فیلم های ابرقهرمانی 2023 | معرفی جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی 2023

فیلم های ابرقهرمانی 2023 | معرفی جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی 2023


منبع: پلازا

4

1402/2/11

00:59


فیلم های ابرقهرمانی 2023 | معرفی جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی 2023

از فیلم های ابرقهرمانی 2023 خبر دارید؟ اگر از طرفداران آثار ابرقهرمانی باشید، دوست دارید بدانید که در سال جاری چه آثاری اکران شده یا خواهند شد. از این رو در مقاله پیش رو به معرفی لیست فیلم ابرقهرمانی ۲۰۲۳ بپردازیم.

فیلم‌های ابرقهرمانی طرفداران زیادی در دنیا دارند. این آثار عمدتا در دو دنیای سینما مارول و دی سی منتشر می‌شوند و هرکدام نیز جذابیت‌های خاص خود را دارند. مارول معمولا تیم ابرقهرمانی بیشتری دارد و رویدادهای آن بسیار متداول‌تر هستند، در حالی که دی سی قهرمانانی خیالی‌تر همراه با پیشینه طولانی به مخاطب معرفی می‌کنند. در مجموع این دو کمپانی طی سالیان توانسته‌اند رضایت زیادی را در مخاطبان ایجاد کنند.

فیلمهای سینمایی مارول ۲۰۲۳ در انتظار اکران هستند و در کنار آنها نیز کمپانی دی سی نیز قصد غافلگیر کردن مخاطبان را دارد. این آثار با موضوعات مختلف و گاها دنباله داستان شخصیت‌های پرطرفدار هستند. با این مقاله پلازا و معرفی فیلم های ابرقهرمانی 2023 همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

فیلم های ابرقهرمانی 2023

در پایین به معرفی 8 فیلم ابرقهرمانی که اکران آنها در سال 2023 قطعی شده است، می‌پردازیم.

1. فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)

فیلمهای سینمایی مارول ۲۰۲۳

  • کمپانی: مارول
  • زمان انتشار: 17 فوریه 2023 (28 بهمن 1401)
  • کارگردان: پیتون رید (Peyton Reed)
  • بازیگران: پل راد، اوانجلین لیلی، جاناتان میجرز، میشل فایفر، مایکل داگلاس و…

مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی از فیلم های ژانر ابرقهرمانی سال ۲۰۲۳ به کارگردانی پیتون رید و دنباله فیلم‌های مرد مورچه‌ای (Ant-Man) و مرد مورچه‌ای و زنبورک (Ant-Man and the Wasp) است. این اثر 5 سال پس از قسمت قبلی خود و به عنوان 31مین فیلم دنیای سینمایی مارول در فاز پنجم منتشر خواهد شد. فیلمنامه این اثر برعهده جف لاونس است و قرار است دوباره با شخصیت اسکات لنگ یا همان مرد مورچه‌ای روبه‌رو شویم.

داستان این فیلم درباره اسکات لنگ، هوپ ون داین و خانواده‌های این دو شخصیت است که روانه ماجراجویی‌ای در دنیای کوانتوم می‌شوند و باید در مقابل فردی به نام کانک فاتح مقابله کنند.

2. فیلم شزم! خشم خدایان (Shazam! Fury of the Gods) ؛ از فیلم های ابرقهرمانی 2023

فیلم های ابرقهرمانی 2023

  • کمپانی: دی سی
  • زمان انتشار: 17 مارس 2023 (26 اسفند 1401)
  • کارگردان: دیوید اف‌. سندبرگ (David F. Sandberg)
  • بازیگران: زکری لوی، آشر انجل، جک دیلن گریزر، ریچل زگلر، آدام برودی و…

فیلم شزم! خشم خدایان احتمالا از بهترین فیلم های دی سی 2023 باشد. این اثر به عنوان دوازدهمین فیلم در دنیای سینمایی دی سی و دنباله فیلم شزم محصول 2019 منتشر خواهد شد. دیوید اف. سندبرگ کارگردانی این اثر را برعهده دارد. هنری گایدن (Henry G ayden) و کریس مورگان (Chris Morgan) نیز به نگارش فیلمنامه شزم 2 پرداخته‌اند. در این اثر نیز قرار است باری دیگر با بیلی باستون روبه‌رو شویم.

بیلی باستون و خانواده عجیبش که همگی با کلمه شزم تبدیل به ابرقهرمانانی پرقدرت می‌شوند، حال باید باری دیگر عزم خود را جزم کرده تا در برابر دختران اطلس قد علم کنند. آنها باید جلوی این دختران را پیش از آنکه با اسلحه خطرناک خود جهان را نابود کنند بگیرد. همچنین بیلی باید با خدایان نیز صحبتی داشته باشد و صلح برقرار کند.

3. فیلم نگهبانان کهکشان بخش 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی 2023

  • کمپانی: مارول
  • زمان انتشار: 5 مه 2023 (15 اردیبهشت 1402)
  • کارگردان: جیمز گان (James Gunn)
  • بازیگران: کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا، کارن گیلان، پام کلمنتیئف و…

نگهبانان کهکشان بخش 3 از فیلمهای سینمایی مارول ۲۰۲۳ خواهد بود که طرفداران منتظر آن هستند. این اثر دنباله فیلم‌های نگهبانان کهکشان و بخش دوم آن ساخته شده و 32امین فیلم دنیای سینمایی مارول در فاز پنجم محسوب می‌شود. حدودا شش سال از قسمت قبلی این فیلم می‌گذرد و این بار نیز مانند همیشه خود جیمز گان فیلمنامه نگهبانان کهکشان را نگارش کرده است.

داستان به روایت حال و روز پیتر کویل پس از دست دادن گامورا می‌پردازد. پیتر قصد دارد تا به همراه تیم خود از کهکشان محافظت کرده و آن را به پناهگاهی امن برای پناهندگان کند اما پس از حمله‌ای خشن او باید تیم را به ماموریتی خطرناک که آنها را در شرایط بدی قرار می‌دهد، ببرد تا از یکی از اعضا دفاع کنند.

4. فیلم فلش (The Flash) ؛ فیلم های ابرقهرمانی 2023

لیست برترین فیلم های ابرقهرمانی در سال 2023

  • کمپانی: دی سی
  • زمان انتشار: 16 ژوئن 2023 (26 خرداد 1402)
  • کارگردان: اندی موسکیتی (Andy Muschietti)
  • بازیگران: ازرا میلر، ران لیوینگستون، مایکل کیتون، کرسی کلمونس، مایکل شانون و…

فیلم فلش از جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی 2023 محسوب می‌شود که در کمپانی دی سی ساخته شد و سیزدهمین فیلم دنیای سینمایی این شرکت به شمار می‌آید‌. کریستینا هادسون (Christina Hodson) نگارش فیلمنامه این اثر را برعهده دارد و آن از روی شخصیتی به همین نام از کامیک‌های دی سی ساخته‌اند.

داستان درباره بری آلن یا همان فلش است که برای جلوگیری از کشته شدن مادر خود در زمان سفر می‌کند اما نمی‌داند که این عمل او باعث به وجود آوردن تبعاتی در خط زمانی او خواهد شد.

5. فیلم مارول‌ ها (The Marvels)

فیلم های برقهرمانی جدید 2023

  • کمپانی: مارول
  • زمان انتشار: 28 ژوئیه 2023 (6 مرداد 1402)
  • کارگردان: نیا داکوستا (Nia DaCosta)
  • بازیگران: بری لارسون، ایمان ولانی، تیونا پاریس، ساموئل ال. جکسون و‌…

مارول‌ها از جمله فیلم های ابرقهرمانی جدید 2023 خواهد بود که کارگردانی آن را نیا کوستا برعهده دارد و به عنوان 33امین فیلم دنیای سینمایی مارول در فاز پنجم منتشر خواهد شد. نگارش فیلمنامه مارول‌ها برعهده مگان مک‌دانل (Megan McDonnell)، نیا داکوستا، الیسا کاراسیک (Elissa Karasik) و  زب ولز (Zeb Wells) بود. در واقع این اثر دنباله‌ای بر فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) و سریال خانم مارول (Ms. Marvel) است.

داستان در ادامه اتفاقات خانم مارول روایت می‌شود، کارول دنورز، کامالا خان و مونیکا رمبو متوجه می‌شوند که هر وقت قصد استفاده از قدرت‌های خود را دارند، جایگاهشان باهم عوض می‌شود. به همین دلیل باهم یک تیم تشکیل می‌دهند تا بفهمند مشکل از کجاست.

6. فیلم بلو بیتل (Blue Beetle) ؛ از فیلم های ابرقهرمانی 2023

فیلم های برقهرمانی جدید 2023

  • کمپانی: دی سی
  • زمان انتشار: 18 اوت 2023 (27 مرداد 1402)
  • کارگردان: انجل مانوئل سوتو (Angel Manuel Soto)
  • بازیگران: شولو ماریدوئنا، برونا مارکزینه، بلیسا اسکوبدو، جرج لوپز، آدریانا بارازا و…

انجل مانوئل سوتو در سال جدید تصمیم به ساخت و پخش یکی از جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی 2023 یعنی بلو بیتل گرفت‌. بلو بیتل یا سوسک آبی یکی از شخصیت‌های دیسی کامیکس است که نخستین بار چارلز نیکلاس ویتکوسکی (Charles Nicholas Wojtkoski) آن را خلق کرد. گرت دانت-آلکوسر (Gareth Dunnet-Alcocer) نگارش فیلمنامه این اثر را برعهده دارد و بلو بیتل چهاردهمین فیلم از دنیای دی سی خواهد بود.

داستان فیلم درباره نوجوانی مکزیکی-آمریکایی با نام جیمی ریس است که مانند اکثر ابرقهرمانان با برخورد به یک عامل خارجی قدرت‌های مافوق بشری کسب می‌کند. ظاهرا پس از چسبیدن یک اسکرب به ستون فقرات جیمی، تبدیل به بلو بیتل می‌شود.

7. فیلم کریون شکارچی (Kraven the Hunter)

فیلم های ژانر ابرقهرمانی سال ۲۰۲۳

  • کمپانی: کلمبیا پیکچرز
  • زمان انتشار: 6 اکتبر 2023 (14 مهر 1402)
  • کارگردان: جی. سی. چاندور (J. C. Chandor)
  • بازیگران: آرون تیلور-جانسون، آریانا دبوز، فرد هچینگر، کریستوفر ابوت، آلساندرو نیوولا، راسل کرو، و لوی میلر

کریون شکارچی از فیلمهای سینمایی مارول ۲۰۲۳ است که به کارگردانی جی. سی. چاندور ساخته شد. کریون در واقع از شخصیت‌های مارول است اما از دنیای سینمایی مارول نیست و شرکت کلمبیا پیکچرز با مشارکت مارول آن را ساخته است. استن لی (Stan Lee) و استیو دیتکو (Steve Ditko) خالقان این شخصیت هستند و فیلمنامه این اثر را آرت مارکوم (Art Marcum)، مت هالوی (Matt Holloway) و ریچارد ونک (Richard Wenk) نوشته‌اند.

داستان این فیلم یک اشراف زاده جوان و روسی به نام سرجی کریونوف است که در سنین نوجوانی به انگلیس مهاجرت می‌کند و والدین خود را از دست می‌دهد. خوردن یک معجون مرموز قدرت و سرعت سرجی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که به یک شکارچی قدرتمند شود. این شخصیت با مرد عنکبوتی رابطه خوبی ندارد. خبرها حاکی از  این است که آرون تیلور-جانسون چندین قرارداد درباره این شخصیت امضا کرده و احتمالا کریون را بیشتر در سینماها ببینیم.

8. فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده (Aquaman and the Lost Kingdom) ؛ از فیلم های ابرقهرمانی 2023

بهترین فیلم های دی سی 2023

  • کمپانی: دی سی
  • زمان انتشار: 25 دسامبر 2023 (4 دی 1402)
  • کارگردان: جیمز ون (James Wan)
  • بازیگران: جیسون موموآ، امبر هرد، دیلم دفو، پاتریک ویلسون، نیکول کیدمن و…

آکوامن و پادشاهی گمشده آخرین عنوان از لیست برترین فیلم های ابرقهرمانی در سال 2023 است که به آن اشاره می‌کنیم‌. این اثر به دنبال فیلم آکوامن محصول 2019 ساخته و تاکنون چندین بار اکران آن به تعویق انداخته شد. این اثر پانزدهمین فیلم دنیای سینمایی دی سی محسوب می‌شود که دیوید لسلی جانسن-مک‌گلدریک (David Leslie Johnson-McGoldrick) فیلمنامه‌ آن را به نگارش درآورد.

داستان این اثر از جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی 2023 درباره زمانی است که نیرویی باستانی رها می‌شود و حال آکوامن باید با شخصی که خیالش را هم نمی‌کرد، متحد شود و از جهان محافظت کند.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی فیلم های ابرقهرمانی 2023 پرداختیم و آثاری که انتشار آنها تایید شده بود را معرفی کردیم. لازم به ذکر است که انیمیشن مارول مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse) نیز در این سال منتشر خواهد شد. نظر شما درباره آثار فهرست بالا چیست؟ به نظر فیلمهای سینمایی مارول ۲۰۲۳ قابل قبول هستند؟ راجع به فیلم‌های جدید دی سی چه نظری دارید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو