بیوگرافی رضا فاطمی امین و همسر و فرزندانش

بیوگرافی رضا فاطمی امین و همسر و فرزندانش


منبع: نم نمک

4

1402/2/10

18:55


در ادامه با بیوگرافی کامل رضا فاطمی امین بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون به همراه عکس های خانوادگی و شخصی رضا فاطمی امین و همسر فاطمی امین کیست و نسبت فاطمی امین با رئیسی و برادر همسر فاطمی امین و سید رضا فاطمی امین اهل کجاست و سایت سید رضا فاطمی امین و سید رضا فاطمی امین اینستاگرام و استیضاح فاطمی امین با شما در نم نمک خواهیم بود.

بیوگرافی رضا فاطمی امین و همسر و فرزندانش

زندگینامه رضا فاطمی امین و همسرش(Reza Fatemi Amin)

  • نام اصلی : سید رضا فاطمی امین
  • متولد : 1353 شاهرود
  • زمینه فعالیت : سیاست
  • پیشه : سیاستمدار
  • مدرک تحصیلی : دکتری
  • سالهای فعالیت : 1400 تاکنون
  • قد رضا فاطمی امین :

بیوگرافی کامل رضا فاطمی امین

سید رضا فاطمی امین متولد 1353 در شاهرود سیاستمدار ایرانی است که از 1400 تا 1402 به عنوان وزیر صنعت ، معدن و تجارت در دولت سیزدهم خدمت کرد.

بیوگرافی رضا فاطمی امین و همسر و فرزندانش

بیوگرافی رضا فاطمی امین و همسر و فرزندانش

رضا فاطمی امین - Reza Fatemi Amin

رضا فاطمی امین - Reza Fatemi Amin

او دارای مدرک مهندسی الکترونیک ، مهندسی سامانه های اقتصادی و اجتماعی و دکترای تخصصی مدیریت راهبردی دانش (در مرحله اخذ دانشنامه) است.

وضعیت ازدواج و همسر رضا فاطمی امین

رضا فاطمی امین متاهل است ولی از همسر و فرزندانش اطلاعات دقیقی در دست نیست.

رضا فاطمی امین

رضا فاطمی امین و خبرنگاران

فعالیت ها

فاطمی امین از چهره های فعال اجتماعی و نیز سرشناس در مدیریت کشور است که سوابق اجرایی زیادی در کارنامه خود به ثبت رسانده است. از جمله فعالیت های او می توان به عضویت در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن کشور ، ریاست ستاد تحول صنایع و معادن ، معاونت وزیر صنعت ، معدن و تجارت و نیز مشاور و مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های آستان قدس رضوی اشاره کرد. وی همچنین توسط سیدابراهیم رئیسی به عنوان قائم مقام آستان قدس رضوی منصوب شد.

سیدرضا فاطمی امین در دوران ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی به عنوان وزیر صمت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد ، و در شهریور ماه سال 1400 توانست اعتماد نمایندگان را به عنوان وزیر صنعت ، معدن و تجارت جلب کند.

عکس های اینستاگرام رضا فاطمی امین

عکس های اینستاگرام رضا فاطمی امین

رشوه و استیضاح

او در 10 اردیبهشت 1402 از سوی مجلس استیضاح شد و نتوانست رای اعتماد بگیرد و از سکان وزارت صمت کنار رفت.

در اردیبهشت 1402، احمد علیرضابیگی ، نماینده تبریز ، در مصاحبه ای با ایلنا وزارت صمت را به رشوه دادن به نمایندگان متهم کرد : «هیات رییسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودرو هایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند که چرا قریب به 70 تا 75 دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت». احمد رسولی نژاد و چند نفر از نمایندگان مجلس نیز گفتند که فاطمی امین در استیضاح قبلی با تحویل خودروهای شاسی بلند به ده ها نماینده ، رای مثبت آن ها را جلب کرد تا در این سمت بماند. اما او و هیئت رئیسه مجلس و وزارت صمت این اتهامات را رد کردند و رئیس جمهور ابراهیم رئیسی از او دفاع کرد.

در 10 اردیبهشت 1402 جلسه استیضاح فاطمی امین برگزار شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی ها و استماع نظرات موافق و مخالف او ، با 102 رای مخالف و 162 رای موافق و 2 رای ممتنع و 6 رای باطله ، فاطمی امین را از وزارت صمت عزل کردند. استیضاح کنندگان فاطمی امین ، او را به عمل نکردن به وعده هایش ، ارائه آمارهای اشتباه و در اولیت قرار دادن منافع دو شرکت عمده خودروسازی ایران متهم کردند.

عکس های شخصی رضا فاطمی امین

عکس های شخصی رضا فاطمی امین

برادر همسر فاطمی امین

او درباره اخبار منتشر شده درباره برادر زنش گقت : گفتند برادر خانمم را در فولاد مبارکه گذاشته ام؛ من اصلا برادر خانم ندارم!

نسبت فاطمی امین با رئیسی

به دنبال ادعای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر نسبت فامیلی همسر وزیر صمت با ابراهیم رییسی ، ریاست محترم جمهور ، وزارت صمت ضمن تکذیب این شایعه سازی زشت و غیراخلاقی از سوی منتقدان دولت ، اعلام کرد از افراد منتشرکننده این شایعه شکایت خواهد کرد.

رضا فاطمی امین و ابراهیم رئیسی

رضا فاطمی امین و ابراهیم رئیسی

سوابق مدیریتی و اجرائی
  • سخنگوی وزارت صنایع و معادن
  • معاونت برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت
  • معاون برنامه ریزی توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن
  • عضو هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
  • مشاور وزیر و رئیس ستاد تحول صنایع و معادن
  • مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی
  • مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده
  • مشاور وزیر صنایع و معادن در طرح تحول اقتصادی
  • مجری پروژه طراحی و تدوین برنامه راهبردی صنعت ، معدن و تجارت

رضا فاطمی امین


منابع : نم نمک | رضا فاطمی امین اینستاگرام/ رضا فاطمی امین فیسبوک/ vqhthxld hld/صفحه شخصی رضا فاطمی امین/رضا فاطمی امین ویکی پدیا/ رضا فاطمی امین تلگرام

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو