7 نکته جالب در مورد چای و قهوه که احتمالا نمی‌دانستید!

منبع: خبرنما

4

1402/2/20

10:46


چای یا قهوه؟ کدام یکی از این نوشیدنی‌ها را بیشتر دوست دارید؟ چای و قهوه مدت ها است که نوشیدنی محبوب دل مردم در سراسر جهان هستند اما آیا می‌دانید پشت طعم فوق العاده این نوشیدنی‌ها و داغی که می‌تواند خستگی‌تان را از بین ببرد، چه چیزی نهفته است؟ اگر بفهمید که نوشیدن چای یا قهوه چه چیزی در مورد شخصیت‌تان برملا می‌کند، تعجب خواهید کرد. به خواندن ادامه دهید…

7 نکته جالب در مورد چای و قهوه که احتمالا نمی‌دانستید!

چای یا قهوه؟ کدام یکی از این نوشیدنی‌ها را بیشتر دوست دارید؟ چای و قهوه مدت ها است که نوشیدنی محبوب دل مردم در سراسر جهان هستند اما آیا می‌دانید پشت طعم فوق العاده این نوشیدنی‌ها و داغی که می‌تواند خستگی‌تان را از بین ببرد، چه چیزی نهفته است؟ اگر بفهمید که نوشیدن چای یا قهوه چه چیزی در مورد شخصیت‌تان برملا می‌کند، تعجب خواهید کرد. به خواندن ادامه دهید!

ترجیح برونگراها نوشیدن چای است

بر اساس یک نظرسنجی که به تازگی انجام شده افراد دوسوگرا (آن‌هایی که در وسط طیف درونگرایی-برونگرایی قرار دارند) تمایل بیشتری به نوشیدن چای دارند، در حالی که درونگراها بیشتر قهوه می‌نوشند.

اما باید مراقب این نکته باشید که هرچند کافئین به عملکرد برون‌گراها کمک می‌کند اما درون‌گراها باید سعی کنند از نوشیدن نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنند، زیرا بدن آن‌ها بدون کافئین بهتر عمل می‌کنند.

اگر عاشق نوشیدن قهوه هستید پس ریسک پذیری بالایی دارید

همچنین این مطالعه نشان داده که نوشیدن قهوه با “احساس قدرت طلبی، و تمایل به ریسک” مرتبط است، به این معنی که طرفداران این نوشیدنی محبوب، بیشتر از فعالیت‌هایی مانند ورزش‌های سنگین لذت می‌برند آن‌ها عاشق هیجان و تجربه کارهای جدید هستند.

اگر چای می‌نوشید، پس فرد خوش خوابی هستید

کسانی که چای را به قهوه ترجیح می‌دهند به آدم های خوش خواب معروف هستند. در عین حال، افراد علاقه‌مند به قهوه در این جنبه از زندگی‌شان به مشکل برمی‌خورند و اغلب خود را به عنوان افرادی با خواب سبک تصور می‌کنند.

شیرینی دوست‌ها عاشق نوشیدن چای هستند

بر اساس این نظرسنجی، پاسخ دهندگانی که در جواب سوال قهوه دوست دارید یا چای؟ چای را ترجیح داده‌اند، بیشتر عاشق شیرینی بوده‌اند. آن‌ها دوست دارند با چای قند و شیرینی بیشتری بخورند. در حالی که افراد با نوشیدن قهوه، ترجیح می‌دهند از طعم خالص آن لذت ببرند.

طرفداران نوشیدن قهوه، عاشق سگ هستند

اغلب افرادی که قهوه می‌نوشند، عاشق سگ هستند. در حالی که علاقه مندان نوشیدن چای، ترجیح می‌دهند یک گربه ملوس داشته باشند.

افراد چای دوست، خلاقیت بالایی نیز دارند

بر اساس این مطالعه، چای به افراد کمک می‌کند خلاق‌تر عمل کنند. به همین دلیل ذهن آن‌ها مملو از ایده‌های جدید و بکر است. در عالی که قهوه هیچ تاثیر مثبتی بر ایجاد خلاقیت در افراد ندارد. آن‌ها بیشتر می‌توانند مشاوران خوبی باشند و برای مسائل پیچیده راه حل پیدا کنند.

عشق به قهوه شما را از افسردگی دور نگه‌ می‌دارد اما استرس بالایی دارید

اگر عاشق قهوه هستید، مطمئنا شب و روزهای پرکار و پرمشغله‌ای نیز دارید. زیرا این مطالعه نشان داده است که هر چه دانشجویان در طول ترم درس و پروژه‌های بیشتری داشته باشند، به همان اندازه نیز قهوه بیشتری مصرف می‌کنند.

این مورد با توجه به این که کافئین یک ماده محرک است، اصلا تصادفی نیست. با این حال بیایید به جنبه مثبت آن فکر کنیم، و آن این که نوشیدن قهوه سطح افسردگی را تا 32 درصد کاهش می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو