آغاز خرید خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه کشی | دور جدید فروش خودرو با شرایط ویژه

6

1402/4/20

09:52


آغاز خرید خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه کشی | دور جدید فروش خودرو با شرایط ویژه

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​  خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

متقاضیان محترم حائز شرایطی که پیامک امکان واریز وجه برای ایشان از طریق سامانه محصولات بهمن موتور ارسال گردیده است می‌توانند از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ بمدت ۶ روز با مراجعه به سایت فروش اینترنتی بهمن موتور نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

شرایط فروش:

نام محصول قیمت (تومان) موعد تحویل

دیگنیتی پرایم 1/249/000/000 هفته آخر مرداد 1402

فیدلیتی پرایم (تیپ 1) 1/123/000/000

فیدلیتی پرایم (تیپ 2) 1/148/000/000

کارا تک کابین 448/000/000

کارا دوکابین 469/000/000

خرید خودرو

مدیر مرکز ملی رقابت درباره احتمال ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای تجاری، گفت: بررسی انحصاری‌بودن یا نبودن بازار خودروهای تجاری، به دستور وزارت صمت، توسط مرکز ملی رقابت در حال انجام است و هنوز نتیجه‌ به شورای رقابت اعلام نشده است.

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت درباره قیمت گذاری خودروهای تجاری، گفت: براساس درخواست وزارت صمت، مرکز ملی رقابت در حال مطالعه برای تشخیص انحصاری‌بودن یا نبودن بازار خودروهای تجاری است.

وی افزود: بررسی ‌این موضوع از سوی مرکز ملی رقابت، در مرحله کارشناسی است تا تشخیص داده شود که آیا بازار خودروهای تجاری براساس شاخص‌های رقابت‌پذیری، انحصاری است یا خیر؟‌

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت بیان داشت: بررسی این کار فرآیندی زمان‌بر است و همانطور که اشاره شد فعلا این موضوع در مرحله تحقیق و‌ بررسی‌های ‌مرکز ملی رقابت است و به شورای رقابت نرسیده و نتیجه‌ای هم به شورا اعلام نشده است.

شورای رقابت در بهمن ماه ۱۴۰۱ «دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری» را تدوین و ابلاغ کرد که براساس این دستورالعمل بازار خودروهای سواری تولید داخل و مونتاژی انحصاری تشخیص داده شد.

براین اساس شورای رقابت به مسئله قیمت‌گذاری خودروها ورود کرد و در فروردین ماه امسال قیمت تعدادی از خودروهای تولید داخل دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا را مصوب کرد و بعد از آن نیز در اردیبهشت ماه قیمت ۱۷ خودروی مونتاژی برای اولین بار مصوب شد.

نکته حائز اهمیت درباره قیمت مصوب خودروهای مونتاژی کاهش قیمت بین ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی این قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های کارخانه‌ای بود.

براساس اعلام شورای رقابت قیمت‌گذاری سایر خودروهای تولید داخل و مونتاژی نیز در دستور کار این شورا قرار دارد اما در ابتدا باید قیمت‌های کارشناسی را سازمان حمایت در اختیار شورا قرار دهد تا این قیمت‌ها در شورا رقابت بررسی شود.

مرکز ملی رقابت اعلام کرد: تبصره الحاقی به بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت، توسط رئیس شورا و مرکز ملی رقابت به وزارت صمت، خودروسازان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ابلاغ شد.

تبصره ابلاغی بر اساس رأی شماره ۱۲۷/۰۲/ه ت هیأت تجدید نظر شورای رقابت، به شرح زیر است:

"کسانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند و عمر خودرو موضوع پلاک مذکور بیش از ۵ سال باشد از ممنوعیت فوق مستثنی هستند"

بر اساس این تبصره کسانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند و بیش از ۵ سال از عمر خودروشان می گذرد می توانند در مراحل بعدی فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کنند.

مهدی تقدسی در گفت و گو با تسنیم با بیان این که نتایج نوبت‌دهی دور دوم عرضه یکپارچه خودرو  اعلام می شود گفت: تحویل خودرو به متقاضیان بر اساس زمانبندی اعلام شده در سامانه یکپارچه فروش خودرو، انجام می‌شود.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو افزود:‌ امروز از ساعت 14 ثبت نام کنندگان در دومین دوره ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه می توانند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه از زمان تحویل خودرو خویش مطلع شوند.

وی گفت: بعد از اعلام نتایج نوبت دهی، بانک‌ها مکلفند پول‌های بلوکه شده متقاضیان خرید خودرو را آزاد کنند تا مردم بتوانند این پول را از حسابشان برداشت کنند.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: تعدادی از افرادی که در مرحله نخست فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کرده‌اند با توجه به فراخوان شرکت‌های خودروساز اقدام به پرداخت وجه خودرو نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس زمان بندی اعلام شده در سامانه یکپارچه فروش خودرو اطلاعات ثبت نامی متقاضیانی که تا 10 خردادماه اولویت‌های خودرویی خود در مرحله دوم فروش یکپارچه را انتخاب کرده‌اند، بررسی شده و قرعه‌کشی فروش خودروهای داخلی و مونتاژی صورت گرفته است.

بر همین اساس با توجه به انجام قرعه‌کشی نتایج اولویت بندی و موعد تحویل محصولات در سامانه یکپارچه 24 خردادماه اعلام خواهد شد.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو در همین ارتباط گفت: قرعه‌کشی روز گذشته انجام شد و مطابق برنامه ریزی‌ها 24 آذرماه نتایج اولویت‌بندی و موعد تحویل محصولات اعلام می شود.

وی گفت: تعدادی از افرادی که که در مرحله نخست فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کرده‌اند با توجه به فراخوان شرکت‌های خودروساز اقدام به پرداخت وجه خودرو نکرده‌اند که همین امر باعث خالی شدن ظرفیت‌ها شده است.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو افزود: درمحصولات داخلی عدم واریز وجه از سوی متقاضیان 20 درصد و در خودروهای مونتاژی این آمار به بیش از 50 درصد رسیده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو