قیمت مرغ 2 برابر شد | افزایش عجیب قیمت مرغ در بازار

3

1402/2/18

13:52


قیمت مرغ 2 برابر شد | افزایش عجیب قیمت مرغ در بازار

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​پس از لرزه های فراوان در بازار مرغ، هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی قیمت مرغ و تخم‌مرغ را اعلام کرد. قیمت ها به ترتیب ۷۳ و ۵۶ هزار تومان تصویب شد. اما مشاهدات میدانی فراتر از این قیمت ها است و به نظر می‌رسد قیمت مرغ در بازار سلیقه مغازه داران است و به دلیل عدم نظارت هر آنچه می‌خواهند نرخ‌گذاری می‌کنند.

وزارت جهاد اعلام و تأکید داشت بالاتر از این نرخ نباید مرغ و تخم‌مرغ به فروش برسد و در صورت مشاهده از مغازه داران جریمه گرفته می‌شود اما چند قیمتی به وفور در بازار به چشم می‌خورد و هنوز هم نظارت و برخوردی با متخلفان صورت نگرفته است. بازار به نرخ مصوب توجهی ندارد و حتی مغازه هایی که تابلو ۷۹ هزار تومان بر سر مغازه خود دارند مرغی برای فروش ندارند. در بیشتر فروشگاه های زنجیره ای هم مرغ کامل وجود ندارد و ران و سینه بسته بندی شده به فروش می‌رسد.

گزارش ها حاکی از این است که حتی با تعیین قیمت مصوب مرغ قیمت ها بازهم مسیر صعودی خود را طی می‌کنند و در روز گذشته تا کیلویی ۱۳۶ هزار تومان هم به فروش رفته است.

در فروشگاه های اینترنتی معتبر قیمت مرغ تازه کیلویی ۱۰۵ هزار تومان است. همچنین سینه مرغ بی استخوان ۱۶۹ هزار و نه‌صد تومان به فروش می‌رود. بال مرغ زعفرانی ۹۰۰ گرمی مهیا پروتئین ۹۶ هزار تومان به دست مشتری می‌رسد. همچنین فیله مرغ ۱۷۹ هزار و نه‌صد هزار تومان قیمت دارد. در اینفوگرافی زیر قیمت انواع مرغ آمده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو