انواع قفل درب کشویی برای ایمن سازی درب های مختلف

انواع قفل درب کشویی برای ایمن سازی درب های مختلف


منبع: نیک شو

3

1402/2/11

09:58


نگاهی گذرا به سیر طراحی و ساخت درب ها به ما این نکته را یادآور می شود که عملکرد درب ها در طول زمان دچار تغییر و تحولاتی شده تا با منازل امروزی سازگار تر باشد. در گذشته تقریبا همه ی درب ها به صورت لولایی ساخته می شدند و برای باز و بسته شدن […]

انواع قفل درب کشویی برای ایمن سازی درب های مختلف

نگاهی گذرا به سیر طراحی و ساخت درب ها به ما این نکته را یادآور می شود که عملکرد درب ها در طول زمان دچار تغییر و تحولاتی شده تا با منازل امروزی سازگار تر باشد. در گذشته تقریبا همه ی درب ها به صورت لولایی ساخته می شدند و برای باز و بسته شدن در حول محور لولای درب می چرخیدند، اما امروزه بسیاری از درب ها به صورت ریلی ساخته می شوند تا مزایای بیشتری را به صاحبان خود عرضه کنند.

 

به طور کلی درب کشویی ریلی برای انواع درب های داخلی و خارجی از جمله درب پارکینگ، درب ورودی، درب سرویس بهداشتی، درب اتاق، درب کابینت و کمد و … مورد استفاده قرار می گیرد. درب های کشویی مخصوصا برای محیط های کوچک تر بسیار کاربردی هستند؛ زیرا برخلاف درب های لولایی به فضای زیادی برای باز و بسته شدن نیاز ندارد و در راستای دیوار کناری خود حرکت می کنند. البته درب های کشویی علاوه بر استفاده آسان و اشغال فضای کم، سبب افزایش جلوه بصری محیط زیبایی بیشتر اطراف شما نیز می شوند؛ از طرفی درب های ریلی به سادگی حرکت می کنند و حتی کودکان، سالخوردگان و افراد معلول نیز به راحتی می توانند درب را باز و بسته کنند.

 

نکته ای که درباره تمام انواع درب های ریلی و لولایی وجود دارد، امنیت درب است. اگر از درب های لولایی استفاده می کنید به راحتی می توانید قفل مربوط به درب مورد نظرتان را از تمام قفل فروشی ها تهیه کنید؛ اما درب های ریلی نسل جدیدی هستند و یراق آلات درب ریلی در کمتر فروشگاهی عرضه می شود. تجهیز یراق یکی از بزرگ ترین فروشگاه های یراق آلات ریلی است که انواع قفل درب ریلی را در این فروشگاه عرضه کرده تا شما بتوانید با اطمینان از کیفیت محصولات، قفل درب ریلی مورد نظرتان را تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع قفل درب کشویی برای ایمن سازی درب های مختلف آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

انواع قفل درب کشویی برای ایمن سازی درب های مختلف

انواع قفل درب کشویی

وجود قفل از ملزومات هر درب است؛ با این حال درب های مختلف به انواع مختلفی از قفل نیازمندند. به عنوان مثال:

درب های سرویسی به قفلی نیاز دارند که از دو سمت باز و بسته شود اما تنها از یک سو قفل گردد.

قفل درب اتاق از هر دو سمت باز و بسته و قفل می شود.

قفل درب ورودی منزل از یک سمت باز و بسته می شود و از دو سمت قفل می گردد.

 

بنابراین هر درب به یک قفل مخصوص نیاز دارد.

قفل درب ریلی برخلاف درب های معمولی لولایی که دارای یک یا دو زبانه هستند، به صورت چنگکی یا شاخ دار تولید می شود. این قفل ها باید توانایی نگه داشتن درب در هنگام حرکت افقی درب را داشته باشند تا مانع باز شدن درب در جهت ریل شوند. همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، درب های ریلی حرکت نرم و روانی دارند؛ در واقع درب مورد نظر شما از طریق قرقره هایی بر روی ریل قرار می گیرد و با کمترین نیرو حرکت می کند.

 

به این ترتیب قفل درب ریلی چنگک هایی دارد که در قسمت روبروی قفل در چارچوب درب گیر می کند و از باز شدن درب جلوگیری می نماید.

 

قفل ها در انواع مختلف قفل درب سرویسی، قفل درب کمد، قفل درب پارکینگ، قفل درب اتاق و … طراحی و تولید شده و به صورت توکار نصب می شوند.

 

قفل توکار درب ریلی:

قفل توکار درب ریلی در داخل درب ریلی مورد نظر شما نصب می شود و برای درب سرویس بهداشتی، اتاق، دفاتر اداری و … مناسب است. قفل توکار در 2 مدل سرویسی و سوئیچی تولید می شود. جنس انواع قفل درب کشویی از زاماک و فولاد ضد زنگ و خوردگی است تا در طول زمان تغییری در ظاهر قفل و دستگیره به وجود نیاید.

 

در صورت استفاده از قفل توکار لازم است تا از دستگیره توکار درب ریلی نیز استفاده شود؛ لازم به ذکر است که قفل و دستگیره درب ریلی در یک پک قرار گرفته و در هنگام خرید یک جا به شما ارائه می شود.

 

برای نصب این قفل، نصاب باید ابعاد قفل مورد نظر را با استفاده از ابزار های مخصوص درون درب ایجاد کند و سپس اقدام به قرار دادن قفل در محل مناسب نماید. معمولا هم این قفل ها برای درب هایی با دو ضخامت 3.2 و 5 میلی متر ساخته می شوند. قفل های 3.2 میلی متری توسط کشور ایتالیا و قفل های 5 میلی متری توسط کشور چین تولید می شوند که هر دو کیفیت بسیار بالایی دارند.

 

نکته دیگری که افراد باید آن را در نظر بگیرند، قیمت این نوع از قفل هاست. قفل های توکار بسیار لوکس تر از قفل های درب لولایی هستند و به همین نسبت نیز از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

 

توجه داشته باشید که برعکس درب های لولایی، فرقی نمی کند که درب مورد نظر شما چپ بازشو یا راست باز شو باشد؛ انواع قفل و دستگیره درب ریلی برای تمامی درب های ریلی مناسب هستند.

انواع قفل درب کشویی برای ایمن سازی درب های مختلف

مکانیزم درب ریلی

مزایای بی نظیر مکانیزم درب ریلی به شما این امکان را می دهد که از عملکرد عالی و ظاهر زیبای درب های مورد نظرتان بیشترین استفاده را ببرید. اگر شما هم به تازگی به فکر خرید یکی از انواع درب کشویی ریلی افتاده اید، با مراجعه به صفحه مکانیزم درب ریلی با انواع درب ها آشنا شوید و مناسب ترین مکانیزم را انتخاب و تهیه نمایید.

 

از آن جایی که یراق آلات درب ریلی از بهترین متریال ساخته می شود، طول عمر درب ریلی شما بسیار بیشتر از درب های لولایی خواهد بود و در طول زمان نیز برای حفظ حرکت روام خود نیازی به روغن کاری نخواهد داشت.

انواع قفل درب کشویی برای ایمن سازی درب های مختلف

خرید قفل درب ریلی از تجهیز یراق

درب های ریلی نیاز به قفل های مخصوصی دارند که کمتر فروشگاهی آن ها را عرضه می کند؛ برای مشاهده و کسب اطلاعات درباره انواع قفل درب کشویی ریلی برای ایمن سازی درب های مختلف به صفحه قفل درب ریلی در سایت تجهیز یراق مراجعه نمایید و از انواع یراق آلات درب ریلی دیدن کنید. همچنین می توانید از طریق تماس با 02177343556 با مشاوران تجهیز یراق ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را از آنان بپرسید تا شما را در امر خرید بهترین قفل درب کشویی یاری کنند.

 

با خرید از تجهیز یراق از گارانتی معتبر کالا و ضمانت اصالت محصول نیز بهره مند می شوید؛ به این ترتیب خیال شما از بابت کیفیت محصولات نیز راحت باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو