خبر خوش برای خریداران خودرو ثبت نامی | خرید خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه کشی+لینک ثبتنام

4

1402/2/19

15:41


خبر خوش برای خریداران خودرو ثبت نامی | خرید خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه کشی+لینک ثبتنام

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​  خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

ثبت‌نام نوبت دوم طرح فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو روز 20 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. اما در این مرحله از طرح فروش خودرو چه خودروهایی عرضه می‌شوند؟

فرایند ثبت‌نام برای نوبت دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. براساس اطلاعات منتشر شده، لیست خودروهای عرضه شده در نوبت دوم هنوز اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد خودروهایی که در نوبت قبلی نیز به فروش رسیده بودند، در این دوره نیز حضور خواهند داشت. با این حال، تنها شرکت ایران خودرو در طرح فروش ویژه مادران و با خودروهای متفاوت شرکت می‌کند.

در مرحله‌ی اول، شرکت‌های سایپا، شاهین، کوییک (دستی و اتوماتیک)، و کوییک اس خودروهای تحویل ۹۰ روزه‌ای را به فروش رساندند و در این دوره نیز همین محصولات عرضه می‌شوند. لاماری ایما از شرکت آرین پارس موتور، یکی از خودروهای قابل توجه در طرح یکپارچه خودرو بود و احتمالا در این دوره نیز مورد علاقه‌ی مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین، در نوبت قبلی شرکت موتورسازی فردا با سه خودرو فردا sx5، فردا T5، Suba m4 و خودروسازی ایلیا با خودروی دایون Y5 حضور داشتند.

جدول خودروهای قابل عرضه در مرحله دوم سامانه یکپارچه

خودرو نام شرکت

شاهین  G سایپا

کوییک R اتوماتیک سابیا

کوییک R دستی سایپا

کوییک دستی سابیا

کوییک S سابیا

لاماری ایما آرین پارس موتور

FMC T5 فردا موتور

FMC SX5 فردا موتور

سوبا M4 فردا موتور

تیارا مکث موتور

دایون Y5 خودروسازی ایلیا

کی ام سیT8 کرمان موتور

جک S5 کرمان موتور

جک S3 کرمان موتور

آریزو 6 پرو اکسلنت مدیران خودرو

آریزو 5 توربو مدیران خودرو

تیگو 8 پرو مکس مدیران خودرو

ایکس 22 پرو مدیران خودرو

ایکس 55 پرو مدیران خودرو

تیگو 7 پرو اکسلنت مدیران خودرو

تیگو 8 پرو مدیران خودرو

خرید خودرو

جزییات عرضه ۱۰۰ دستگاه کامیون کمپرسی و کشنده سیباموتور که سه شنبه  ۱۹ اردیبهشت در بورس کالا عرضه می شود به شرح زیر است:

تعداد: ۵۰ دستگاه

قیمت پایه: ۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان

تاریخ عرضه: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

تاریخ تحویل: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

پیش پرداخت: ۵۰ درصد

تاریخ عرضه: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

تاریخ تحویل: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

پیش پرداخت: ۵۰ درصد

به قیمت تمام شده ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برمبنای قیمت نهایی فروش و همچنین هزینه های جانبی افزوده می شود./ تجارت نیوز

مدیر عملیات فروش ایران‌خودرو گفت: طبق اعلام قبلی، واگذاری خودروهای مربوط به اولویت تابستان طرح فروش سامانه یک‌پارچه تخصیص خودرو به مرور و براساس برنامه تولید در حال اقدام است.

 کیوان پناهی با تاکید بر این‌که مشتریان نگران پیامک فراخوان ثبت‌نام نباشند، اظهار کرد: تاکنون پیامک فراخوان ثبت‌نام برای بیش از 30 هزار نفر از مشتریانی که موعد تحویل خودرو آن ها اولویت تابستان امسال بوده، ارسال شده و برخی خودروها در حال واگذاری است.

وی افزود: با توجه به افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، طبق وعده ای که به مشتریان داده ایم، خودروها در زمان مقرر و با اطلاع رسانی قبلی تحویل خواهد شد.

ایران‌خودرویی‌ها از دومین دور فروش محصولات عرضه‌شده در طرح پیش‌فروش صمت رونمایی کردند.

 عرضه خودروهای ارائه‌شده در اولین دور از فروش با مکانیزم بدون قرعه‌کشی، زودتر از آنچه تصور می‌شد در دستور کار قرار گرفت. وزارت صمت با هدف عمل به وعده خود مبنی بر حذف قرعه‌کشی اسفند 1401 طرح پیش‌فروشی را در دسترس متقاضیان قرار داد. در این طرح عرضه محصولات شرکت‌های خودروساز همه ثبت‌نام‌کنندگان امکان دریافت خودرو را داشتند.

ایران‌خودرویی‌ها از دومین دور فروش محصولات عرضه‌شده در طرح پیش‌فروش صمت رونمایی کردند. قرار است در این طرح فروش هفت خودرو از جمع خودروهای حاضر در سبد محصولاتی ایران  خودرو  که در طرح پیش‌فروش گسترده صمت عرضه شدند در اختیار متقاضیانی که نام‌نویسی کردند، قرار گیرد.

پژو 207 با گیربکس دستی و سقف فلزی، دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک، دو مدل  سمند سورن  پلاس، یعنی مدل بنزینی و مدل دوگانه‌سوز این خودرو و دو عضو خانواده هایما یعنی هایما S7 با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک و هایما S5 با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک، جمع هفت محصول ایران خودرو را در دور جدید عرضه به متقاضیان عادی تشکیل می‌دهند.

محصولات یاد شده در شهریور 1402 به متقاضیان واگذار خواهد شد. آبی‌های جاده مخصوص برای این دور از تحویل خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو همانند دور پیشین سود مشارکت در نظر گرفته‌اند. مدیران ایران خودرو سود 12 درصدی را به صورت سالانه برای پیش‌پرداخت‌هایی که مشتریان واریز می‌کنند، در نظر گرفته‌اند. همچنین سود انصراف 9 درصدی نیز برای متقاضیانی که بعد از واریز پیش‌پرداخت قصد تحویل گرفتن خودرو را ندارند، پیش‌بینی شده است.

البته ایران‌خودرویی‌ها سه محصول را نیز علاوه بر متقاضیان عادی در دسترس «مادران دارای دو فرزند و بیشتر» قرار داده‌اند. مادرانی که شرایط شرکت در طرح پیش‌فروش گسترده صمت را داشتند و در این طرح نام‌نویسی کردند نیز می‌توانند دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک و سمند سورن پلاس دوگانه‌سوز تحویل بگیرند. موعد تحویل این خودرها به مادران نیز شهریور امسال اعلام شده است.

ایران خودرو پیش‌تر یعنی اوایل اردیبهشت امسال لیست محصولاتی که در قالب فروش فوق‌العاده، تحویل سه ماهه و پیش فروش با موعد تحویل مرداد 1402 به مادران دارای دو فرزند و بیشتر واگذار می‌کرد را منتشر کرده بود.

آنطور که آبی‌های جاده مخصوص در اطلاعیه خود اعلام کرده‌اند، قرار است متقاضیانی - چه عادی و چه مادران دارای دو فرزند و بیشتر - که نام آنها در این دور فروش تابستانی به این خودروساز اعلام شده، بعد از دریافت پیامک نسبت به طی کردن مراحل نهایی ثبت‌نام اقدام کنند.

به نظر می‌رسد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که مصوب 24 آبان 1400 است، سبب شده تا مدیران ایران خودرو تمرکز خود را روی تحویل خودرو به مادران واجد شرایط قرار دهند. تا کنون سه دور فروش خودرو در قالب یک طرح فروش فوق‌العاده و دو طرح پیش فروش با موعد تحویل مرداد و شهریور سال جاری برای مادران نهایی شده است. این در حالیست که تنها یک طرح پیش‌فروش با موعد تحویل شهریور 1402 برای متقاضیان عادی در نظر گرفته شده است.

البته فراموش نکنیم اولین دور فروش خودرو با مکانیزم قرعه‌کشی، اولین عرضه خودرو به مادران دارای دو فرزند و بیشتر بود که آنها مجبور بودند برای نام‌نویسی در این طرح فروش مبلغ 100 میلیون تومان را در حساب‌های وکالتی خود ذخیره کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو