AMD بازها با مادربردهای ایسوس طوفان به پا کنید

منبع: گیمفا

4

1402/2/20

18:46


تقریبا اوایل سال میلادی AMD با معرفی پردازنده‌های دارای کش سه بعدی خود توجه همه را جلب نمود؛ اما کش سه بعدی اصلا به چه معناست؟ Ryzen 7 5800X3D اولین تراشه AMD بود که با فناوری ۳D V-Cache به بازار آمد، البته AMD قبلاً از این فناوری در پردازنده های Milan-X خود استفاده می کرد. […]

AMD بازها با مادربردهای ایسوس طوفان به پا کنید

تقریبا اوایل سال میلادی AMD با معرفی پردازنده‌های دارای کش سه بعدی خود توجه همه را جلب نمود؛ اما کش سه بعدی اصلا به چه معناست؟

Ryzen 7 5800X3D اولین تراشه AMD بود که با فناوری ۳D V-Cache به بازار آمد، البته AMD قبلاً از این فناوری در پردازنده های Milan-X خود استفاده می کرد. به عنوان یک توضیح کوتاه، ۳ V-Cache از تکنیک جدیدی استفاده می‌کند که از پیوند هیبریدی برای ترکیب ۶۴ مگابایت حافظه پنهان SRAM هفت نانومتری که به صورت عمودی در بالای تراشه محاسباتی Ryzen قرار گرفته است، استفاده می‌کند؛ بنابراین مقدار حافظه کش L3 در هر هسته رایزن را سه برابر می‌کند.

 V-Cacheسه بعدی می تواند تا ۱۹۲ مگابایت حافظه نهان L3 را در اختیار هر هسته پردازنده قرار دهد. البته ۱۹۲ مگابایت L3 فقط برای CPU های رایزن که دارای دو Die هستند قابل اجراست؛ Ryzen 7 5800X3D جدید AMD فقط یک Die دارد. این بدان معناست که بالای ۳۲ مگابایت حافظه کش موجود در تراشه،  ۶۴ مگابایت cache اضافه قرار می گیرد، بنابراین حافظه کش سطح ۳ (L3) به ۹۶ مگابایت به ازای هر هسته می رسد.

عملکرد ثابت شده پردازنده AMD Ryzen 7 5800X3D توجه سازندگان بازی را معطوف خود نموده است. مادربردهای ایسوس به این سازندگان و علاقه مندان دنیای گیم کمک می‌کند تا گزینه‌هایی با عملکرد بالا و ویژگی‌های غنی برای مونتاژ یک بازی قدرتمند ارائه می‌دهند. اکنون AMD در حال ارتقای دو پردازنده جدید سری Ryzen 7000 با فناوری AMD 3D V-Cache است. پردازنده‌های Ryzen 9 7950X3D و Ryzen 9 7900X3D. که با ترکیب یک کش عمودی سه بعدی و تمام مزایای پلتفرم پیشرفته  X670، می‌توانند تاج عملکرد بازی را به دست آورند و آسمان دنیای گیم را به رنگ نارنجی دربیاورند.

برترین تولیدکننده مادربرد در جهان با تولید مادربردهای خود برترین گزینه‌ها را در اختیار سازندگان و غلاقه مندان گیم قرار می‌دهد. از آنجایی که پردازنده‌های جدید در سوکت AM5 جای می‌گیرند، با مجموعه کامل مادربردهای X670E/X670 ایسوس از سری مادربردهای ROG Crosshair، ROG Strix، TUF Gaming، ProArt  و Prime سازگار هستند و می‌توانید از ترکیب برنده برترین مادربردهای جهان درسری X670 استفاده نمایید.

قبل از برنامه ریزی برای به روزرسانی بایوس خود برای پردازنده های جدید سری  Ryzen 7000، ابتدا مطمئن شوید که مادربرد شما از آنها پشتیبانی می کند یا خیر. آخرین نسخه بایوس مادربردهای X670E و X670 ایسوس از روز اول از این تراشه های جدید پشتیبانی می کنند. اگر سیستم موجود خود را ارتقا می دهید، بایوس خود را به آخرین نسخه به روز کنید تا بهترین تجربه ممکن را داشته باشید.

حتی اگر یک مادربرد کاملاً جدید برای همراهی پردازنده جدید می‌خرید، باید بررسی کنید که با جدیدترین بایوس آماده شده باشد. ایسوس تمام تلاش خود را می‌کند تا مطمئن شود که مادربردهای خود با نصب آخرین به روزرسانی از کارخانه خارج شوند. با این حال، تمامی مراحل به روزرسانی بایوس جز به جز در سایت ایسوس قرار دارد؛ بعد از آپدیت و نصب پچ  AGESA 1005 Patch C آماده استفاده از جدیدترین پردازنده های AMD خواهید بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو