. مجبوس

Machboos

Machboos

مجبوس (Machboos) یک غذای شناخته بر پایه برنج است که یکی از غذاهای اصلی قطری‌ها به شمار می‌رود. این غذا با توجه به سلیقه شما می‌تواند با گوشت مرغ مزه‌دار شده یا غذاهای دریایی پخت شود. برای طعم دادن به آن نیز قبل از سرو، روی آن گلاب یا آب لیمو می‌پاشند و معمولا نیز با یک سس سالسا تند که مکمل برنج است، ارائه می‌شود. بهترین مکان برای تجربه این غذا نیز در رستوران بندر عدن (Bander Aden) است.

۲. سالونا

Saloona

Saloona

سالونا (Saloona) یک خورش تند است که با گوشت، سبزیجات یا هر دو مورد درست می‌شود. این ظرف پر از گوجه فرنگی، بادمجان، سیب‌زمینی، هویج و سایر سبزیجات است و می‌توان آن را به تنهایی یا با برنج میل کرد تا یک غذای کامل ایجاد شود. بهترین مکان برای اینکه بتوانید از این غذای خوشمزه بیشترین لذت را ببرید، رستوران ولیما (Walima) است که در موندریان دوحه قرار دارد.

۳. سمبوسه

Samboosa

Samboosa

این غذا از جمله غذاهای آشنایی است که ممکن است به شیوه‌های متفاوتی آن را پخته باشید. سمبوسه (Samboosa) یک شیرینی سرخ شده است که با سبزیجات، گوشت، پنیر یا مواد دیگر پر می‌شود و تا زمانی که رنگ آن به قهوه‌ای طلایی تغییر پیدا کند، سرخ می‌شود و معمولا نیز با یک فنجان چای، کرک یا به عنوان پیش غذا سرو می‌شود. در نانوایی دهلی قطر (Delhi Bakery Qatar) در خیابان حضرموت دوحه قرار دارد می‌توان سمبوسه را با طعمی خوشمزه چشید.

۴. لقیمات

Luqaimat

Luqaimat

لقیمات (Luqaimat) یک دسر پرطرفدار است که در عین اینکه داخلش نرم است، بیرونش ترد است. نام این غذا از یک کلمه عربی گرفته شده که به معنای اندازه لقمه است و معمولا نیز به شکل توپ‌های کوچکی به اندازه یک لقمه هستند. در حالی که روش‌های متعددی برای تهیه این نوع غذا وجود دارد، مردم قطر ترجیح می‌دهند آن را به روش سنتی با کره، شیر، آرد، شکر، زعفران و هل درست کنند. قبل از سرو، خمیر را سرخ و در شربت شیرین یا عسل آغشته می‌کنند. شیرینی‌پزی کراکی (Karaki) در پرل دوحه بهترین مکان برای لذت بردن از این شیرینی خوشمزه است.

۵. ترید

Thareed

Thareed

ترید (Thareed) یکی دیگر از غذاهای گرم و خوشمزه دیگری به شمار می‌رود که ترکیبی بسیار خوب از سبزیجاتی همچون سیب زمینی، هویج، لوبیا، گوشت چه مرغ و چه بره است و شبیه یک قابلمه خورشت سرو می‌شود. این غذای محبوب قطری با نان ارائه می‌شود که تمام عصاره‌ها را جذب می‌کند و مزه بسیار کامل و خوشمزه‌ای را به شما منتقل می‌کند. این غذا را می‌توان با لازانیای سنتی قطری مقایسه کرد و بازار اسپایس (Spice) مکان خوبی برای امتحان کردن آن است.

۶. کنافه

Knafeh

Knafeh

اگر پنیر را دوست دارید، پس حتما از کنافه (Knafeh) لذت خواهید برد. این دسر بسیار غنی و خوشمزه با ورقه‌هایی پر شده از شیرینی فیلو یا خمیر بلغور ساخته می‌شود که در شربتی شیرین خیسانده و با پنیر، آجیل یا حتی خامه لخته شده لایه لایه شده‌اند. شیرینی پزی الاکر (Al Aker) در خیابان جزیره بهترین مکان برای مزه کردن این دسر خوشمزه است.

۷. ظرف مزه عربی

Arabic mezze platter

Arabic mezze platter

در زبان عربی کلمه مزه به معنای اشتراک گذاری است. مزه عربی نیز مجموعه‌ای از بشقاب‌های کوچک است که معمولا شامل حمص، متبل، بابا گانوش، تبوله و همچنین نان عربی و ترشی سبزیجات است. این یک ظرف متنوع غذایی برای اشتراک گذاشتن با دوستان و آشنایان به شمار می‎‌رود و در رستوران Turkey Central می‌توان به خوبی از این غذا لذت برد.

۸. رگاگ

Regag

Regag

رگاگ (Regag) یک کلمه عربی برای کرپ است. این پنکیک‌های نازک و ترد به شکل مخروطی تا می‌شوند و با یک فنجان داغ کرک یا چای سرو می‌شوند. شما همچنین می‌توانید آن را با انتخاب‌های مورد علاقه خودتان همچون پنیر، عسل، نوتلا، تخم مرغ و غیره پر کنید. در رستوران قصر یاسمین (Yasmine Palace) می‌توان این غذا را چشید.

۹. شاورما

Shawarma

Shawarma

شاورما (Shawarma) یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و دلنشین به شمار می‌رود که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و باید گفت این محبوبیت بی‌دلیل نیست. نام این غذا برگرفته شده از یک کلمه ترکی است که به معنای چرخش است. یک تکه گوشت بزرگ روی سیخ چرخان قرار می‌گیرد و تکه‌های کوچکی از آن بریده می‌شود و در بسته‌بندی با سس و سبزیجات ترش سرو می‌شود. برای خوردن این غذا نیز باید به رستوران جبل لبنان (Jabal Lebnan) رفت.

۱۰. چای کرک

Karak

Karak

چای کرک (Karak) یک نوشیدنی نمادین در قطر به شمار می‌رود و در این فهرست از غذاها آمده چراکه هیچ غذایی بدون آن کامل نیست. کراک یک نوشیدنی است که باید بین مردم محلی و ساکنین آن را امتحان کرد و مطمئنا با نوشیدن اولین جرعه از آن عاشقش خواهید شد. ادویه جات، شیر غلیظ شده و هل طعم چای شیرین کرک هستند و گاهی اوقات نیز زعفران و زنجبیل به آن اضافه می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو