بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)


منبع: تالاب

3

1402/2/21

02:20


برای تعطیلات تابستانی برنامه ریزی می‌کنید؟ از آلاسکا تا اندونزی از طریق اسلوونی، این‌ها بهترین مکان ها برای سفر در ماه خرداد و تیر هستند. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین مکان هاي‌ دنیا برای مسافرت در تابستان را منتشر کرده ایم.   در تابستان به کجا […]

برای تعطیلات تابستانی برنامه ریزی می‌کنید؟ از آلاسکا تا اندونزی از طریق اسلوونی، این‌ها بهترین مکان ها برای سفر در ماه خرداد و تیر هستند. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین مکان هاي‌ دنیا برای مسافرت در تابستان را منتشر کرده ایم.

 

در تابستان به کجا سفر کنیم؟

مرداد بـه معنای تعطیلات اسـت. بسیار خوب، هرماه از نظر تئوری می‌تواند بـه معنای تعطیلات در دنیای مدرن باشد، اما کل عنصر «خارج از مدرسه» مطمئناً ماه آگوست را برای پرکردن چمدان و رفتن بـه یک گردش مناسب می سازد. منتظر آب و هوای گرم، شلوغی فضایی با قوطی ساردین و قیمت‌هاي‌ عالی باشید. عالی!

 

اکنون، مسافر خسته، این بدبینی را در خانه بگذار، زیرا جهان آماده اسـت تا بهترین جنبه خودرا در ماه هاي‌ تابستان نشان دهد. اگر بـه دنبال چیزی متفاوت هستید، بهترین مکان‌ها برای سفر در ماه اوت چیزهای زیادی برای ارائه دارند، از وحشی آلاسکا و دشت‌هاي‌ شرق آفریقا گرفته تا زمستان‌هاي‌ آمریکای جنوبی و پیاده‌روی در کوه‌هاي‌ بوسنی و هرزگوین. منتظر چی هستی؟

 

1. آلاسکا

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

ماه آگوست در آلاسکا کمی بارانی تر از ماه هاي‌ تابستانی اسـت، اما با ازدحام کمتر و قیمت هاي‌ پایین تر، مزایا اغلب بر خطرات آب و هوایی بیشتر اسـت. این یک ماه فوق العاده برای دیدن کاریبوها، گرگ ها و عقاب هاي‌ طلایی در پارک ملی دنالی و همچنین خرس هاي‌ گریزلی اسـت کـه مشغول شکار ماهی آزاد هستند تا بتوانند قبل از خواب زمستانی چاق شوند.

 

آن ها همچنین توت هاي‌ فراوان فصل را مینوشند – زغال اخته ها بـه ویژه در آلاسکا چرب و آبدار هستند – و همچنین می توانید انها را در جشنواره سالانه آلیسکا بری در آنکوریج بچشید. نمایشگاه ایالتی آلاسکا در پالمر را از دست ندهید، کـه آخرین روزهای تابستان رابا کنسرت، سواری در نمایشگاه و غذا هاي خیابانی نشان می دهد.

 

2. اسلوونی

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

اسلوونی ممکن اسـت بدترین راز اروپا باشد. در ماه آگوست، پایتخت لیوبلیانا و دریاچه‌هاي‌ بلد و بوهینج مملو از افراد محلی و گردشگران اسـت، اما اگر می خواهید سفری بدون جمعیت را تضمین کنید، گوشه‌هاي‌ کمتر شناخته‌شده‌اي از این کشور جمع‌وجور برای کاوش وجوددارد.

 

از آنجایی کـه استراحتگاه‌هاي‌ تعطیلات صدای هیس میکنند، مناطق آلپی از گرما مهلت می دهند و بهترین زمان برای صعود بـه کوه تریگلاو اسـت. اما اگر واقعاً میخواهید از مسیر پرتحرک خارج شوید، بـه سمت شرق بروید تا در شهر های زیبای Maribor و Ptuj پرسه بزنید، یا در تاکستان‌هاي‌ Styrian اطراف بـه مزه شراب بروید. اسلوونی در هر گوشه و کناری شهر های بسیار زیبایی دارد، از Idrija تا Kamnika از طریق Radovljica، Brežice و بقیه.

 

3. سیاتل، ایالات متحده آمریکا

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

شمال غربی اقیانوس آرام بـه این شهرت دارد، چگونه این را بگوییم، کمی بارانی اسـت. بهترین راه برای خاطرجمعی از آب و هوای خوب در هنگام بازدید چیست؟ البته هیچ چیز دراین زندگی قطعی نیست، اما رفتن بـه سیاتل و اطراف ان در ماه آگوست بهترین گزینه اسـت. هوای گرم بـه معنای فعالیت‌هاي‌ فراوان در فضای باز اسـت، از بازارهای شهر و جشنواره‌هاي‌ غذا گرفته تا طبیعت اطراف را در آغوش گرفته، در حالی کـه کشتی‌ها نیز دراین زمان شلوغ‌ترین فعالیت‌هاي‌ خودرا دارند.

 

4. شرق آفریقا

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

همه ی نوع ماجراجویی در شرق آفریقا در ماه اوت در انتظار اسـت. مهاجرت بزرگ در حال انجام اسـت، بـه این معنی کـه فرصت‌هاي‌ ردیابی حیات وحش در ماسای مارا کنیا و پارک ملی سرنگتی تانزانیا فراوان اسـت، و همچنین یکی از بهترین زمان‌هاي‌ سال برای ردیابی گوریل‌هاي‌ پشت نقره‌اي در اوگاندا و رواندا اسـت. ادم ساحلی؟ بـه غواصی و غواصی خودرا؟ در جزیره پمبا و زنگبار آب و هوا گرم و خشک اسـت «و آب هاي‌ پر از حیات دریایی».

 

5. ریگا، لتونی

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

اگر می خواهید یک استراحت اروپایی مقرون بـه صرفه در ماه اوت داشته باشید، ان را ریگا کنید. با شهر قدیمی رنگارنگ و پارک‌هاي‌ زیبا، بـه اسانی می توانید روزهای تابستان را در این جا بگذرانید. در گرم ترین ماه سال، پایتخت با کنسرت هاي‌ در فضای باز، اجراهای خیابانی، غرفه هاي‌ غذای پاپ آپ و نمایش هاي‌ آتش بازی زنده می شود.

 

6. بوینس آیرس

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

در بوئنوس آیرس زمستان اسـت، اما فصل کم بهترین زمان برای زندگی محلی اسـت، زیرا ساکنان اغلب در ماه هاي‌ شلوغ تابستان از شهر فرار می کنند. از نظر فرهنگی، پایتخت بسیار زنده و پرجنب‌وجوش اسـت، با جشنواره دوهفته‌اي تانگو و جام جهانی کـه بهترین‌هاي‌ رقص ملی آرژانتین رابا اجراهای رایگان، کارگاه‌ها و گفت و گو ها و همچنین رقابت‌هاي‌ طرفدار بـه نمایش میگذارد.

 

7. بوسنی و هرزگوین

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

یک کلمه هشدار دهنده؛ در ماه اوت در بوسنی و هرزگوین بسیار گرم می شود. این در هرزگوین بیشتر از بوسنی صدق می کند «موستار تمایل دارد درحدود 40 درجه سانتیگراد شناور باشد»؛ اما رستگاری تازه بـه شکل کوه هاي‌ فوق العاده این کشور در دست اسـت.

 

پیاده‌روی در بوسنی و هرزگوین هنوز رو به پيشرفت اسـت، اما گروهی مشتاق از سازمان‌ها کوه‌هایي مانند پرنج، ماگلاج «بلندترین کشور کشور» و ولاشیچ را باز کرده‌اند، البته بـه کوه‌هاي‌ المپیک در اطراف سارایوو اشاره نکنیم. با این حال، برای امنیت خود بـه مسیرها ادامه دهید.

 

8. سریلانکا

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

دوستداران ساحل در ماه آگوست در سریلانکا شن و ماسه را انتخاب خواهند کرد، با هوای خوب تقریبا در همه ی جا در شمال، شرق و غرب. میزان بارندگی کمتر بـه معنای زمان کاملاً آرام‌تر اسـت، و آگوست همچنین نشان ‌دهنده پایان فصل کم در سریلانکا اسـت، بنابر این جمعیت کمتر. دیدن نهنگ هاي‌ آبی دراین زمان از سال نیز غیرعادی نیست، و چه کسی دوست ندارد بزرگ ترین حیوان جهان را در حال انجام کار خود ببیند؟

 

9. انگلستان

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

اوج تابستان اسـت – اگر چه هوا، مثل همیشه، غیر قابل پیشبینی اسـت – و کل کشور غرق در تب جشنواره اسـت، بـه خصوص در تعطیلات آخر هفته طولانی بانک. کارناوال ناتینگ هیل لندن یک مراسم ضروری برای گذر اسـت، در حالی کـه در جای دیگر شهر، نمایش فیلم در فضای باز، پاپ آپ روی پشتبام و کنسرت هاي‌ فراوان را خواهید دید.

 

در مورد سایر شهر های بریتانیا، انتخاب خودرا انتخاب کنید: ادینبورگ با طلای کمدی در فرنج شکوفا می شود، بیتل ویک بین المللی در لیورپول، منچستر پراید، و البته مسابقات قهرمانی مشهور جهانی غواصی در باتلاق در ولز وجوددارد.

 

10. ساموآ

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

آیا بـه دنبال یک جزیره بهشت ساده هستید؟ ساموآ بـه طرز سعادتی عاری از تفرجگاه‌هاي‌ پر زرق و برق و تله‌هاي‌ توریستی اسـت و اجازه می دهد کـه ثروت‌هاي‌ طبیعی و فرهنگی خود صحبت کنند.

 

ساموآ در بین نیوزلندی‌ها و استرالیایی‌هایي کـه بـه دنبال آفتاب زمستانی کمی هستند، محبوب اسـت، بنابر این از قبل رزرو کنید تا یک کلبه ساحلی «مشهور بـه فال» بگیرید و روزهای خودرا در بین مکان‌هاي‌ دیدنی جزایر، از جمله To-Sua مناسب برای اینستا بگذرانید. 

 

11. بلغارستان

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

برای روزهای طولانی تابستان کـه در پارتی در ساحل گذرانده اید آماده اید؟ برای استراحتگاه‌هاي‌ مقرون‌بـه‌صرفه ساحل دریای سیاه بلغارستان، جایی کـه یک صندلی آفتاب‌گیر «و یک لیوان راکیا» با نام شـما روی ان قرار دارد، خط‌مشی درست کنید.

 

اگر کمی بـه دنبال فرهنگ هستید، پادزهر میخانه هاي‌ ایرلندی منطقه را در بورگاس پیدا خواهید کرد، جایی کـه جشنواره بین المللی فولکلور از خوانندگان، نوازندگان و رقصندگان سنتی از سراسر بالکان و فراتر از ان استقبال می کند تا استعدادهای خودرا در اواخر ماه اوت بـه نمایش بگذارند. در داخل کشور، انواع ماجراجو باید قبل از بازگشت برف، با بلندترین قله بلغارستان، کوه موسالا «2925 متر» برخورد کنند.

 

12. استرالیا

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

آگوست ممکن اسـت در بیشتر نقاط جهان فصل پرآب باشد، اما در واقع پایان زمستان در استرالیا ودر نتیجه پایان فصل کم اسـت. سعی نکنید ذهن خودرا بیش از حد دور ان بپیچید، بـه هرحال دنیا مکان خنده‌داری اسـت، اما باعث می شود قیمت‌هاي‌ پایینتر، خیابان‌هاي‌ آرام‌تر و حس داشتن این قاره عظیم برای خودتان ایجاد شود.

 

خوب، نه کاملاً؛ اما استرالیا در ماه آگوست جانوری متفاوت از استرالیا در ماه دسامبر اسـت، با آب و هوای خنک تر و فضایی کاملا آرام تر. بله، آرام تر.

 

13. مادیرا

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

دمای ملایم مادیرا باعث میشود در تمام طول سال مسافران را بـه یک برنده تبدیل کند، اما تابستان بهترین زمان برای دیدن یا شنا با نهنگ‌ها و دلفین‌ها اسـت کـه بیش از 20 گونه از ان‌ها در آب‌هاي‌ جزیره وجوددارد.

 

همچنین زمان خوبی برای غواصی، دره نوردی و ساحلی، و همچنین پیاده‌روی در مسیرهای ناهموار دامنه تپه‌هاي‌ داخلی اسـت، کـه شبکه‌اي از لواداها را دنبال میکند – قنات‌هاي‌ مبتکرانه‌اي کـه بین قرن‌هاي‌ شانزدهم و بیستم برای انتقال آب بـه جوامع ساکن در جنوب شرقی منطقه ساخته شده‌اند. 

 

14. ایسلند

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

هیچوقت زمان بدی برای سفر بـه ایسلند وجود ندارد، درست اسـت؟ آگوست گرم ترین ماه سال در این جا اسـت، اما بـه یاد داشته باشید کـه میانگین روزانه بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد اسـت، بنابر این هوا بـه سختی باد می کند.

 

با این حال، برای ایسلند خوشایند اسـت، و بازدید از اینبخش باشکوه جهان در طول ماه‌هاي‌ تابستانی کـه همه ی جا روشن اسـت، خود یک تجربه اسـت. چمن در ماه آگوست کمی سبزتر اسـت و هوای گرمتر بـه حیات وحش شگفت انگیز ایسلند این فرصت را می دهد کـه در مزارع بچرخد. بله درست مثل یک افسانه اسـت.

 

15. اندونزی

بهترین مکان های دنیا برای سفر در خرداد ماه (تابستان)

17000 جزیره در اندونزی وجوددارد – اما تعداد کمی از مسافران بـه فراتر از بالی سفر می کنند. آگوست بهترین آب و هوا و ازدحام اجتناب ناپذیر همراه را بـه ارمغان می آورد، بنابر این بهتر اسـت از هرج و مرج کوتا و اوبود اشباع شده از یوگی برای جزایر دستکم گرفته شده مانند Sumba یا Pulau Weh کـه هردو دارای شن هاي‌ سفید، آب هاي‌ فیروزه اي و اقامتگاه هاي‌ ارزان تر هستند، چشم پوشی کنید.

 

راجا آمپات در غرب پاپوآ دراین زمان از سال مقداری باران می‌بارد، اما اجازه ندهید کـه شـما را از رزرو اقامتگاه و کاوش در صخره‌هاي‌ مرجانی خیره‌کننده ان منصرف کند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین مکان ها برای سفر در تابستان 

 

در پایان

برای بسیاری افراد تابستان تن‌ها شانس داشتن یک سفر طولانی و بـه دور از دغدغه اسـت. دمای هوا و فروانی پوشش گیاهی در بسیاری نقاط بهترین فرصت را برای مشاهده حیات وحش فراهم میکند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو