رونمایی از الماس گمشده ایسوس؛ مادربرد ROG Maximus Z790 Formula

منبع: گیمفا

3

1402/7/15

15:48


سری مادربردهای جدید Z790 ایسوس در سال ۲۰۲۳ دارای طراحی‌های متمایز از مادربردهای Z790 در سال ۲۰۲۲ هستند. در سال گذشته پرفروش‌ترین برند مادربرد در دنیا تمام مدل‌های Z790 خود را معرفی کرد به جز یک مدل و آنهم چیزی نبود جز مدل Formula. البته که این غول تایوانی به آن اشاره کرده بود ولی […]

رونمایی از الماس گمشده ایسوس؛ مادربرد ROG Maximus Z790 Formula

سری مادربردهای جدید Z790 ایسوس در سال ۲۰۲۳ دارای طراحی‌های متمایز از مادربردهای Z790 در سال ۲۰۲۲ هستند. در سال گذشته پرفروش‌ترین برند مادربرد در دنیا تمام مدل‌های Z790 خود را معرفی کرد به جز یک مدل و آنهم چیزی نبود جز مدل Formula. البته که این غول تایوانی به آن اشاره کرده بود ولی هرگز عرضه عمومی نشده بود. اکنون با توجه به اینکه اینتل عرضه سوکت LGA-1851 را به تعویق انداخت و تصمیم گرفت امسال با همان سوکت LGA-1700 پردازنده‌های جدید خود را موسوم به نسل ۱۴ وارد بازار کند، پازل گمشده مادربردهای سری Z790 ایسوس اینبار در سال ۲۰۲۳ با معرفی ROG Maximus Z790 Formula تکمیل شد.

در طراحی مادربرد ROG Maximus Z790 Formula از تضاد رنگ‌های سفید و مشکی به بهترین شکل استفاده شده و ظاهری خاص به آن داده است. این مادربرد همچون برادر نسل پیش خود از ROG Water-Cooling Zone بهره می‌برد. بدین ترتیب کاربر می‌تواند خنک کننده مایع لوپ باز خود را مستقیما به آن متصل نماید و نهایت خنک کنندگی را برای VRM های این غول مادربردهای ایسوس رقم بزند. با یک نگاه کلی می‌توان متوجه شد چیدمان نسبت به نسل گذشته تفاوتی نداشته است. چهار اسلات رم DDR5 و دو درگاه PCIe Gen5 x16. فرم فاکتور مادربرد ROG Maximus Z790 Formula نیز E-ATX است که همانند مادربردهای Z790 سال ۲۰۲۳ ایسوس به استاندارد WiFi-7 مجهز می‌باشد که این یک بروزرسانی مهم است.

این مادربرد همزمان با رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های اینتل وارد بازار خواهد و طبق روال گذشته این مادربرد را نیز با گارانتی اصلی در ایران موجود خواهیم نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو