تلفات روسیه در ۵ ماه اخیر در باخموت ۲۰,۰۰۰ کشته و ۸۰,۰۰۰ زخمی بوده است + ویدیو

تلفات روسیه در ۵ ماه اخیر در باخموت ۲۰,۰۰۰ کشته و ۸۰,۰۰۰ زخمی بوده است + ویدیو


منبع: روزیاتو

4

1402/2/13

14:02


تلفات روسیه در ۵ ماه اخیر در باخموت ۲۰,۰۰۰ کشته و ۸۰,۰۰۰ زخمی بوده است + ویدیو

تلفات روسیه در ۵ ماه اخیر در باخموت ۲۰,۰۰۰ کشته و ۸۰,۰۰۰ زخمی بوده است + ویدیو

کاخ سفید مدعی است که روسیه در پنج ماه اخیر در نبرد خونین باخموت بیش از ۱۰۰,۰۰۰ نفر از نیروهایش را از دست داده است. سرویس اطلاعاتی ایالات متحده براورد می کند که در تلاش برای تصرف این شهر کوچک در شرق اوکراین که سخت ترین و خونین ترین نبردهای جنگ روسیه و اوکراین را داشته است، بیش از ۲۰,۰۰۰  کشته و ۸۰,۰۰۰ زخمی داده است. در این شهر ویران شده و تحت محاصره در منطقه دونتسک، که تنها چند هزار نفر از ساکنان آن باقی مانده اند، روسیه سعی دارد تا بن بست کامل در این نبرد فرسایشی پرهزینه را بشکند اما علیرغم پیشروی های نسبی، تاکنون در تصرف کامل شهر باخموت موفق نبوده است. همزمان اوکراین از دست کشیدن از این شهر خودداری کرده و توانسته از محاصره کامل شهر توسط نیروهای روسی که اغلب آن ها مزدوران واگنر هستند جلوگیری کند.

جان کربی، مشاور ارشد امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفته است: «ما برآورد می کنیم که روسیه بیش از ۱۰۰,۰۰۰ تلفات داشته است، که شامل ۲۰,۰۰۰ کشته در میدان نبرد می شود. تلاش های روسیه برای انجام عملیات های تهاجمی در دونباس، به طور عمده از طریق باخموت، با شکست مواجه شده است… روسیه نتوانسته هیچ قلمرو با اهمیت استراتژیک واقعی را تصرف کند». کربی با اشاره به اسناد تازه از طبقه بندی خارج شده امنیتی گفته است که حدود نیمی از کسانی که در نبرد باخموت کشته شده اند از نیروهای شبه نظامی واگنر بوده اند که بسیاری از نیروهایش را از میان زندانیان روسی تامین کرده است. برآوردهای ایالات متحده از تلفات روسیه به آمار این حوزه از شروع ماه دسامبر اشاره دارد اما نبرد باخموت بیش از نه ماه است که ادامه دارد.

تلفات روسیه در نبرد باخموت

کربی در ادامه تصریح کرده است: «این تلاش، به ویژه در باخموت، با هزینه بسیار بالا و ویرانگری همراه بوده است. روسیه انبارهای تسلیحاتی خود و نیروهای نظامی اش را به شدت خسته کرده است». سربازان اوکراینی پیش از این نبرد باخموت را به نبردهای جنگ جهانی اول تشبیه کرده بودند، جایی که نیروهای واگنر به عنوان «گوشت دم توپ» به درون «چرخ گوشت» میدان نبرد ریخته می شوند. در ماه های اخیر نبرد در باخموت شدیدتر نیز شده است، در شرایطی که پیروزی در باخموت به یکی از اولویت های نیروهای پوتین تبدیل شده است. با این وجود، اخیراً یووگنی پریگوژین رییس گروه واگنر تهدید کرده است که در صورت دریافت نکردن تسلیحات نظامی مورد نیاز، نیروهایش را از باخموت عقب خواهد کشید که از نارضایتی روزافزون نسبت به ناکامی های ارتش روسیه و نارضایتی در میان آن ها خبر می دهد.

تلفات روسیه در نبرد باخموت

پریگوژین نسبت به تلفات «ناموجه» روسیه در باخموت اعتراض کرده که نسبت به دیگر جبهه ها، پنج برابر است و علت را ناکامی کرملین در ارسال مهمات به این جبهه اعلام کرده است. پریگوژین در یک ویدیو زنده در این باره گفته است: «اگر مهمات بیشتری داشتیم،این عدد ۵ برابر کمتر بود» و در ادامه سربازان روسی را به ندادن تجهیزات ضروری به نیروهایش متهم کرده است. پریگوژین در ادامه می گوید: «قرار است اینجا بمانیم یا نه؟ تا آخرین گلوله هایمان به باخموت حمله خواهیم کرد اما این مهمات ها حتی برای یک هفته هم کافی نیست، تنها برای چند روز کافی است. و اگر کمبود مهمات به همین شکل حل نشده باقی بماند مجبور خواهیم بود که نه اینکه شبیه موش های ترسو فرار کنیم بلکه عقب نشینی کنیم یا بمانیم و بمیریم».

تلفات روسیه در نبرد باخموت

 کربی به تلفات اوکراین در باخموت اشاره نکرده و دلیل را این اعلام کرده که «آن ها اینجا قربانی هستند. روسیه متجاوز است». نیروهای اوکراینی اکنون تنها بخشی از شهر باخموت را در اختیار دارند، از جمله آخرین مسیر حیاتی انتقال آذوقه که با نام «جاده زندگی» شناخته می شود. سرهی چرواتی، سخنگوی نیروهای اوکراینی در شرق گفته است که نیروهای مدافع باخموت اجازه نداده اند که روس ها مسیر لجستیک نیروهایشان را قطع کنند.

تلفات روسیه در نبرد باخموت

در ویدیویی جداگانه که در عصر روز دوشنبه منتشر کرد، پریگوژین گفته است که نیروهایش ۱۲۰ متر در باخموت پیشروی کرده اند، پیشروی که با کشته شدن ۸۶ نفر از نیروهایش بدست آمده است. این اتفاق در حالی است که ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروهای زمینی اوکراین گفته است که شرایط در باخموت دشوار است: «همزمان، در بخش های خاصی از شهر، دشمن توسط واحدهای ما مورد ضدحمله قرار گرفته و برخی از موقعیت هایش را ترک کرده است». سرگئی پریگوژین گفته است که نیروهایش به روزی ۳۰۰ تن گلوله توپخانه برای حمله به باخموت نیاز دارند اما تنها یک سوم این مقدار را دریافت می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو