محصولات پروآرت ایسوس مخصوص طراحان و تولید کننده های محتوا

محصولات پروآرت ایسوس مخصوص طراحان و تولید کننده های محتوا


منبع: گیمفا

2

1402/8/30

16:40


ایسوس تنها برندی است که زیر برند مخصوص طراحان، معماران و تولید کنندگان محتوا را داراست، برترین برند کشور تایوان مانند همیشه سعی در قدم نهادن در جاده جدیدی کرده است مانند سال ۲۰۰۶ که اولین زیر برند تخصصی گیمینگ (ROG) را روانه بازار کرد و باعث شد بقیه برندهای تولیدکننده قطعات، وارد بازار گیمینگ […]

محصولات پروآرت ایسوس مخصوص طراحان و تولید کننده های محتوا

ایسوس تنها برندی است که زیر برند مخصوص طراحان، معماران و تولید کنندگان محتوا را داراست، برترین برند کشور تایوان مانند همیشه سعی در قدم نهادن در جاده جدیدی کرده است مانند سال ۲۰۰۶ که اولین زیر برند تخصصی گیمینگ (ROG) را روانه بازار کرد و باعث شد بقیه برندهای تولیدکننده قطعات، وارد بازار گیمینگ شوند.

پروآرت تقریبا هرآنچه که یک طراح یا آرشیتکت یا تولیدکننده محتوا احتیاج دارد را برای کاربر فراهم کرده است به طوری که در حال حاضر مادربرد، کارت گرافیک، مانیتور، کولینگ، لپ‌تاپ، ماوس و ماوس پد مخصوص این برند برای کاربران عرضه شده است اما به راستی کدام یک از ویژگی‌های یک محصول آن را برای طراحان، معماران و تولید کنندگان محتوا متمایز می‌کند.

امروز با نگاهی به ۳ محصول از سبد محصولات پروآرت یعنی مادربرد، کارت گرافیک و مانیتور قصد داریم به سوال بالا پاسخ بدهیم.

مادربردProArt Z790-CREATOR WIFI

در ابتدا سخن را از مادربرد این گروه شروع می‌کنیم. این مادربرد طراحی شیک و جذابی دارد به طوری که لوگوی پروآرت با رنگ طلایی جذاب به دو شکل روی پنل پشتی و چیپست نوشته شده است. هیت‌سینک‌های مادربرد کاملا اندازه مناسبی دارند و همه فضا را اشغال نکردند همچنین با توجه به عدم استفاده از نورپردازی، ظاهر این مادربرد کاملا باوقار و سنگین به نظر می‌رسد.

یکی از ابزارهایی که هر طراحی به آن احتیاج پیدا می‌کند، نرم‌افزارهای شرکت ادوبی است. با خرید این مادربرد شما ۱ ماه اشتراک کامل محصولات این شرکت را به ارزش ۵۵ دلار دریافت خواهید کرد. یک ویژگی دیگر از مادربرد ProArt Z790-CREATOR WIFI این است که دو درگاهPCI-E 5.0 x16  در اختیار شما قرار می‌دهد؛ یعنی از حالت DUAL GPU پشتیبانی می‌کند که مخصوص نرم‌افزارهای معماری و رندرینگ است؛ مثلا اگر قصد استفاده از دو کارت گرافیک ۴۰۹۰ را دارید، می‌توانید کاملا از قدرت هر دو بهره ببرید. این ویژگی روی هر مادربردی نیست و خیلی از مادربردها با دو کارت گرافیک، فقط یک درگاه PCI-E 5.0 x16  در اختیارتان قرار می‌دهند و درگاه دیگر تبدیل به PCI-E 5.0 x8  می‌شود؛ این یعنی فقط از نصف قدرت کارت گرافیک دیگر استفاده می‌شود.

این مادربرد مجهز به قابلیت منحصر به فرد ASUS CONTROL CENTER EXPRESS نیز است که با استفاده از این قابلیت به طور مثال در یک اداره یا کارخانه که تعداد سیستم‌ها زیاد است، می‌توانید یک سیستم را به عنوان ادمین به آن معرفی کنید و با استفاده از سیستم ادمین بدون نیاز به مراجعه فیزیکی به تک تک سیستم‌ها، تنها با یک کلیک، بایوس بقیه مادربردها را آپدیت کنید و یا مثلا برای امنیت بیشتر درگاه‌های USB، درگاه هر تعداد از سیستم‌هایی که خواستید را تنها با یک کلیک ببندید.

علاوه بر این ویژگی ProArt Creator Hub نیز به کمک طراحان آمده است به طوری که این برنامه دسترسی کاملی به شما می‌دهد تا برای مدیریت سیستم، کالیبره کردن رنگ مانیتور و مدیریت نرم‌افزارهای باز روی سیستم از آن استفاده کنید. با این ابزار می‌توانید اولویت دسترسی به رم و پردازنده سیستم را شخصی‌سازی کنید و به طور مثال تمام قدرت پردازشی را  به نرم‌افزاری که در حال رندر گرفتن است، بدهید و بقیه نرم‌افزارها را در اولیت بعدی قرار دهید.

کارت گرافیک ProArt RTX 4060Ti OC 16GB

این کارت گرافیک نیز طراحی باوقار مادربرد را به ارث برده است. ۳ ماه اکانت رایگان ادوبی نیز این کارت گرفیک را متمایز نموده است. همان‌طور که گفته شد، این کارت گرافیک برعکس نسخه‌های گیمینگ که خیلی بزرگ و حجیم هستند، طراحی مینی‌مال، شیک و کلاسیکی دارد و از هیچ نورپردازی در آن استفاده نشده تا تمرکز طراحان را هنگام کار به هم نریزد. سیستم خنک‌کنندگی این سری بازطراحی شده و لوگوی پروآرت در زیر آن دیده می‌شود. هیت‌سینک جدید در کنار طراحی ظریف و فن‌هایی که ابعاد آنها بزرگ‌تر شده، سبب خنک‌کنندگی خوب این کارت گرافیک شده است. همان‌طور که در تصویر هم مشخص است، فن وسطی خلاف حرکت دو فن کناری می‌چرخد و بدین ترتیب هوای گرم داخل آن نمی‌ماند؛ حتی اگر پشت کارت را هم ببینید، یک دریچه بزرگ خروج هوا قرار دارد که هوای گرم از پشت کارت هم به بیرون هدایت می‌شود و عملا یک کارت جمع و جور ولی خنک داریم.

نکته قابل توجه دیگر این است که طول کارت گرافیک فقط ۳۰ سانتی متر است و این دقیقا چیزیست که طراحان و تولید کننده‌های محتوا نیاز دارند؛ چون آنها معمولا روی میز ستاپ دو یا سه مانیتور دارند و نمی‌توانند از کیس بزرگ روی میز بهره ببرند، برای همین ایسوس طول کارت گرافیک را تا حد امکان کاهش داده است تا به راحتی در کیس‌های کامپکت و جمع و جور جا شود.

معمولا طراحان و تولید کننده‌های محتوا موقع کار دوست ندارند چیزی حواسشان را پرت کند؛ از این رو ایسوس در این زمینه نیز کاملا به حرف آنها گوش کرده است و از هیچ‌گونه نورپردازی RGB در سری پروآرت استفاده نکرده است و با ظاهری شیک و کلاسیک طرف هستیم.

یک ویژگی دیگر که در تولید محتوا به کار می‌آید، استفاده از درایور Nvidia Studio است که کارت گرافیک‌های پروآرت ایسوس با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری ری‌تریسینگ ساخت ویدیو و انیمیشن را راحت‌تر می‌کنند.

مانیتور ProArt PA278QV

مانیتورهای پروآرت قدیمی‌ترین عضو این خانواده هستند و پیش از این آنها را در سبد محصولات مخصوص طراحان داشتیم. این مانیتورها که به داشتن تمامی استانداردهای رنگ و تفکیک رنگ بالا معروف هستند، با رزولوشن‌ها و سایزهای متعددی در بازار عرضه شدند و آنها را با پیشوند PA می‌شناسیم. یکی از محبوب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مانیتورهای پروآرت موجود در بازار مدل PA278QV است که به بررسی آن می‌پردازیم.

همان‌طور که اشاره شد، کیفیت رنگ این مانیتور با تمام مانیتورهای دیگر که تاکنون دیده‌اید، متفاوت است؛ به طوری که با پنل باکیفیت در کنار دریافت گواهی استاندارد (کالمِن)  CALMENبدون شک می‌توان گفت که دقیق‌ترین نمایش رنگ دنیا را فقط مانیتورهای پروآرت دارند و در کنار داشتن (دلتا ای) کمتر از ۲، همان رنگی که در مانیتور می‌بینید، بعد چاپ هم همان رنگ درمی‌آید. همچنین روی لبه پایینی این مانیتور خط کشی است که کمک می‌کند در هنگام کار، به راحتی ابعاد را اندازه بزنید. یکی از ویژگی‌های خوب این مانیتور داشتن پنج LEVEL فیلترینگ نور آبی است که چون طراحان و تولید کننده‌های محتوا مجبور هستند ساعت‌های زیادی به مانیتور زل بزنند، بدون رسیدن آسیب به چشمان‌شان می‌توانند کار کنند.

رزولوشن این مانیتور ۲K و پنل آن IPS است اما باید بدانید که مدل‌های ۴K پروآرت هم در بازار موجود می‌باشد. این مانیتور از فضای رنگی sRGB و Rec. 709  به طور ۱۰۰ درصدی پشتیبانی می‌کند. اگر نمیدانید Rec.709 چیست، این استاندارد برای تولید محتوای تلویزیونی با کیفیت بالا و تولید فیلم‌های سینمایی استفاده می‌شود و بسیار مهم است که دقیقا کیفیت رنگ فیلمبرداری شده موقع خروجی گرفتن با هم یکی باشند. رفرش ریت مانیتور ProArt PA278QV 75 هرتز است که کاملا برای طراحان و تولید کننده‌های محتوا مناسب است؛ لازم به ذکر است که رفرش ریت بالا فقط مناسب گیمینگ است، نه تولید محتوا. این مانیتور کلکسیونی از درگاه‌های ارتباطی را نیز دارد.

DVI – HDMI – DISPLAY PORT – MINI-DISPLAYPORT – USB HUB – خروجی و ورودی صدا

در کنار همه اینها پایه قابل تنظیم ارتفاع دارد و می‌شود بصورت افقی و عمودی از آن استفاده کرد.

درآخر ایسوس سالهاست ثابت کرده برای همه قشر کاربران بهترین محصولات را تولید می‌کند. حالا طراحان، معماران و تولیدکنندگان محتوا، تدوین گران، آهنگسازان، آرشیتکت‌ها و… می‌توانند از این محصولات اختصاصی که برای آنها طراحی شده است، استفاده کرده و لذت ببرند. لازم به ذکر است تمامی محصولات معرفی شده در این مقاله، قابل تهیه از بازار با گارانتی اصلی می‌باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو