20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید


منبع: تالاب

4

1402/2/11

19:02


متخصص پوست : احتمالاً فکر می کنید که «خواب زیبایی» فقط استعاره‌ای از استراحت کافی اسـت تا احساس بیداری و انرژی کنید، درست اسـت؟ دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین روش هاي‌ نگه‌داری از پوست را منتشر کرده ایم.   برای داشتن بهترین پوست باید چه کارهایی کرد؟ […]

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

متخصص پوست : احتمالاً فکر می کنید که «خواب زیبایی» فقط استعاره‌ای از استراحت کافی اسـت تا احساس بیداری و انرژی کنید، درست اسـت؟ دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین روش هاي‌ نگه‌داری از پوست را منتشر کرده ایم.

 

برای داشتن بهترین پوست باید چه کارهایی کرد؟

فرقی نمیکند 15 ساله باشید یا 55 ساله، بـه احتمال زیاد چیزی در مورد پوست شـما وجوددارد که دوست دارید ان را تغییر دهید. وقتی جوان تر هستیم، آکنه بزرگ ترین شکایت از پوست ما اسـت، بـه طوریکه 85 درصد از افراد بین 12 تا 24 سال با آکنه مواجه هستند و 43 درصد هنوز در 30 سالگی از این بیماری رنج میبرند.

 

با افزایش سن، چین و چروک ها بیشتر توجه ما را بـه خود جلب می کنند. در واقع، 7 میلیون تزریق بوتاکس در کشور آمریکا درسال 2016؛ علاوه بر 2.6 میلیون فیلر انجام شد – که نشان دهنده جهش قابل توجهی نسبت بـه سال قبل اسـت. با این حال، علیرغم پولی که هرساله برای مراقبت از پوست خرج می‌کنیم، روش هاي‌ آزموده شده و واقعی برای درمان مشکلات پوستی ما وجوددارد که هنگام تلاش برای دستیابی بـه پوستی عالی از انها چشم پوشی می‌کنیم.

 

ما رازهایی را جمع آوری کرده‌ایم که متخصص پوست شـما در مورد نحوه درمان مشکلات پوستی که شـما را اذيت می دهند بـه شـما نمی گوید، همه ی این‌ها بـه شـما کمک میکنند در کمترین زمان سالم‌تر، شادتر و جوان‌تر بـه نظر برسید. 

 

بیشتر بخوانید: اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

 

1. آکنه نتیجه پوست ناپاک نیست

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

علیرغم شایعات مداوم در مورد عوامل ایجاد آکنه، این در واقع نتیجه شب پیتزا یا قاشق بستنی شکلاتی شـما نیست. عدم شست و شوی صورت نیز احتمالاً مقصر نیست. آکنه بـه دلیل پوست کثیف ایجاد نمیشود و طبق معمولً غذاهایی مانند شکلات و پیتزا تأثیری روی آکنه ندارند. 

 

2. قرار گرفتن در معرض نور خورشید جدی تر از آن چیزی است که فکر می کنید

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

قرار گرفتن در زیر نور خورشید بـه شـما چیزی بیش از یک درخشندگی میدهد. در واقع، ممکن اسـت یکی از دلایل اصلی پیرتر از انچه هستید بـه نظر برسید. برنزه کردن باعث پیری زودرس می شود. اگر قرار اسـت بیش از 10 تا 15 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید، از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده کنید.

 

3. و آفتاب آکنه شما را درمان نمی کند

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

در حالیکه ممکن اسـت بعد از یک روز زیر نور آفتاب متوجه کاهش جزئی لک هاي‌ خود شوید، در دراز مدت فقط پوست خودرا بدتر می کنید.

 

[نور خورشید] باکتری پروپیونی که باعث آکنه می شود را می‌کشد، [و] غدد چربی شـما را بـه طور موقت خشک میکند. این می تواند آکنه را برای مدت کوتاهی التیام بخشد، اما آسیب اشعه ماوراء بنفش با تعداد زیادی از گزینه هاي‌ موجود که باعث ایجاد پوست نمیشوند ارزش ان را ندارد. 

 

4. استرس یکی از بزرگترین عوامل ایجاد مشکلات پوستی است

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

اگر پوست شـما رو بـه افزایش آکنه اسـت، سعی کنید قبل از این که مقدار زیادی پول نقد برای درمان هاي‌ مراقبت از پوست بپردازید، مدتی را برای کاهش استرس اختصاص دهید. “استرس می تواند باعث تغییرات هورمونی شود و سیستم ایمنی بدن را تغییر دهد. این تغییرات می تواند باعث شعله ور شدن آکنه و همچنین تشدید اگزما و پسوریازیس شود. حتی آلوپسی «ریزش مو» می تواند در اثر استرس ایجاد شود.”

 

5. ترک آرایش هنگام ورزش، دستور العملی برای پوست بد است

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

بـه این فکر می کنید که وقتی وارد باشگاه می شوید آرایش کردن، کار مهمی نیست؟ دوباره فکر کن ماندن آرایش نه تنها شـما را در معرض خطر لک قرار می‌دهد، بلکه می تواند در تولید عرق بدن نیز اختلال ایجاد کند. آرایش عرق کردن درست را سخت تر میکند، زیرا منافذ عرق شـما را می بندد. 

 

6. برای پوست بهتر شیک های پروتئینی را قطع کنید

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

این شیک هاي‌ پروتئینی ممکن اسـت برای دستاوردهای شـما عالی باشند، اما هیچ لطفی برای پوست شـما ندارند. “غذاها یا مکمل هاي‌ حاوی آب پنیر ممکن اسـت آکنه را تشدید کنند.” 

 

7. برخی از آسیب های خورشید را می توان التیام بخشید

در حالی‌که بهترین اقدام اجتناب از نور مستقیم خورشید با لباس هاي‌ محافظ و ضد آفتاب اسـت، اما میتوانید عده ای از علائم قابل مشاهده آسیب خورشید را درمان کنید. بهترین درمان برای پوست آسیب دیده از نور خورشید، محصولات کرم پوست ویتامین A «رتینیل پالمیتات، رتینول یا ترتینوئین» اسـت. خوشبختانه، شـما می‌توانید این‌ها رابا نسخه یا بدون نسخه دریافت کنید.

 

8. چیدن پوست همیشه بیشتر از اینکه خوب باشد ضرر دارد

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

اگر لکه هاي‌ خودرا انتخاب کنید، تنها کاری که میخواهید انجام دهید این اسـت که باکتریها را بـه عمق پوست خود فشار دهید و بـه طور بالفعل خودرا مجروح کنید. «درهم‌خوردن لکه‌ها باعث التهاب بیشتر ان‌ها میشود و از قضا شستن بیش از حد صورت می تواند باعث تحریک بیشتر پوست شود.»

 

9. پوست های مستعد آکنه باید بچه دار شوند

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

اگر برای درمان آکنه با پوست خود بـه شدت رفتار می کنید، احتمالاً مشکل را تشدید می کنید. “مالیدن و تمیز کردن آکنه باعث بدتر شدن ان می شود. بـه جای ان از پدهای اسید گلیکولیک استفاده کنید. اسید گلیکولیک در مرکبات نیز یافت می شود، بنابر این یک راه طبیعی برای مبارزه با آکنه اسـت.”

 

10. مکمل ها ممکن است تا حدودی از سرطان پوست محافظت کنند

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

پرش از نور خورشید بهترین کاری اسـت که می‌توانید برای جلوگیري از سرطان پوست انجام دهید. با این حال، عده ای از مکمل‌ها نیز وجود دارند که ممکن اسـت بـه کاهش خطر کمک کنند. «نیاسینامید و هلیوکار دو مکمل هستند که بـه کاهش اثرات ویرانگر نور خورشید بر روی پوست شـما کمک می کنند؛ این بـه کاهش خطر ابتلا بـه سرطان پوست در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید منجر می شود.» 

 

بیشتر بخوانید: بهترین ژل های شستشو روزانه صورت برای نوجوانان

 

11. برس های آرایشی شسته نشده می توانند آسیب های جدی وارد کنند

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

شستن برس هاي‌ آرایشی بیش از این که شـما را در معرض خطر لک قرار دهد، انجام میدهد. در واقع، می تواند منجر بـه یک عفونت زشت و حتی کشنده شود. برس ها را حداقل یکبار در هفته بشویید “اینکار شانس عفونت شـما را افزایش می‌دهد زیرا برس ها ممکن اسـت با باکتری هایي مانند استاف آلوده شوند.” 

 

12. یک مرطوب کننده ممکن است سلاح مخفی پوست سالم شما باشد

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

همان دستگاه کوچکی که برای از بین بردن سرماخوردگی استفاده می کنید می تواند برای پوست شـما نیز معجزه کند. “از یک مرطوب کننده مه گرم برای کمک بـه آرامش و آبرسانی بـه پوست خشک استفاده کنید. روغن نعناع نیز می تواند رایحه آرامش بخش خوبی بـه ان اضافه کند.”

 

13. نوارهای منافذ فقط یک رفع موقت ارائه می دهند

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

در حالیکه پوست شـما ممکن اسـت پس از استفاده از یک نوار منافذ کمتر دچار گرفتگی بـه نظر برسد، روی تاثیرات طولانی مدت ان حساب نکنید. نوارهای منافذ، سبوم مسدود کننده را از منافذ شـما استخراج می کنند، که برای مدت کوتاهی ظاهر بهتری خواهند داشت.

 

14. یک درمان ساده در خانه می تواند آن پاهای پوسته پوسته را برطرف کند

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

اگر از فصل صندل میترسید، تنها نیستید. خوشبختانه، برای این که از پوست صاف روی پاهای خود لذت ببرید، وادار نیستید در معرض خطر عفونت باشید و پاشنه پاهای خودرا در سالن پامیز کنید. “اگر پاشنه هاي‌ ترک خورده دارید، مرطوب کننده ای با 12 درصد لاکتات آمونیوم پیدا کنید. این کرم باعث لایه برداری و نرم شدن پاشنه هاي‌ خشک و ترک خورده می شود.”

 

15. دستمال های آرایشی جایگزینی برای شستشوی مناسب صورت نیستند

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

در حالی‌که استفاده از دستمال مرطوب آرایشی می تواند بـه شـما کمک کند تا ان ریمل و زیرسازی را قبل از تمرین پاک کنید، اما بـه سختی می تواند جایگزینی برای مراقبت از پوست مناسب باشد. اگر می‌خواهید پوست خودرا سالم نگه دارید، حتما صورت خودرا نیز بشویید. با این حال، اگر نمی‌توانید صورت خودرا بشویید، دستمال مرطوب آرایشی بهتر از هیچ اسـت. اگر آب در معرض نداشته باشید، می توانند مفید باشند.

 

16. قبل از اینکه بوتاکس را امتحان کنید، خواب را امتحان کنید

اگر پوست شـما مسن تر از سن تقویمی خود بـه نظر می‌رسد، سعی کنید قبل از شروع عمل هاي‌ گرانقیمت، کمی چشم هایتان را ببندید. کمبود خواب، ورزش نکردن، سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید شایع ترین عامل افتادگی پوست هستند.

 

17. آن سرم‌ها ممکن است معجزه‌ای نباشند که انتظارش را دارید

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

در حالیکه تعداد زیادی از مردم مایلند صدها یا هزاران دلار برای سرم خرج کنند، این درمان‌هاي‌ موضعی ممکن اسـت آن طور که فکر می کنید مؤثر نباشند. سرم‌ها درمان‌هاي‌ لکه‌ای هدفمند هستند، اما بـه طور کلی ارزش زحمت کشیدن را ندارند. از مرطوب کننده هاي‌ تخصصی استفاده کنید و از سردرد نجات پیدا کنید.

 

18. قبل از خرید محصولات برای پوست خشک، نوشیدنی را ترک کنید

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

قبل از این که تمام حقوق خودرا برای مرطوب‌کننده‌ها برای درمان پوست خشک خود خرج کنید، سعی کنید کوکتل‌ها را برای چند هفته کوتاه کنید. الکل باعث کم آبی پوست شـما می شود.

 

19. آن را DIY نکنید

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

در حالی‌که زدن گواکامول روی صورت شـما ممکن اسـت سرگرم کننده باشد، بعید اسـت نتایجی را که انتظارش را داشتید بـه همراه داشته باشد. «خودتان را رها کنید». وسوسه انگیز اسـت که محصولات زیبایی خودرا در خانه بسازید، اما در بیشتر مواقع فقط مشکل ایجاد می‌کند و شـما را از اهدافتان باز می دارد.

 

20. هر چه زودتر به متخصص پوست مراجعه کنید، بهتر است

20 چیزی که متخصص پوست به شما نمی گوید

فقط بـه این دلیل که پوستی سالم دارید بـه این معنی نیست که می‌توانید از سفر بـه متخصص پوست صرف نظر کنید. “هر زمان که مشکل پوستی دارند، اما برای غربالگری سرطان پوست حداقل تا سن 25 سالگی، اگر نه زودتر” وی را ببینند. اگر متوجه تغییراتی در پوست خود شدید، حتما فوراً یک قرار ملاقات بگذارید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین محصولات مراقبتی پوست شبانه قبل خواب خارجی سال 2023

 

در پایان

بسیاری بر این باورند که برای پاک کردن آرایش یا زمانی که کثیف بـه نظر میرسد، فقط باید صورت خودرا بشویید. در واقع، توصیه میشود که صورت خودرا دو بار در روز بشویید.با این حال، تعداد دفعاتی که صورت خودرا می شوید ممکن اسـت کمتر از نحوه انجام کار مهم باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو